[XP] Map Netwerkverbindingen leeg - netw adapt. wel actief!

Pagina: 1
Acties:

• Veekeren
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-08-2021
Poeh, ben er nu al een paar uur mee bezig, maar kom er ECHT niet uit... Vrolijker word ik er ook niet van.

Heb een nieuwe simpele desktop gebouwd, msi p6n sli / v2 mob, Intel E4500 processor, 2gb geheugen. Netjes een echte versie van Win XP Pro SP2 er op.

Nu wilde ik de drivers van het mobo gaan installeren na installatie van winxp. Krijg ik een foutmelding bij het installeren van de ethernetadapter:

1628: kan installatie op basis van script niet voltooien.

Zegt me niks, maar alles lijkt geinstalleerd. Onder hardware lijkt er niks mis met de netwerkadapter.

Echter, onder netwerkverbindingen staat niks! Ik heb het mobo omgeruild voor een nieuwe, niks. Maar ook als ik er een oud netwerkkaartje in prik, komt ie wel goed bij hardware te staan, maar niks onder netwerkverbindingen...

Iemand een idee :S?

Bij voorbaat dank...

Verwijderd

Nog nooit eerder van gehoord / meegemaakt.

Heb je de nieuwste drivers van internet geprobeerd? Het is een pure gok.. dus durf niet te zeggen of dit gaat werken.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Lijkt mij op een brakke XP installatie dan.

• Veekeren
Nieuwste drivers van MSI gedownload...

En volledig originele XP pro geinstalleerd, eerder succesvol op andere computers...

Lekker relaxt dus :S

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zegt je eventviewer wellicht nog iets dat meer duidelijkheid kan verschaffen?

• Veekeren
Sorry, ik ben een semi noob tot noob, wat bedoel je met event viewer? Ik weet dat onder taakbeheer - netwerk alles netjes herkent wordt, maar dat bedoel je waarschijnlijk niet. Als je het uit kan leggen kan ik het je wel vertellen, sorry ;)

Wat ik ook kan vertellen, is dat de adapter in principe wel werkt. Nu ga ik wellicht voor de meesten wat te diep, maar ik moet werken via een Secure W2 verbinding. Dat is een programma wat je moet installeren voor je verbinding kan maken, zonder dat programma kan ik maar naar 1 website die vertelt dat je die moet installeren voor je verbinding kan maken. Ik woon in een studentenflat, waar je een vaste verbinding hebt en niet via een kpn lijn uit alle providers kan kiezen.

Affijn, wellicht doet dat er niet enorm toe, maar ik kan wel naar de begin-site komen. Verder kan ik de Secure W2 software niet instellen, waarschijnlijk vanwege dezelfde reden dat er niks in de map netwerkverbindingen staat...

Degene die hier de oplossing van weet te vertellen is een held :D

Verwijderd

wat je kan proberen is je netwerkkaart de installeren en handmatig installeren in apparaatbeheer.

enige wat je nodig hebt is een map met de bestanden (de driverfiles) en 2 minuten tijd.

als je in apparaatbeheer je netwerkkaart aanklikt met je rechtermuisknop kun je stuurprogramma bewerken doen. doe dat en selecteer handmatig en daarna doel je op de map (waar die driverfiles in zitten). en klaar is kees.

de foutmelding die je krijgt lijkt mij op een script fout. dus de installatie van a naar z en waar het bij P ofzo misgaat en nu dus de installatie niet afmaakt in windows. als je handmatig installeert heb je dit probleem niet ;)

• Veekeren
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 10:56:
wat je kan proberen is je netwerkkaart de installeren en handmatig installeren in apparaatbeheer.

enige wat je nodig hebt is een map met de bestanden (de driverfiles) en 2 minuten tijd.

als je in apparaatbeheer je netwerkkaart aanklikt met je rechtermuisknop kun je stuurprogramma bewerken doen. doe dat en selecteer handmatig en daarna doel je op de map (waar die driverfiles in zitten). en klaar is kees.

de foutmelding die je krijgt lijkt mij op een script fout. dus de installatie van a naar z en waar het bij P ofzo misgaat en nu dus de installatie niet afmaakt in windows. als je handmatig installeert heb je dit probleem niet ;)
Bedankt voor je hulp, maar dat heb ik al gedaan. Bij hardware het stuurprogramma van de netwerkadapter handmatig vanuit de nieuwste drivers van MSI importeren...

