Ik heb een win2k3 servertje met RAID controllor op het mainbord. (intel.....) Nu heb ik de systeemschijven in RAID1 staan en dat werkt goed. Ik had ook 2 data schijven in RAID1 met een berg mp3tjes erop. Gister wilde ik een map rarren met 1.5 GB op die schijf. Op dat moment crasht de server volledig en reboot. (2x over) Dan blijkt het RAID1 volume ineens beschadigd. (opzich dat kan natuurlijk) Ik zag nog wel mappen en bestanden. Ik heb net zoals de RAIDmanager voorstelde gezegd rebuild the volume. Na het rebuilden is de data volledig onleesbaar geworden. 
Nu heb ik hetzelfde al eens meegemaakt toen ik software-matig RAID-1 draaide. Toen was alles op 2 schijven dus ook al corrupt. Ik vraag me dan af of het uberhaupt nog wel zin heeft om RAID-1 te draaien op deze manier. Bij dure HP servers is dit me nog nooit overkomen overigens.
Gelukkig heb ik wel backups... maar toch.. zo heb je niet veel aan RAID1 natuurlijk als het niet goed werkt op el cheapo controllors.
Wat is jullie ervaring hier mee?
Nu heb ik hetzelfde al eens meegemaakt toen ik software-matig RAID-1 draaide. Toen was alles op 2 schijven dus ook al corrupt. Ik vraag me dan af of het uberhaupt nog wel zin heeft om RAID-1 te draaien op deze manier. Bij dure HP servers is dit me nog nooit overkomen overigens.
Gelukkig heb ik wel backups... maar toch.. zo heb je niet veel aan RAID1 natuurlijk als het niet goed werkt op el cheapo controllors.
Wat is jullie ervaring hier mee?