Vreemd Apache/Coppermine/Samba probleem

Pagina: 1
Acties:

• gdl
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-12-2025
Hoi,

Ik heb een vreemd probleem. Ik draai OpenSuse 10.3 onder VMWare op een Windows Home Server (Windows Server 2003) PC. OpenSuse doet dienst als mail en webserver. In de webserver zit het probleem. Een van de websites is een coppermine foto album. Onder de albums folder heb ik een Windows Home Server Share gemount (mount -t cifs //pollux/Photos /srv/www/htdocs/fotos/albums/fotos met als uid:wwwrun guid:www). Vanuit de shell kan ik de files uitstekend benaderen, maar als ik de website benader dan zie ik geen enkele JPG goed overkomen. Ook als ik direct een jpg uit de shared folder access via Internet Explorer werkt het niet.

Iemand een idee?

Met vriendelijke groeten,

Geert-Jan

Verwijderd

Klinkt als een rechten probleem... heb je al gezocht op google?
http://www.google.com/sea...user+rights+samba+problem

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12-2025

curry684

left part of the evil twins

Apache draait onder de meeste distro's onder een eigen user om securityredenen, zoals 'www-data' in de groep 'www-data'. Je dient te zorgen dat die user minimaal leesrechten heeft op de share in kwestie.

Je kunt als www-data inloggen door als root het volgende commando uit te voeren:
code:
1
su - www-data

Op die manier kun je vanuit de shell kijken of je rechten afdoende zijn.

Professionele website nodig?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waar hoort mijn topic?
PRG >> WSS*

Ook al is WSS mss niet de meest logische plek ;)

[ Voor 25% gewijzigd door RobIII op 28-03-2008 02:16 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• gdl
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-12-2025
Dat met die rechten was ook mijn eerste gedachten, maar het vreemde is dat als ik het volgende commando gebruik, ik gewoon files kan copieren enzo:

sudo -u wwwrun cp ......

Sterker nog als ik een test.html file in de share zet, dan wordt deze wel goed weergegeven in Internet Explorer. Het lijkt alleen fout te gaan bij grote/binary files?

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-02 12:50

Liberteh

All your base belong to me

chmod 777?(A)

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Pagina: 1