Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Access opdracht: analyse

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb misschien een beetje een brutale vraag, maar ik kom er echt niet uit.

Ik moet voor school een opdracht maken in access, en heb hier ook een paar workshops van gehad.
Ik kan mij op zich ook wel een beetje redden in het programma, alleen het analyseren van de opdracht vind ik erg lastig. Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?? Ik snap hier niks van!

Ik weet niet goed welke tabellen ik zou moeten maken en welke relaties ik moet leggen
tussen deze tabellen.

De opdracht is als volgt:

Een school wil de aansluiting tussen onderwijs en bedrijfsleven verbeteren. Daartoe wordt informatie verzameld over werkervaring, studierouteplanning en zelfmanagement. Studenten stellen zelf hun studieroute samen, ze kiezen daarvoor een beschikbaar moduul en geven aan in welke periode ze aan het moduul willen deelnemen (1 t/m 4), wie het eerst komt, het eerst maalt, dus ook datum en tijd worden vastgelegd. Sommige modulen worden in meer dan één moduulperiode aangeboden, een student zal zich gewoonlijk meer dan eens inschrijven (meestal vier keer). Elk moduul wordt door één of meer docenten gecoördineerd, een docent kan meerdere modulen coördineren. Elke student heeft precies één studiecoach, die coach is een docent die vaak meerdere studenten begeleidt. De school legt verder vast voor welk bedrijf (of bedrijven) een student ooit heeft gewerkt.

Opdracht
Ontwerp, bouw en vul een database waarin bovenstaande informatie is verwerkt en die in staat is de volgende lijsten te produceren:
1. Een lijst met studenten die in Sneek wonen.
2. Een lijst met de indeling voor periode 3, toon in ieder geval naam van student en moduul.
3. Een lijst van studenten die het moduul ‘klantvriendelijkheid’ in hun studieroute hebben staan in een willekeurige periode. Toon in ieder geval naam van de student, periode en datum/tijd van inschrijving.
4. Een lijst met studenten die docent Joustra als coach hebben
5. Een lijst met studenten die bij ‘expeditie Leeuwarden’ hebben gewerkt.
6. Een lijst van alle moduulcoördinatoren waar student Heerema mee te maken gaat krijgen. Het gaat hier bij de docent om de rol van moduulcoördinator, niet om die van coach. Mocht die rol in de vorm van een relatie in je querie opduiken,dan moet je die handmatig uit je query verwijderen (klik rechts op de lijn, delete op toetsenbord).
• Er worden 6 lijsten gevraagd, je maakt dus 6 queries. Zorg ervoor dat elke query iets oplevert, daartoe vul je per tabel ten minste vier rijen in (vier studenten, vier modulen…..). De database moet vrij van redundantie zijn: sla nooit iets twee keer op.
• Maak bij elke tabel een formulier.
• Maak bij elke query een rapport.

Sorry voor deze lange post en deze misschien wel brutale of domme vraag,
maar je zou me gigantisch helpen!!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Welkom op GoT, en we willen je best hélpen met je huiswerk, maar nu vraag je een beetje om je huiswerk te maken. En dat doen we niet.

Ik neem aan dat je wel iets hebt gehad op school over het normalisatieproces en ERD's. Kijk daar eens naar en als je dan op bepaalde punten er niet uitkomt, je hebt advies nodig of je wilt een eerste opzet ter discussie stellen dan ben je welkom, maar dit is te algemeen.

[ Voor 8% gewijzigd door Lustucru op 27-03-2008 21:25 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Dit topic is gesloten.