[PC/Linux/Mac]Frets On Fire

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:38
Frets on Fire is een game zoals Guitar Hero, het is eigenlijk gewoon een rip off. Er zijn alleen wat verschillen:

Je hebt geen gitaar nodig
Je speelt het met je keyboard in de gitaar houding :P .
Je gebruikt F1 tot en met F5 voor de snaren
En met Enter rag je er op los :P
Het is open source
Dus gratis!

Hier te downloaden.

Op internet zijn vrij veel nummers te vinden, je hebt zoiezo Song pack 1 en 2. Jaja, ik weet het Megaupload
Voor andere nummers, Google doet wonderen. Je kan ook zelf songs maken, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

Zelf heb ik het net ontdekt, en ik vind het erg leuk. Ik kan sommige nummers nu helemaal goed op Easy spelen (Smoke on the Water, More than a feeling). Het is aan het begin even oefenen, maar als je eenmaal doorhebt hoe je het beste kan spelen, dan gaat het wel.

Wat vinden jullie ervan??

Ik kon er geen topic over vinden, en ook weet ik niet hoe oud het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Haal guitar hero, hoef je jezelf niet belachelijk te maken met een toetsenbord :p

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Dat toetsenbord vind ik juist het coole eraan. Je kan het overal en bij iedereen doen. (ja op een laptop is het onmogelijk). Ook dat het gratis is is een leuke eigenschap (Guitar Hero kost zo'n 100 (?) euro). Ook speelt het erg lekker op m'n Dell toetsenbord. Soms heb ik het gevoel dat ik echt gitaar aan het spelen ben :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 14:49:
Haal guitar hero, hoef je jezelf niet belachelijk te maken met een toetsenbord :p
Geniaal gewoon, iedereen die je ziet denkt dan gewoon: "WTF Ben jij aan het doen met je toetsenbord?"

Geniaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:44
Tja zelf gebruik ik deze simulator dagelijks icm de Guitar Hero liedjes. Dit omdat ik geen PS2, X360 oid heb en omdat GH3 op mijn PC niet soepel wil spelen ivm frame drops en dat deze niet gesynced wordt.

Geef mij maar FoF met een Guitar Hero controller en een paar mods en je bent helemaal onderweg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb zelf guitar hero 3 voor de wii.
misschien als ik mij ontzettend verveel of als ik bij een lekker rag nummer mijn gitaar heb kapot gesmashed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Dat vind ik nog het mooiste van het spel. Dat je lekker idioot met je tobo loopt te zwaaien. Weet er iemand trouwens nog leuke makkelijke (Easy) liedjes voor een beginner??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt nu inmiddels ook Guitar Zero wat dan weer een FoF cloon is.

Ik snap alleen echt geen ruk van al die mods en dergelijke. Gevalletje door de bomen het bos niet meer zien. Heb aardig wat liedjes nu en speel met de Guitar Hero III controller maar gebruik nog gewoon de vanilla FoF installatie.

Iemand hier nog tips voor welke mods het beste werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Ja, de RFMod. Dit is gewoon een complete mod, werkt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Kick O-)

Vandaag geinstalleerd en gespeeld, best leuk :D . Met name dat er al zoveel liedjes bechikbaar ervoor zijn, dat vind ik echt super. Ik zit er nu wel aan te denken om een Xbox360 guitar te halen want met het toetsenbord werkt het niet helemaal fijn. Vooral niet met m'n G15 omdat je dan nog minder gemakkelijk bij de F-toetsen komt.

Wie heeft het werkend met de draadloze guitar hier?

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:38

Grannd

da Granndest

Ik speel Alarian mod, al mijn PS3 usb-instrumenten werken erop, gitaars én drums, Rock Band en Guitar Hero nummers zijn niet moeilijk te vinden :)

Ik speel het vooral als ik alleen één liedje wil spelen en geen zin heb om naar de huiskamer te verplaatsen en daar de PS3 opstarten etc, gewoon ff een liedje op gitaar spelen om mijn niveau op expert te behouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-07 18:55

Krentenbol

Prutz0r

* Krentenbol neemt een gigantische aanloop en schopt het topic uit de vergetelheid
Dus. Dit spel: hartstikke leuk. Maar volgens mij ligt de stekker eruit. En het werkt hier niet op Windows 7 64-bit :( En het (volgens mij) officiële forum (www.fretsonfire.net) is offline. De wiki zegt dat je naar deze website moet als je probleem daar niet tussen staat, maar dat gaat dus niet. Iemand een verhelderende blik? Is inderdaad de stekker eruit? Of is er gewoon een nieuwe website?

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Ik vint een gitaar toch makkelijker. Al kan ik met het keyboard al aardig wat op hardspelen hoor.

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Pagina: 1