Toon posts:

LAPTOP aanschaf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vanplan een laptop te kopen tussen de 4 en 5 duizend piek maar op welke dingen moet ik letten bij het kopen van een laptop en weet iemand mischien een paar goeie goedkope winkels en eigen ervaringen zijn ook welkom..

tnx SanguiS

• Obruut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:56
In iedergeval het merk, neem een bekend merk zoals Toshiba ofzo, kijk goed naar het groote van het scherm, minimaal 12,1 TFT.. zeker geen DTNS scherm, dat zuigt.. Processor is natuurlijk ook belangrijk, maar kijk vooral ook naar het geheugen.. verder werkt een touchpad heel erg relaxed op een laptop.. kijk ook of je voldoende aansluitingen hebt. zoals USB, PS/2, IR, enzo..

Read error : 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection!

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:53
slacksoff in de haus!

ik heb ook een laptopje... een paar dingen waar je op moet letten.

accu! neem een li-ion. anders word ie snel gaar en moet je overal stopcontacten zoeken.

beeld! TFT is wel errug handig. die anderen zijn allemaal kut. liefst groter dan 12.1 maar dan zit je snel boven de 5000,- en heb je alweer een grote laptop.

processor! een celeron is genoeg. een p3 is leuk maar voor een laptop niet echt nodig omdat je toch niet gaat gamen.

nog 1 punt. die van mij heeft er een fan in zitten. voor de processor. want het is een oude celeron533. dus veel hitte. zon koeler is errrrruuuuugggg storend. vooral als er andere mensen in de buurt zijn [college???? vergadering???]

neem er dus een die standaard geen fan op de koeler van de cpu heeft. ik erger me er nu dood aan. en hij kan er niet af want het is maar een errug klein heatsinkje.

Verwijderd

Voor een gewone laptop. Neem een lekker mooi groot beeldschermpje en bezuinig een beetje op de processor. Laptops met een mooi beeldschermpje hebben vaak ook dure processors terwijl die niet nodig zijn...

Voor een mini laptop vind ik deze erg geil:
Sony Vaio PictureBook

Verwijderd

Topicstarter
tnx allemaal mocht iemand dit nog lezen