Documentbeheer systeem (administratie)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:24

TF

bla bla

Topicstarter
Ik ben al een tijdje op zoek naar een programma waarin ik alle officele documenten ingescanned kan opslaan en het eenvoudig weer terug kan vinden.
Liefst client server omdat ik thuis een server heb en het evt. ook op afstand zou willen kunnen. Iets was niet direct nodig is.

Het gaat om prive-documenten zoals hypotheek, rekeningen en verzekeringen.

Ik heb al even gekeken naar Davilex programmatuur, maar dit is allemaal lokaal.

Hoe slaan jullie dit digitaal op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TF schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 21:31:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een programma waarin ik alle officele documenten ingescanned kan opslaan en het eenvoudig weer terug kan vinden.
Waar het programma moet verschillen van een standaard file sharing/handling applicatie (bijv. FTP) is het schuingedrukte.

Kan je dus aangeven wat je bedoelt met "eenvoudig terug vinden"? Hoe zie jij dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Liefst client server
Standaard C/S, of webbased? Veel c/s apps zijn zegmaar niet handig als het achter NAT zit :P

Misschien overkill, maar kijk eens naar Alfresco.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
c/s wens is er omdat ik zelf een server heb. Op deze manier zou ik de administratie kunnen aanspreken vanaf verschillende pc's en evt. over VPN ook vanaf internet.

Het belangrijkste is dat de scans bijv onder een kopje Hypotheek komen en dat ik de scans kan benoemen. Zoals bijv. Contract of Overeenkomst.

Er is veel te krijgen maar vaak zakelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik bedoel: C/S kan een windows-client impliceren, en niet bijv. HTTP-gebasseerde protocollen. En dus vooral niet iets dat (zonder VPN) via internet werkt.
Maar dat bedoel jij ook, dus we zijn het heerlijk eens :P

Maar iets als het opensource&gratis (indien geen support) Alfresco kan hier prima voor worden ingericht. Al moet je dan natuurlijk de scanner er zelf even aan vastplakken.

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 28-03-2008 12:21 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 17:44
Is sharepoint niks voor je ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10 13:03
bedenk eerst eens wat je wilt; wat is makkelijk terug te vinden?

een goede mappenstructuur zorgt hier natuurlijk altijd voor :) je wilt misschien IN de documenten zoeken naar trefwoorden?

dan gebruik je gewoon je windows OS en zoekfunctie sen zorg je dat je back-upped

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
sharepoint en ook de andere genoemde applicaties zijn veel te uitgebreid.

Misschien is een correct mappenstructuur en constructieve namen voor de bestanden beter.

Ik heb nog wat andere programma's geprobeerd zoals Paper Velet, maar het is het net niet.

Ik heb een 2003 server....en wil daar met een client tegenaaan praten.

1) Opzoeken van documenten op basis van tag's
2) Inscannen en taggen

Taggen is wel handig... want gaat de wegebelasting nou bij belasting of bij auto? En inboedelverzekering bij huis of verzekeringen?

lastig lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
Ik wil hem graag nog even schoppen. Ik ben onderwijl maar begonnen aan het inscannen op basis van een goede bestandsnaam.

Maar zoek nog steeds een eenvoudig pakket waarmee ik kan taggen, liefst freewhare maar voor het juiste pakket zou ik ook willen betalen.

Opslag in een Database geniet de voorkeur.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
Ik kick hem nog een keer. Ik vind de informatie nog steeds actueel.

Ik ben nog niet veel verder behoudens dat ik een programma heb gedownload dat gratis is en redelijk aan de verwachting voldoet.

Scan en Sorteer. http://www.retsoft.nl

Maar als je dit wil aanschaffen ben je al snel 600 euro achter de wagen en dat vind ik toch wel teveel van het goede.

Nogmaals, heeft iemand zijn documenten zoals belastingpapieren hyptheek noem maar op digitaal gearchiveerd? En dan vooral op welke manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:52
Ik heb een tijd naar hetzelfde gezocht en gebruik nu de standaard scansoftware van HP, die al mijn documenten min of meer ongesorteerd in een folder dondert, vanwaar Evernote het weer oppikt. Met gratis OCR laag over je documenten heen, opslag "in the cloud" én lokaal en de klassieke "sorteer niet, maar zoek gewoon" logica, waar ik erg blij van wordt. Als ik ergens één van mijn documenten nodig heb start ik het programma op of ga naar hun website, type een steekwoord en tada. :)
In beginsel is het gratis, maar er is ook een premium abo, met meer data en meer documenttypes.
Qua dataverbruik is voor een beetje normale administratie een premium abonnement overbodig, maar de extratje kunnen leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 17:16

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

TF schreef op woensdag 29 april 2009 @ 22:03:

Nogmaals, heeft iemand zijn documenten zoals belastingpapieren hyptheek noem maar op digitaal gearchiveerd? En dan vooral op welke manier.
* dj_vibri steekt zijn hand omhoog! :)

manier? Zoals hierboven reeds aangehaald: SharePoint. Meer bepaald Windows SharePoint Services V3.0 (gratis!!!)

Grtz,

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Pagina: 1