Toon posts:

[Airpoirt Express] Airdisk benaderen via AE-AEX?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Het lukt mij niet om met mijn pc laptop mijn airport extreme te benaderen. Heb het maar laten zitten, en ga over op de n snelheid. Ik heb nu nog wel een Airport Express b/g over, en nu had ik het volgende bedacht:

PC Laptop > draadloos naar Airport Express > UTP kabeltje naar Airport Extreme

Gaat dit werken? Of kan ik het benaderen van mijn externe harde schijf, die gekoppeld is aan mijn extreme, vergeten?

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-02 12:00
Dat moet zo kunnen werken.
Let wel op dat je de 2 wireless netwerken een eigen naam geeft.
En dan kies je op elk apparaat het juiste netwerk.

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Je zou ook kunnen overwegen de Airport Express te laten functioneren als wireless bridge.

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-02 12:00
MahRain schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:43:
Je zou ook kunnen overwegen de Airport Express te laten functioneren als wireless bridge.
Als je dit doet zal je géén n snelheid meer hebben in het draadloosnetwerk.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-02 10:28
En geen wpa volgens mij?

Verwijderd

Wel WPA.
Mijn AE bridged ook vanaf mijn AEX en gebruikt daarbij gewoon WPA2 personal.

Verwijderd

Topicstarter
Deels geregeld. Het internetten via mijn AE, die bedraad is aangesloten op de Extreme, werkt. Alleen het benaderen van mijn harde schijf lukt (nog) niet vanaf mijn PC. Geen idee ook hoe ik dat moeten fixen, in "my network places"(oid) vindt hij niets. En met de browser op smb://hdisk.local/ en afp://hdisk.local/ lukt ook niet. Iemand enig idee?

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Wat hier altijd werkt is eerst de externe HD aan je mac of pc hangen, zodat hij herkent wordt. Daarna aan de AEBS, en dan zou ie 'm moeten vinden. En natuurlijk even controleren of alles goed is ingesteld via AirPort Utility.
Pagina: 1