Toon posts:

[Wlan]geen verbinding met beveildigde netwerken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik zit met het volgende probleem
Zowel bij mij thuis als bij mijn ouders hebben ik een draadloos netwerk, beveiligd met WPA. Beide werken al maanden prima.
Afgelopen maandag zat ik bij mijn ouders draadloos te internetten en ineens gebeurde er iets raars. De netwerkverbinding viel weg, en na dat we de router gereset hadden waren alle instellingen voor het wlan weg. De instellingen van het vaste netwerk waren er nog wel. Vreemd, maar geen ramp. SSID weer instellen, wpa weer aan en gaan. Maar ik kon vanaf dat moment geen verbinding meer krijgen met het netwerk. Het onbeveiligde netwerk van de buren kon ik wel op (we hebben ze allang verteld dat hun netwerk onbeveiligd is, maar ze doen er niks aan)
Nu ben ik weer bij mij thuis en ik ook ineens niet meer op mijn eigen beveiligde netwerk.
Wat kan er aan de hand zijn?
Ik heb al geprobeerd het netwerkprofiel te verwijderen, helpt niet
Ik heb al geprobeerd het netwerkapparaat te verwijderen, helpt niet
Ik heb al in notepad de key ingetypt en met knippen/plakken overgezet, helpt niet

Als ik verbinding wil maken issie een tijdje bezig met Waiting for the network en stopt daar na een tijdje mee.

Info:
Dell laptop, Broadcom NIC
Standaard Windows wireless tool (wireless zero heet dat geloof ik?)
wlan 1:
linksys router (weet geen typenummer, zo'n enorm plastic geval met 2 antennes)
wlan 2:
linksys router met dhcp uitgschakeld en gekoppeld aan vast netwerk (werkt dus als acces point)

Nadat ik niet meer op het netwerk bij mijn ouders kon komen kon mijn broer dat nog wel met zijn laptop. Dus daar ligt het niet aan.

Verwijderd

Even de hele wireless verbinding in je laptop wissen, en dan helemaal opnieuw instellen will do.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, helaas. Dit had ik al geprobeerd (en nu nogmaals) en het lost het probleem niet op.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:05
zet de beveiliging eens uit (ook SSID niet 'hiden') en dan verbinding maken.. lukt dit wel?

you had me at EHLO