Toon posts:

Trail newsgroep abbo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Binnenkort krijg ik hier een dikke aansluiting en daar hoort natuurlijk een newsgroep abbonement bij! Ik heb alleen namelijk geen idee welke provider ik moet nemen en zoek ergens een "free trail".

Ik heb meerdere niewsgroep-aanbieders gevonden die een gratis proefperiode geven van bijv 7 dagen, het enige probleem is, is dat ik perse al mijn bank gegevens moet invullen voordat ik dit krijg. Hier wacht ik liever mee aangezien ik niet zeker weet of ik daar daadwerkelijk blijf.

Een trail zou handig zijn zodat ik even een weekje kan prutsen (want ik heb weinig ervaring met newsgroepen) voordat ik echt tot betalen over ga.

Weet iemand waar je een X aantal dagen kostenloos een nieuwsgroep kan gebruiken zonder dat ik mijn bankgegevens moet invullen. Ik heb hier nog maximaal 320k/b, dus snelheid speelt geen rol.

Bedankt, en peace!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:39
Tweaknews, NewsCacher, Hitnews... Volgensmij heb je je huiswerk niet echt gedaan, dat zijn redelijk grote namen, en die laten je zonder haken of ogen gewoon testen ;)

Verwijderd

www.usenetvergelijker.nl
Kun je ze vergelijken vrij accuraat (niet helemaal).

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:02

lordsnow

I know nothing

En het is "trial" (probeerversie), niet "trail" (spoor)...

Verwijderd

vul nou maar gewoon je gegevens in.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn "huiswerk" wel gedaan, deze heb ik namelijk allemaal al geprobeerd maar:

Tweaknews: via de post je logingegevens en een aanvraagformulier (dit is echt uit het jaar 0)
NewsCacher: Ontvang me email voor mijn aanmelding niet...
Hitnew: Bingo, helaas slechts 3 dagen.

Hopen dat NewsCacher nog een email zendt, want dan kan ik die nog uitproberen.

Verwijderd

www.xsnews.nl , 7 dagen proef, elite levert tot op 100MBit aan snelheid. :) Prima provider, ben zelf al 2+ jaar klant ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, ik heb nu een 3 dagen proef aangevraagd bij Hitnews, alleen krijg ik geen verbinding met de server.

Server address (hostname): free.hitnews.eu

Let op!
Als u ervoor kiest om uw account te verlengen na de testperiode,
dan dient u het serveradres te veranderen in:

Server address (hostname): news.hitnews.eu

Uw gegevens zijn als volgt:
Uw inlognaam : voornaamachternaam
Uw wachtwoord : zegikniet

Wat moet ik precies invullen bij Server Addres, en welk poort?

bedankt

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:48
Server adress: news.hitnews.eu ?
Poort: 119 (standaard poort) ? ;)

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

Verwijderd

Topicstarter
ReZ1987 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 18:28:
Server adress: news.hitnews.eu ?
Poort: 119 (standaard poort) ? ;)
nee, lees nog maar eens :)

Verwijderd

119 is default ja. Iets met 5xx is voor SSL over NTTP. Handig wanneer je provider capt op NNTP verkeer ;)

• Dukeh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10 10:13

Dukeh

Press CTRL+ALT+DEL

Hallo,

Je zou ook een proefaccount aan kunnen vragen op www.yabnews.nl, je krijgt dan per sms een code toegestuurt om je account te activeren, welke je voor 3 dagen kunt gebruiken.
Dit is de aanmeld link: https://www.yabnews.nl/proefaccount/6
Bij het aanvragen van de proefaccount hoef je overigens geen bankrekening gegevens in te vullen.

Hoop dat je er iets aan hebt. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Dukeh op 27-03-2008 18:31 ]

Asus Z97 Deluxe - Intel Core i7 4790K @ 4.4 Ghz - 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz - MSI GTX970 Gaming 4G

Verwijderd

Topicstarter
Dukeh schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 18:30:
Hallo,

Je zou ook een proefaccount aan kunnen vragen op www.yabnews.nl, je krijgt dan per sms een code toegestuurt om je account te activeren, welke je voor 3 dagen kunt gebruiken.
Dit is de aanmeld link: https://www.yabnews.nl/proefaccount/6

Hoop dat je er iets aan hebt. :)
Zeker, maar dat doe ik na de 3 dagen die ik nu heb aangevraagd. Wie weet hoe ik de gegevens moet invullen?

Let op!
Als u ervoor kiest om uw account te verlengen na de testperiode,
dan dient u het serveradres te veranderen in:

Server address (hostname): news.hitnews.eu

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2008 18:35 ]

• Bl44tschaap
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:26
Welk programma ga je gebruiken?

http://binaries.coolbegin.com/

http://www.binaries4all.nl/

[ Voor 51% gewijzigd door Bl44tschaap op 27-03-2008 18:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
iGrabNews @ Mac OS X

Wat moet ik dan invullen?
(voornaamachternaam): free.hitnews.eu

(voornaamachternaam):free.hitnews.eu

voornaamachternaam:free.hitnews.eu

Of wat?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2008 19:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 19:53
Niet te ongeduldig bij een topic waar even niet op gereageerd is.

Je moet je registreren voor de trial. voornaamachternaam zijn dan...wat je hebt opgegeven als voornaam en achternaam...je wachtwoord is wat je opgeeft als....[voelen jullie hem aankomen...] wachtwoord. Dit hoort in het bevestigingsmailtje te staan als je je registreert.

Als serveradres gebruik je free.hitnews.eu over poort 119.

