ZB: 60HP op 2x250L Orientatie: WZW 68°; Douche-WTW; PV: 18x QCell 6390Wp Noord/Zuid, APS QS1+YC600; WP: Panasonic 7kW J-gen ; Gasloos sinds 07-2020
- Welke OS'en gebruik je?
- Thuissituatie netwerk?
- En wel eens van remote desktop of Radmin gehoord?
Verwijderd
Beeld & geluid kun je gewoon een Windows Share toe aanmaken en streamen rechtstreeks via media spelers.
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2016 14:43 . Reden: @marcieking met Radmin / TV verlies je kwaliteit ]
- We hebben alleen een 4-poort router, maar alles is al ingebruik zonder dat die laptop er is opDaMarcus schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 17:16:
- Welke OS'en gebruik je?
- Thuissituatie netwerk?
- En wel eens van remote desktop of Radmin gehoord?
aangesloten.
- Remote desktop of Radmin Nee nog nooit van gehoord, waarmee sluit je de pc/laptop op elkaar aan?
Ja, ik wil graag films en muziek bekijken. Waarmee moet ik dan pc en laptop voor VLC-player aansluiten?Kosh66 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 17:19:
Ehm, met beeld en geluid, dwz. films? Probeer VLC-player eens.
Heb helaas geen XP pro, heb Home Edition draaien.Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 17:19:
Het makkelijkste is Remote Desktop (Extern Bureaublad) als je op je externe XP Pro of Vista Business/Ultimate draait.
Voor beeld en geluid zou je gewoon een windows share kunnen aanmaken en rechtstreeks in je media player streamen.
Hoe kan je de ik me pc voor Remote Desktop op me laptop aansluiten?
ZB: 60HP op 2x250L Orientatie: WZW 68°; Douche-WTW; PV: 18x QCell 6390Wp Noord/Zuid, APS QS1+YC600; WP: Panasonic 7kW J-gen ; Gasloos sinds 07-2020
Geen patchpunten meer vrij op de router? Heeft de laptop/router wel Wifi-functionaliteit?Helhond schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 17:26:
Ja, ik wil graag films en muziek bekijken. Waarmee moet ik dan pc en laptop voor VLC-player aansluiten?
Dan zou ik eens gaan kijken om ze middels wifi te verbinden.
Alleen de Router heef geen Wifi, net als mijn computer.
En de Router heeft verder geen patchpunten meer vrij.
Je zou kunnen kijken voor een switch.
Het antwoord op je vraag is overigens: Nee. Dat kan niet. Je hebt op z'n minst een netwerkverbinding tussen de twee nodig voordat je aan remote control kan gaan denken.
als je die adapters dan bridged of ics er op loslaat kun je zelfs internetten met die laptop
random voorbeeld http://www.usb-port.com/bf7311.html
old school
Je kan ook een seriele cross kabel maken, en de ene pc op de andere in laten bellen. is gewoon mogelijk in ieder geval in w95 en wellicht zelfs al in 3.11
het is makkelijker om een cheap ass router of een ap te kopen
net zo duur als een switch. of die kabel
[ Voor 69% gewijzigd door Fish op 27-03-2008 20:04 ]
Sorry, ik bedoelde eigenlijk dus zonder Netwerkverbinding.CherandarGuard schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 17:59:
Kortom, je bedoelt niet 'zonder internet', maar 'zonder netwerkverbinding'. Daar zit een groot verschil tussen, het is handig om het verschil te weten en duidelijk aan te geven.
Bedankt, naar zoiets was ik dus opzoek.fish schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 19:51:
Je hebt kabels waarmee je 2 pcs kan verbinden via usb, en daar mee ook een tcpip netwerk kan maken. gewoon in de winkel verkrijgbaar
als je die adapters dan bridged of ics er op loslaat kun je zelfs internetten met die laptop
random voorbeeld http://www.usb-port.com/bf7311.html
Maar dat is dus geen gewone USB kabel,
En je kan dus met zon kabel films en muziek gewoon goed afspelen? Zonder stotteren.
Werkt dit ongeveer als tweede monitor?
Dat ik bureaublad en al op de laptop krijg te zien.
En kan je zo'n kabel gewoon verlengen met normale USB kabels?
Ik moet namelijk ± 8 meter overbruggen.
Zonder kwaliteits verlies?
We hebben hier toevallig nog een USB-Datakabel liggen van Sweex,
Maar daarmee gaat het dus niet lukken?
Niet zo moeilijk doen en gewoon een netwerkswitch van 15 euro kopen, of een access point als het draadloos moet. Daarmee breid je gewoon het aantal aansluitingen uit van je router, want die kan veel meer dan 4 apparaten aanHelhond schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 01:05:
Wat raad jij mij aan dan?
We hebben hier toevallig nog een USB-Datakabel liggen van Sweex,
Maar daarmee gaat het dus niet lukken?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Een paar weken geleden heb ik nog een ouwe 3Com 19 inch 16 poorts switch bij de kringloop meegenomen voor € 7,50.
[ Voor 6% gewijzigd door Bergen op 28-03-2008 01:39 ]
Zo'n netwerkswitch lijkt me een goede en makkelijke oplossing,
Ik heb niet zo heel veel verstand van al die hardware.
