Ik ben bezig met een "simpel" batch bestandje om de flitspalen op mijn Tomtom te updaten. Het gaat hierbij om enkele bestanden die gewoon d.m.v. het copy commando naar de Tomtom geschreven kunnen worden. Echter ik stuit op een probleem. Namelijk dat ik op geen enkele wijze kan checken of een bestand bestaat.
Omdat ik dacht dat het aan de 'externe schijf' lag heb ik het maar even geprobeerd op mijn D-harde schijf. Ik heb in de map D:\Temp het bestand test.txt aagemaakt. Dus het volledige adres is: D:\Temp\test.txt
Als ik nu met het volgende batch-bestand check of test.txt bestaat, dan krijg ik de volgende foutmelding: "D:\Temp\rogier.txt was unexpected at this time."
Het betreft het volgende batch-bestand:
Wat doe ik verkeerd?
Omdat ik dacht dat het aan de 'externe schijf' lag heb ik het maar even geprobeerd op mijn D-harde schijf. Ik heb in de map D:\Temp het bestand test.txt aagemaakt. Dus het volledige adres is: D:\Temp\test.txt
Als ik nu met het volgende batch-bestand check of test.txt bestaat, dan krijg ik de volgende foutmelding: "D:\Temp\rogier.txt was unexpected at this time."
Het betreft het volgende batch-bestand:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| @ECHO OFF IF EXISTS D:\Temp\test.txt GOTO TomtomG ECHO File nie gevonden GOTO End :TomtomG ECHO File wel gevonden GOTO end :End pause |
Wat doe ik verkeerd?