Of ik snap je vraag niet over de instellingen of je hebt de registratiepagina niet gevonden [surprise...bankgegevens]

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Server: free.hitnews.eu
Port: 119
Username: voornaamachternaam
Password: zegikniet

Ik snap eigenlijk niet dat je vraagt wat je in moet vullen aangezien je dit zelf enkele posts geleden juist hebt aangegeven.

Als ik je een tip mag geven, kijk eens op de site die Bl44tschaap aangeeft:
http://www.binaries4all.nl/

En kicken na 66 minuen is not-done :/

Edit:
@Johny_B: Het ligt niet aan jou hoor. Zelfs na tien maal opnieuw lezen heb ik ook nog steeds de indruk dat het verlossende antwoord moet zijn:
Bij je gebruikersnaam moet je je gebruikersnaam invullen, als wachtwoord vul je je wachtwoord in en bij het serveradres moet je het serveradres invullen.

[ Voor 29% gewijzigd door Dysmael op 27-03-2008 20:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Johny_B schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 19:57:
Niet te ongeduldig bij een topic waar even niet op gereageerd is.

Je moet je registreren voor de trial. voornaamachternaam zijn dan...wat je hebt opgegeven als voornaam en achternaam...je wachtwoord is wat je opgeeft als....[voelen jullie hem aankomen...] wachtwoord. Dit hoort in het bevestigingsmailtje te staan als je je registreert.

Als serveradres gebruik je free.hitnews.eu over poort 119.

Of ik snap je vraag niet over de instellingen of je hebt de registratiepagina niet gevonden [surprise...bankgegevens]
Ja maar er staat toch:

Moet ik dan mijn hostname in de serveraddress zetten, of wat?

Momenteel heb ik alleen "free.hitnews.eu" over poort 119, en heb ik mijn inlog naam + wachtwoord ingevoerd.

zie

Afbeeldingslocatie: http://img27.picoodle.com/img/img27/4/3/27/t_Afbeelding3m_5485f9a.png

Afbeeldingslocatie: http://img02.picoodle.com/img/img02/4/3/27/t_Afbeelding2m_a615769.png

• Johny_B
Heb je de bevestigingsemail ontvangen met gebruikersnaam en wachtwoord??? Als je die invult zou het moeten gaan werken...

Verwijderd

Topicstarter
Johny_B schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 20:14:
Heb je de bevestigingsemail ontvangen met gebruikersnaam en wachtwoord??? Als je die invult zou het moeten gaan werken...
ja, daar heb ik toch ook de tekst uit gekopieeerd, ik krijg geen verbinding hoor.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2008 20:16 ]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hm dit is wel heel basic hoor, het zou makkelijker moeten zijn dan het instellen van een emailaccount :P Anyway, krijg je nog een error melding ofzo?

🌞🍃

• Johny_B
Nou ik heb even zelf een Hitnews account aangemaakt, 4 threads en ik haal 1600 KB/s. Dat is wat ik normaal met mijn usenetprovider haal [hikkerig met tele2 20 MBit]. Jouw probleem lijkt dan te liggen bij het verkeerd instellen van de account [poort 119 etc] of iets van een firewall. Ik heb helaas totaal geen verstand van software onder OSX dus kan je over een eventuele firewall geen enkele hint geven. Wat ik wel zie is een heel erg stabiele downloadsnelheid :*)

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Iemand zin om een stukje telnet onde macos uit te leggen? Hier nog een mac-noob ;)

SwingKing, ik denk dat je ook wel wat specifieker zal moeten zijn wil je wat zinnigs terug verwachten.
'Hij doet het niet' of 'ik krijg geen verbinding' zijn geen fouten en al helemaal geen foutomschrijvingen.

Ik denk dat je namelijk wel verbinding krijgt (zie niet in waarom niet namelijk) en dat er daarna iets misgaat.
Dat programma wat je gebruikt heeft vast wel een console of statusschermpje ergens waar je de NNTP communicatie kan zien.

Verwijderd

Indien je een console tevoorschijt tovert (in dit voorbeeld server van XS News):
code:
1
telnet reader.xsnews.nl 119
Krijg je terug:
code:
1
2
3
4
Trying 213.239.142.50...
Connected to reader.xsnews.nl (213.239.142.50).
Escape character is '^]'.
201 reader.xsnews.nl (frontend-C-03.ams) Server Ready - support@xsnews.nl (no posting)

Dan even inloggen (plaats van 000000 je username/userid/whatever):
code:
1
authinfo user 000000
Krijg je terug:
code:
1
381 PASS required
Vervolgens (aaaaaa vervangen met password):
code:
1
authinfo pass aaaaaa
En voila:
code:
1
281 Ok

Alles bij elkaar:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
telnet reader.xsnews.nl 119
Trying 213.239.142.50...
Connected to reader.xsnews.nl (213.239.142.50).
Escape character is '^]'.
201 reader.xsnews.nl (frontend-C-03.ams) Server Ready - support@xsnews.nl (no posting)
authinfo user 000000
381 PASS required
authinfo pass aaaaaa
281 Ok

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb trouwens zelf ook een tijdje iGrabNews gebruikt, ik vond het toch eigenlijk maar niks :P. Het programma komt redelijk buggy over :X
Ik gebruik nu Unision, dat werkt (iig onder Leopard) al beter, hoewel ik voornamelijk via een Windows PC leech :P

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
@ Hierboven.

Ja man, iGrabNews liep de hele tijd vast, vandaar werkte het niet. Nu gebruik ik ook Unison. GEWEL-DIG
Pagina: 1