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Veekeren schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 00:35:
Sorry, ik ben een semi noob tot noob, wat bedoel je met event viewer? Ik weet dat onder taakbeheer - netwerk alles netjes herkent wordt, maar dat bedoel je waarschijnlijk niet. Als je het uit kan leggen kan ik het je wel vertellen, sorry ;)

Wat ik ook kan vertellen, is dat de adapter in principe wel werkt. Nu ga ik wellicht voor de meesten wat te diep, maar ik moet werken via een Secure W2 verbinding. Dat is een programma wat je moet installeren voor je verbinding kan maken, zonder dat programma kan ik maar naar 1 website die vertelt dat je die moet installeren voor je verbinding kan maken. Ik woon in een studentenflat, waar je een vaste verbinding hebt en niet via een kpn lijn uit alle providers kan kiezen.

Affijn, wellicht doet dat er niet enorm toe, maar ik kan wel naar de begin-site komen. Verder kan ik de Secure W2 software niet instellen, waarschijnlijk vanwege dezelfde reden dat er niks in de map netwerkverbindingen staat...

Degene die hier de oplossing van weet te vertellen is een held :D
Dat bordje van jouw heeft toch een 'gewone' Gigabit Ethernet onboard?

Verder begrijp ik ook niet helemaal goed wat je nu precies bedoelt. Hij staat wel in de device manager? Maar niet bij "netwerkverbindingen"? Staat er zo'n geel uitroeptekentje bij de adapter in de device manager? Zo niet, dan zie ik geen reden waarom je niet gewoon de driver ervoor zou moeten kunnen installeren. Bekijk ook eens de properties van dat ding bij de device manager.

Verder, de network wizard al eens gedraaid? Je zou em ook eens uit kunnen zetten in de BIOS, booten, XP opstarten en weer afsluiten, en opnieuw aanzetten in de BIOS, om een 'New Hardware Found' event te triggeren. Maar als ie al netjes in de device manager staat dan zou dat niet nodig moeten zijn.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Verwijderd

Veekeren schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:22:
[...]

Bedankt voor je hulp, maar dat heb ik al gedaan. Bij hardware het stuurprogramma van de netwerkadapter handmatig vanuit de nieuwste drivers van MSI importeren...
Maar heb je allereerst alle netwerksoftware verwijderd? :X

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat heeft dit in vredesnaam met Processors, Moederborden of Geheugens te maken :?

Move PMG -> WOS

Oslik blyat! Oslik!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tik eens in een commandprompt in?
net start netman

dit start de Network Connections service, die zorgt er onder andere voor dat je je connectoids kan zien in ncpa.cpl en hoort eigenlijk altijd te draaien.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Veekeren
Allereerst, excuses voor het verkeerd plaatsen, iets teveel de nadruk op de op het mobo geintegreerde lanadapter gericht en niet naar software gekeken. Zal door mijn nieuwigheid hier op het forum komen.
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 12:29:
[...]
Maar heb je allereerst alle netwerksoftware verwijderd? :X
Waarschijnlijk niet goed genoeg - dus niet idd :) Ik heb maar effe Windows opnieuw geinstalleerd om van alle andere installaties af te zijn, en toen direct in de device manager de nieuwste drivers geinstalleerd. Zonder het installatie programma dus.

En nu lijkt het te werken! In de map netwerkverbindingen is nu gelukkig wel wat te zien, weer een zorg minder. Enorm bedankt voor de hulp!
Pagina: 1