Toon posts:

[probleem] plasma aansluiten op pc wil niet werken!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit met het volgende:

Ik heb onlangs een nieuwe tv gekocht: http://www.prijsvergelijk...sung_ps-42q91h/specs.html

Echter wil ik deze nu aansluiten op mijn PC. Mijn PC draaid al met een acer lcd schermpje (werkt perfect). Overigens heb ik als videokaart: Gigabyte Nvidia 8800gts 512mb.

Als ik nu een dvi --> hdmi kabel in mijn pc naar tv doe, en bij het Nvidia CP dualview kies, en mijn tv aanzet krijg ik de melding: 'Signaalkabel controleren'. Ik heb het ook met een vga kabel geprobeerd, zelfde foutmelding krijg ik dan.

Wat ik weet:
Het ligt niet aan de schermresolutie (heb deze al op ze laagtst gezet en getest).
Als ik alleen de plasma tv aansluit doet hij het wel.

Het probleem ligt hem dus bij: Als ik 2 beeldschermen eraan hang, werkt de tv niet (en dus krijg ik de error 'Signaalkabel controleren').

Ik zit hier nu al 3 dagen mee te stoeien en kom er echt niet verder mee! Welke expert kan mij wegwijs maken?

bedankt!

• Master_duck
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-05 08:47
Ik weet het niet zeker maar ik denk dat het probleem is dat je op je lcd en plasma scherm niet de zelfde resolutie hebben.

Je hebt denk ik je lcd als primair scherm op zeg maar 1680x1050 (of andere resolutie)

En nu sluit je je plasma aan als 2e scherm kloon dan krijg je tv "error 'Signaalkabel controleren"

Je plasma heeft een native resolutie van 1024x768 pixels.

Nou kan het zijn dat de resolutie op je eerste lcd scherm niet compatible is met je plasma.
nou zou ik je aanraden om even uittezoeken welke resoluties je plasma aankan en deze te gebruiken op je lcd scherm. Dit zal waarschijnlijk werken maar je doet wel een consesie aan je beeldkwaliteit op je lcd

Verwijderd

Topicstarter
Nee. Ik heb dit al meerdere malen geprobeerd, en elke resolutie getest en het werkt niet!

wat wel werkt (maar niet goed):

een vga kabel naar plasma scherm, me pc monitor op analoog zetten en dan naar dual view. Dan krijg ik op beide schermen beeld, echter --> mijn pc scherm is ineens heel onscherp, allemaal soorten schaduwranden om letters heen