[8800GTX] Nog steeds aspect ratio problemen

Pagina: 1
Acties:

• Kajel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-11-2025

Kajel

Development in Style

Topicstarter
Hallo allemaal.
Disclaimer: Ik heb voor het posten van dit topic uitgebreide searches gedaan zowel binnen als buiten GoT om het antwoord te vinden, maar ik kan het goede antwoord nergens vinden.

Ik ben in het bezit van een 8800gtx kaartje waarop een Samsung 225bw aangesloten staat via DVI. Ik draai xp 32 professional als OS. Net zoals vele anderen heb ik al sinds aanschaf problemen met de aspect ratio bij het spelen van oudere spellen die geen 1680x1050 ondersteunen. Het probleem is dat de instelling in het nVidia control panel die gaat over de aspect ratio bij lagere resoluties niet te verzetten valt (flat panel scaling). Standaard staat ie op "Use nVidia scaling", maar voor de lagere resoluties wil ik em graag op "Use nVidia scaling with fixed aspect ratio". Maar welke van de 4 beschikbare instellingen ik ook probeer, als ik op Apply druk, springt ie automatisch terug naar de standaard instelling.
Nou heb ik al een aantal "oplossingen" gevonden door goed te googlen, maar geen van die oplossingen wil voor mij werken. Ik heb de nieuwste niet-beta drivers geinstalleerd. Ik heb in het nVidia control panel gespeeld met de treat as HD tv setting. Ik heb de nVidia overscan utils gedownload en geprobeerd en ook die werken niet. Ik ben ten einde raad. Weet iemand wellicht of ik iets over het hoofd zie?

• Master_duck
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-05 08:47
Ik kan je niet echt verder helpen. dit is een bekendprobleem met widescreen schermen.

Maar ik kan je wel een link geven dat bij een aantal spelen een fix, patch, hack hebben om dat spel in widescreen mode te spelen. maar kijkuit met multiplayer op internet dan kan het als een cheat worden gezien.

http://www.widescreengami.../wiki/index.php/Main_Page

• Kajel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-11-2025

Kajel

Development in Style

Topicstarter
Heel erg bedankt voor de link! Er staan een hoop spellen tussen waarmee ik problemen ondervind. En ik heb een aantal fixes (oa voor Dungeon Siege II) uitgeprobeerd en die werken prima.
Heeft iemand enig idee of/wanneer nVidia het scaling probleem gaat oplossen zodat ik gewoon met zwarte balkjes kan gamen?