Stel dat ik een netwerkswitch koop,
Want ik heb de tweede verdieping als "mijn" rijk. En de router ligt gewoon in de meterkast. (Begane grond)
Nu heb ik 1 internetkabel vanaf de router buitenlangs door het raam hangen naar de tweede verdieping.
Die internetkabel zou ik dan op de Netwerkswitch moeten aansluiten,
en dan mijn pc en laptop allebei op een van de poorten.
Klopt dit?
En met deze Netwerkswitch, kan ik ook gewoon het bureaublad en al zien van mijn pc, op de laptop?
Wat is een goedmerk voor Netwerkswitches?
En het kijken van films en muziek is dus foutloos via zon Netwerkswitch, (Just checking
Het klopt idd wat je zegt, en voor merk maakt het eigenlijk niks uit. Een sweex switch voldoet al prima.Helhond schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 12:19:
Hey bedankt!
Zo'n netwerkswitch lijkt me een goede en makkelijke oplossing,
Ik heb niet zo heel veel verstand van al die hardware.
Stel dat ik een netwerkswitch koop,
Want ik heb de tweede verdieping als "mijn" rijk. En de router ligt gewoon in de meterkast. (Begane grond)
Nu heb ik 1 internetkabel vanaf de router buitenlangs door het raam hangen naar de tweede verdieping.
Die internetkabel zou ik dan op de Netwerkswitch moeten aansluiten,
en dan mijn pc en laptop allebei op een van de poorten.
Klopt dit?
En met deze Netwerkswitch, kan ik ook gewoon het bureaublad en al zien van mijn pc, op de laptop?
Wat is een goedmerk voor Netwerkswitches?
En het kijken van films en muziek is dus foutloos via zon Netwerkswitch, (Just checking)
Wat je dan het beste kan doen is op je pc de mappen met films en muziek delen over het netwerk en ze vervolgens via je laptop gewoon benaderen. Voor dit soort oplossingen moet je geen gebruik gaan maken van remote desktop achtige toepassingen.
Daar vond ik een 5-poorts Sitecom NexhHub Ha050
Is dit toevallig een Netwerkswitch?
Verder vond ik ook nog wat leuke netwerkkabels enz.
Dus miss heb ik alles al (ergens) in huis.
Wat een hub is staat allemaal in de FAQ - Netwerken uitgelegd, het is wel de bedoeling dat je zelf aan de slag gaat en dingen opzoekt en uitprobeertHelhond schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 16:07:
Ik ben even lopen rond snuffelen, in een grote doos vol draden en andere spullen, oude modems enz,
Daar vond ik een 5-poorts Sitecom NexhHub Ha050
Is dit toevallig een Netwerkswitch?
Verder vond ik ook nog wat leuke netwerkkabels enz.
Dus miss heb ik alles al (ergens) in huis.
Ja het kan met een hub, is wat trager maar ga het eerst eens proberen.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
marcieking schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 23:37:
Zo'n kabel is ongeveer even duur als twee netwerkkaarten en een cross-cable, of een goedkope router/AP. De snelheid van beiden is niet hoog genoeg om een film te kijken op de ene die wordt afgespeeld op de andere. Je kunt simpelweg niet genoeg data over een kabeltje krijgen zonder flink meer te investeren. Het lukt mijn op Gigabit nog amper.
Dan zit er zeker iets niet goed in je netwerk. Een DVD9 is ~6/7mbitp/s.
Ik stream in mijn gigabit netwerk van m`n server naar 3 clients HD1080p films zonder problemen ... En dit zou zelfs in een 10/100mbit netwerk nog foutloos moeten gaan.
@TS: Tussen een Hub en een Switch zit inderdaad wel verschil, maar jij zal dit niet gaan merken. Kijk wel even of je hub 10/100mbit is, als het alleen 10mbit is, wordt het wat krap betreffende de beschikbare bandbreedte.
[ Voor 3% gewijzigd door magiel op 28-03-2008 16:16 ]
Ik wil het er _niet_ over hebben.
Verwijderd
Ik ben nogal een spuit-11 zie ik nu.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2008 16:25 ]
daar geef een paar knaken meer uit en je hebt een (router met) ap.
dan kun je de laptop wireless door het hele huis gebruiken
Ik wil het er _niet_ over hebben.
alleen maar de switch en de ap gebruik je .. de wan poort gebruik je niet en dhcp zet je uit.
zo heb ik mijn wlan routers ook draaien
Maar deze waren deels volgens mij verouderd,
Tenminste niet voor XP.
Na een beetje gekloot heb ik beide pc's toen op zelfde netwerk kunnen krijgen,
Alleen toen kon ik geen toegang krijgen tot de PC vanaf de Laptop,
Toevallig kwam er een vriend langs want we gingen namelijk even een film kijken op de beamer, die de pc aan stuurt via de laptop. (Tenminste dat was de bedoeling.)
Hij doet een ICT opleiding en heeft dus meer verstand van netwerken dan mij.
Hij heeft toen wat poorten opgezet, en op me PC een aantal mappen delend gemaakt,
En toen hebben we even de boel getest, en het werkte perfect.
Films, Muziek en zelfs Games kan ik afspelen op de laptop vanaf de PC.
Naja mijn probleem is opgelost,
Bedankt allemaal!