Promise Fasttrak 378 vs. Fasttrak TX2200

Pagina: 1
Acties:

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-02 16:09

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Ik dacht dat mijn Fasttrak 378 controller op mijn Asus P4C800 Deluxe moederbord rip was. Ik heb toen een nieuwe RAID controller gekocht, namelijk de TX2200. Nu heb ik dat kaartje ingebouwd en mijn Maxtor's erop aangesloten. De bios van de TX2200 registreerde nog steeds geen schijven. Toen heb ik dus maar eens de bijgeleverde SATA-kabels geprobeerd en daarmee lukte het wel. Kortom, ik heb voor niets die nieuwe controller gekocht 8)7. omdat ik dacht dat die kabels niet zo maar kapot gaan en ook nog eens allebei.

Maargoed... Nu heb ik dus 2 controllers, de 378 onboard en de TX2200 PCI. Waar kan ik nu het beste de schijven op aansluiten? Maakt dat nix uit of kan ik ze beter op de TX2200 aansluiten? Ik draai Windows XP Pro.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Verwijderd

Weet je inmiddels wat het beste is?

Heb ook dit moederbord en wil ook een extra SATA2 controller aansluiten vanwege de dubbele doorvoer-rate (300MB/s ipv 150).

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 00:00:
Weet je inmiddels wat het beste is?

Heb ook dit moederbord en wil ook een extra SATA2 controller aansluiten vanwege de dubbele doorvoer-rate (300MB/s ipv 150).
Zal vast niet helpen, daar de controller een PCI controller is , en dus slecht 125 Mbps is op de bus zelf.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Alleen om de 150MB/sec > 300MB/sec hoef je het niet te doen. Er is namelijk nog geen single disk die dit vol trekt. Je zou het hooguit voor andere features kunnen doen zoals NCQ. Daar naast heeft de PCI bus een maximale doorvoer van 133MB/sec dus met een PCI kaart zit je altijd aan dit maximum. Of je moet PCI-e of PCI-X kunnen gaan gebruiken. Overigens kan het best zo zijn dat de onboard RAID controller ook aan de PCI bus hangt en niet direct aan de chipset, dat is vaak zio met extra S-ATA controllers op een moederbord als zij ven het merk Promise of Highpoint zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door _Dune_ op 28-04-2008 10:35 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/