Toon posts:

BSOD wanneer pc op probeerd te starten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik ben nieuw hier en zit met een probleem.
(ik weet niet op dit het goede forum voor dit topic is?)

Ik heb net mijn pc inelkaar geschroeft, windows geinstaleerd, dit ging niet zonder problemen, BSOD's wanneer het laden van de installatie klaar was, raid-driver problemen, mijn harde schijven werden niet in raid 0 herkend.
Maar uiteindelijk lukte het om vista te installeren. Het probleem is nu alleen dat wanneer ik de pc opstart en het laden afgelopen is, de pc een BSOD geeft. Ik weet niet waar het aan ligt, of hoe het komt, maar het BSOD komt elke keer langs. Windows zichzelf laten repareren werkte niet.
Ik heb dus geen idee wat er fout is, iemand tips/oplossingen?
Dit was trouwens de eerste keer dat ik zelf een pc in elkaar he gezet en ik heb er niet zoveel verstand van.

Mijn specs (alles gloednieuw):
AeroCool AeroEngine II, Zwart
Be Quiet Straight Power, 550 Watt, Retail
Intel Core 2 Duo,Boxed, E8400, Socket 775
Apacer 15-in-1 card reader, Zwart
2x Samsung Spinpoint T166, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II in RAID 0
MSI P7N SLI Platinum,Retail
MSI NX8800GT-T2D512E-OC,512MB, GDDR3, PCI Express x16
2x Lite On LH-20A1S, Serial ATA150, Zwart, OEM
Microsoft Windows Vista Home Premium 64bit,BOX, Nederlands
G.Skill F2-6400CL5D-4GBPQ,4096MB, 800MHz, DDR2. PC6400, 2x

Overigens: er brandt een klein rood lampje op het mobo als de stroom op het mobo aan staat, als de pc helemaal aanstaat gaat er ook nog een blauw lampje aan. Ik vroeg me af of dit normaal was, of dat het een slecht teken is? Op internet kon ik er niks over vinden.

Een foto van het BSOD dat ik krijg wanneer ik windows probeer op te starten:
http://img132.imageshack.us/my.php?image=bsodjk9.jpg

De informatie die ik kreeg toen ik probeerde windows zichzelf te laten herstellen:
Gebeurtenisnaam van probleem: StartupRepairV2
Probleemhandtekening 01: ExternalMedia
Probleemhandtekening 02: 6.0.6000.16386.0.0.0.0
Probleemhandtekening 03: 0
Probleemhandtekening 04: 65537
Probleemhandtekening 05: unknown
Probleemhandtekening 06: NoHardDrive
Probleemhandtekening 07: 0
Probleemhandtekening 08: 0
Probleemhandtekening 09: unknown
Probleemhandtekening 10: 1168
Versie van besturingssysteem: 6.0.6000.2.0.0.256.1
Landinstelling-id: 1043

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-01 14:29

watercoolertje

Untertitel

Weet je zeker dat je de goede driver hebt gebruikt? Heb zelf wellis de verkeerde gebruikt en kwam daar dus op de zelfde manier achter... Het beste is nog om de nieuwste versie te downloaden en die dan te gebruiken ipv de cd versie. Heb je wel de 64-bits drivers ipv 32-bit gedaan? Ook niet geheel onbelangrijk...

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-12-2025

Sosabowski

nerd

BSOD is als je pc helemaal blijft hangen. Hier laat hij toch duidelijk zien wat het probleem zou kunnen zijn en wat je moet proberen (F8?).

Als de pc echt blijft hangen: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Verwijderd

Topicstarter
watercoolertje schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 17:40:
Weet je zeker dat je de goede driver hebt gebruikt? Heb zelf wellis de verkeerde gebruikt en kwam daar dus op de zelfde manier achter... Het beste is nog om de nieuwste versie te downloaden en die dan te gebruiken ipv de cd versie. Heb je wel de 64-bits drivers ipv 32-bit gedaan? Ook niet geheel onbelangrijk...
Ik heb 64 bits vista gebruikt, zo slim was ik nog net wel. :P
Maar waar zou ik die nieuwste dan kunnen vinden?

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-01 14:29

watercoolertje

Untertitel

Ligt aan je moederbord, zie website van MSI of als je weet welke (intel) raid chip wordt gebruikt kan je nog van die fabrikant downlaoden ook.

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb drivers gevonden op internet, maar die zijn net zo nieuw als die van de cd, ik heb ook zeker weten de goede drivers geinstalleerd, ik heb het volgens de manual gedaan, de vista 64 bits.
Alleen over het BSOD, het scherm komt ook als ik alleen maar de windows-installatie probeer te gaan, alleen soms krijg ik het scherm niet en kan ik wel doorgaan naar de installatie, de foutmelding bij de installatie is: 0x0000007E. Windows is ook gewoon goed geinstalleerd, dus daar ligt het niet aan. Zou het aan de hardware kunnen liggen?

• Forcepoint
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-01 16:24
Heb je je geheugen al getest op fouten??
Probeer anders eens Memtest86. Deze op een CD branden, en dan opstarten met die cd in je drive. Wel zorgen dat de drive op de eerste plaats staat in de boot-volgorde in je bios. Deze moet je een uur of 8 laten draaien.

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
zelf ook gehad, iig geen last meer van met die nieuwste nVidia drivers :)

had het soms heel vaak op een dag, bleek me bios batterij leeg te wezen :P
maar ik denk niet dat jouwe leeg is ;)

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Verwijderd

Topicstarter
Forcepoint schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 21:37:
Heb je je geheugen al getest op fouten??
Probeer anders eens Memtest86. Deze op een CD branden, en dan opstarten met die cd in je drive. Wel zorgen dat de drive op de eerste plaats staat in de boot-volgorde in je bios. Deze moet je een uur of 8 laten draaien.
Ik zal dat memtest morgen wel gaan draaien, ben het rotzooien voor vandaag een beetje zat, hmpf.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is gefixt, het lag eraan dat ik meer dan 4 gb aan RAM had.
Ik switchte dus over naar 2 gb en na een herinstallatie van vista kwam ik er wel in.
Daarna in vista een update geinstaleerd en alle loopt nu als een trein op 4 gb.

Bedankt voor jullie hulp.
Mortified.

• Forcepoint
Zou je de link naar de update willen posten hier?? Ik heb ook op een pc problemen met 4 gb, maar 2gb en 3 gb werkt perfect...

• ExPlanE
  • Niet online

ExPlanE

Let the beat hit 'em!

Forcepoint schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 20:50:
Zou je de link naar de update willen posten hier?? Ik heb ook op een pc problemen met 4 gb, maar 2gb en 3 gb werkt perfect...
Draai jij wel 64-bits Vista? O-)

• Forcepoint
Nee, maar ook al zit er 4gb in dan zou hij alsnog geen BSOD's moeten geven. Hij geeft dan wel 3gb aan (en kan dat ook gebruiken), maar hij zou wel gewoon goed moeten blijven werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Forcepoint op 29-03-2008 10:59 ]

Pagina: 1