Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:06
Hey,

Ik heb een semi-dringende vraag. Er kan momenteel namelijk niks gedaan worden.

Het zit zo:

Mijn vriendin heeft zojuist in 1 keer haar spaargeld van de ABN overgemaakt naar haar rekening bij de ATB bank. Gaat om een fiks bedrag, maar dat maakt in principe niet uit. Het was in elk geval niet haar gekoppelde tegenrekening, die zit namelijk bij de Postbank.

Nu vraag ik mij dus af, wat gebeurt er in zo een situatie? Dit verschilt natuurlijk per bank, vandaar deze 'oproep' naar andere ATB gebruikers. Wordt de boeking geweigerd en automatisch teruggestort, of wordt de betaling heen gewoon geaccepteerd als je maar het kenmerk hebt vermeld.

En zou het in het ergste geval kunnen zijn dat het geld bij ATB in de zak verdwijnt :'(

(heb al gezocht, maar enige relevante topic ging over Rabobank)
Alvast bedankt.

toevoeging: morgen uiteraard belletje naar de betreffende bank...

[ Voor 3% gewijzigd door B-Bandit op 27-03-2008 20:52 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:58

Onbekend

...

Ze storten het bedrag terug als niet niet als het niet van een tegenrekening wordt overgemaakt.
Volgens mij brengen ze wel administratiekosten in rekening.

Edit:
Even voor je opgezocht.
Klik op de site http://www.atbsparen.nl rechtsboven op "Voorwaarden" en vervolgens download je de "Voorwaarden ATB Internet Sparen".
In artikel 4c staat dus het antwoord op je vraag.

Dit had je dan ook gemakkelijk zelf kunnen vinden....

[ Voor 46% gewijzigd door Onbekend op 27-03-2008 20:55 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Onbekend schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 20:49:
Ze storten het bedrag terug als niet niet als het niet van een tegenrekening wordt overgemaakt.
Volgens mij brengen ze wel administratiekosten in rekening.

Edit:
Even voor je opgezocht.
Klik op de site http://www.atbsparen.nl rechtsboven op "Voorwaarden" en vervolgens download je de "Voorwaarden ATB Internet Sparen".
In artikel 4c staat dus het antwoord op je vraag.

Dit had je dan ook gemakkelijk zelf kunnen vinden....
Je hebt helemaal gelijk...sorry, algemene voorwaarden helemaal vergeten. Normaal ben ik altijd rationeel met dit soort dingen, maar het gaat om een spaarbedrag van enkele duizenden euro's, en alleen al het idee dit kwijt te zijn...brrr, maar goed, is geen excuus, was inderdaad makkelijk te vinden.

Bedankt voor je hulp in elk geval!

Ze brengen btw inderdaad administratiekosten in rekening. Zal wel weer iets van 15 euro zijn, maar goed, onze fout. Ik wist het, maar mn vriendin heeft blindelings het geld overgemaakt, onder het mom van juiste rekeningnummer, en juiste omschrijving, maar niet van de geregistreerde tegenrekening.
MSalters schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 23:20:
Je bent het nooit kwijt. Er is geen enkele wettelijke grond waarop dat zou kunnen, zie bijvoorbeeld "onverschuldigde betaling"
Die ken ik jah. Kan je nagaan dat ik rechten studeer :X Maar zoals ik al zei...rationaliteit ontbreekt zo even op dat moment :P Bijna een jaarsalaris aan geld voor ons arme studentjes :D

[ Voor 28% gewijzigd door B-Bandit op 27-03-2008 23:56 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 17:27
Je bent het nooit kwijt. Er is geen enkele wettelijke grond waarop dat zou kunnen, zie bijvoorbeeld "onverschuldigde betaling"

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:57
Heb precies hetzelfde

vriendin heeft geld overgemaakt (ligt het nu gewoon aan de vrouwen ;) ) van eigen rekening naar DSB bank rekening van mij (tenminste mijn rekening is de tegen rekening).

Bij DSB staat op de site dat het wel kan, alleen het duurt wel lang (nu al de 4de dag).

Vanavond maar effe kijken, en anders is effe bellen.

EDIT: Net effe gekeken, maar het stond er bij mij al op. Dus bij DSB kan het wel.

[ Voor 11% gewijzigd door stimpyrulez op 28-03-2008 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:38
Shailesh schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 20:58:
[...]
Ze brengen btw inderdaad administratiekosten in rekening. Zal wel weer iets van 15 euro zijn, maar goed, onze fout.
Ik heb ook een keer per ongeluk vanaf een verkeerde rekening overgeboekt naar ATB. Wordt inderdaad gewoon terug geboekt, en in mijn geval werden er geen administratieve kosten in rekening gebracht. Het duurde wel even voordat ik doorhad dat ik een terugboeking had van ATB, dat stond er namelijk niet duidelijk bij (alleen een onherkenbaar IBAN nr)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Heb vanochtend ook gebeld en er worden gelukkig geen administratiekosten in rekening gebracht voor het terugstorten, ik blij, want ik moest die natuurlijk ophoesten omdat ik haar aan de ATB heb geholpen 8)7
stimpyrulez schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 07:24:
Heb precies hetzelfde

vriendin heeft geld overgemaakt (ligt het nu gewoon aan de vrouwen ;) ) van eigen rekening naar DSB bank rekening van mij (tenminste mijn rekening is de tegen rekening).

Bij DSB staat op de site dat het wel kan, alleen het duurt wel lang (nu al de 4de dag).

Vanavond maar effe kijken, en anders is effe bellen.

EDIT: Net effe gekeken, maar het stond er bij mij al op. Dus bij DSB kan het wel.
Ik wist natuurlijk inderdaad dat je enkel kon storten vanaf je tegenrekening (staat nota bene onder de instructie die je elke keer dient te raadplegen bij het overschrijven), maar jah, het zal wel iets met die vrouwen zijn, die letten daar niet op |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fudge
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-04 19:30
Even in het voordeel van de vrouwen:

bij CE bank en AK bank kan het wel, storten vanaf een niet-tegenrekening.

De eerste keer moet je bij wijze van legitimatie vanaf de aangegeven tegenrekening storten, daarna maakt niet meer uit :)
Pagina: 1