Powercolor mx geruild tegen Creative mx! Goed?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat mijn beeldbuis gaat strepen en stotteren met mijn powercollor mx kaart wil ik deze ruilen voor een creative geforce mx.

Ik hoop dat dit het probleem op zal lossen.
Iemand ervaring met de creative labs geforce 2 mx? Graag goede en slechte ervaringen hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:13

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik zou zeker niet die Creative nemen. Die heeft DDR geheugen, maar wel een half zo brede bus dus alles bij elkaar is ie zelfs trager dan de andere merken dacht ik.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Creative heeft ook een non DDR versie, maar nogmaals gaat het mij in eerste instantie om de beeldkwaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Dan zou ik een Asus 7100 nemen. Die heb ik zelf ook heel kort gehad, en die gaf haarscherp beeld in 1024*768 100Hz en 1280*1024 85 Hz. Zelfs 1600*1200@72Hz zag er nog heel redelijk uit. Dit in tegenstelling tot de klachten over MX kaart, maar ik denk dat een merk als Asus gewoon meer aandacht besteedt aan de kwaliteit dan een merk als Powercolor enzo.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die ddr is leuk als je 1024x768 speelt of hoger anders moet je die andere houden want dan is die creative toch een stuk trager (64kb pipeline)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het kloterige is dat de asus 7100 is uitverkocht bij dat bedrijf:(! En ik moet binnen 8 dagen ruilen:(!

Ze hebben alleen nog een Creative, dit merk staat toch ook bekend als goede kwaliteit, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 17 februari 2001 15:57 schreef Ro2 het volgende:
Het kloterige is dat de asus 7100 is uitverkocht bij dat bedrijf:(! En ik moet binnen 8 dagen ruilen:(!

Ze hebben alleen nog een Creative, dit merk staat toch ook bekend als goede kwaliteit, of niet?
Onzin! Welk bedrijf is het? Als ze verlangen dat je binnen 8 dagen omruilt, dan is het hun verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat ze je een goed vervangend produkt kunnen leveren. Als dat niet voorradig is dan moeten ze niet moeilijk doen, en je gewoon even laten wachten op de Asus 7100 en niet zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zit wat in, ff retout formulier veranderen dan >:)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 02:37
Op zaterdag 17 februari 2001 15:53 schreef Exirion het volgende:
Dan zou ik een Asus 7100 nemen. Die heb ik zelf ook heel kort gehad, en die gaf haarscherp beeld in 1024*768 100Hz en 1280*1024 85 Hz. Zelfs 1600*1200@72Hz zag er nog heel redelijk uit. Dit in tegenstelling tot de klachten over MX kaart, maar ik denk dat een merk als Asus gewoon meer aandacht besteedt aan de kwaliteit dan een merk als Powercolor enzo.
Ik heb hier ook de V7100 en het 2D beeld is in 1280*960 85Hz best goed (had hiervoor een Radeon!). Ik vraag af of Asus idd iets beter doet dan derest, in een review die ik laatst zag werd dat ook al genoemd (man had ook een Radeon en een MSI MX die wel bagger beeld gaf :? ) ... misschien hebben ze dat filter truucje wel standaard op alle kaarten 'toegepast' ...

Over dat niet op voorraad, das hun probleem, ze moet idd die Asus 7100 gewoon leveren ook al is het buiten die 8 dagen .

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe groot schatten jullie hier de kans dat dit probleem met die lijntjes niet aan de rest van mijn PC ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ehm... 99%? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 21:05
Ik heb ook een PowerColor GF2MX en ben er eigenlijk best tevreden over...

Ik weet niet in hoeverre je beeldkwaliteit kan testen met een screenie, maar ik heb ff een pic gemaakt in 1280x960x32x100Hz.

Hier kan je hem vinden:
213.93.18.201/plaatje.jpg

[edit]
Houdt er ff rekening mee dat het wel een JPGtje is, en blijft :)

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 17 februari 2001 16:17 schreef Knakker het volgende:
Ik heb ook een PowerColor GF2MX en ben er eigenlijk best tevreden over...

Ik weet niet in hoeverre je beeldkwaliteit kan testen met een screenie, maar ik heb ff een pic gemaakt in 1280x960x32x100Hz.

Hier kan je hem vinden:
213.93.18.201/plaatje.jpg

[edit]
Houdt er ff rekening mee dat het wel een JPGtje is, en blijft :)
Ja, maar een plaatje zegt natuurlijk geen ruk omdat ie weer op een andere videokaart+monitor wordt weergegeven |:( Ik zou haast denken dat je een geintje maakt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het zo dat als je goed kijkt naar je beeldscherm je altijd wel een paar vage lijntjes kan ontdekken:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 17 februari 2001 16:23 schreef Ro2 het volgende:
Is het zo dat als je goed kijkt naar je beeldscherm je altijd wel een paar vage lijntjes kan ontdekken:?
Dat hangt natuurlijk heel erg van je monitor af! Ik heb een Iiyama 17", en die is aangesloten geweest op een Diamond Stealth 64 (uit '95), een Asus 3400 TNT, en nu een Asus 7700 GTS. Met alle kaarten gaf/geeft ie een haarscherp beeld, maar ik heb barslechte monitoren gezien waar met geen mogelijkheid een strak beeld in te krijgen is. Aan de andere kant kun je een grandioze monitor hebben met een klotevideokaart die niet scherp is, het beeld vertekent, etc.

Die Viper 770 van jou geeft eenzelfde soort beeld als m'n oude Asus 3400 TNT, dus als je vorige videokaart beter was met je monitor dan is die Powercolor dus een slechte kaart. De Asus 7100 is net zo scherp, recht en straks als een Viper 550/770.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mn trouwe viper 770 er weer in zitten :)! Dan mag ie misschien trager zijn dan de Geforce maar hij kicked de kont van de Powercolor mx grof als je naar de beeldscherpte kijkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had bij die powercolor mx nog een vreemd symptoom, als de Aopen Cdrom speler harder ging blazen nam namen de lijnen in mijn scherm toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 21:23
Heeft iemand ervaring met de tweak op deze page? http://www.geocities.com/porotuner/imagequality.html

Ik heb namelijk hetzelfde.. Vager beeld ivt mijn vd3..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me wel link om te doen, ik zou er niet aan beginnen. Of je moet heel toevallig heel goed zijn met solderen e.d.! maar dan nog moet je weten op welke plaatsen je dat moet doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 21:23
Op die site staan wel de plaatsen waar je moet solderen, dus dat moet wel goed komen. Toevallig ken ik iemand die ik daar zeker wel in kan vertrouwen dus morgen (zondag) gaan we 'es ff goed huishouden in die gf2mx >:) Kzal eens wat foto's van het prutswerk posten als er geinteresseerden zijn.
Pagina: 1