Toon posts:

Freelancer leven inblazen.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.658 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fellow freelancer addicts :D

Ik kwam een post tegen over freelancer, hierin wordt aangegeven dat er nog steeds veel verslaafden zijn die geen thuis kunnen vinden voor hun galactische uitspattingen.

Goed nieuws, onze clan is het spel opnieuw leven in gaan blazen. Op het moment draait onze dedicated server het spel met gemak samen met de Discoverymod 4.84, FLhook, en Cheaters Death. Ook zijn onze admins altijd online.
Het is mogelijk om universums te kopen met je hardverdiende credits,
Je kan met je clan een faction starten,
Er zijn honderden nieuwe schepen, wapens, bases, enzovoorts.

Jullie weten onderhand al dat het onmogelijk is om spellen te joinen zonder speciale mods omdat de serverlijst offline is. Hieronder een kleine tutorial waarin ik uitleg hoe je simpel kan verbinden met een server, en hoe je de discovery mod instelt.

Voorbereiding
We gaan uit van het feit dat je Freelancer hebt geinstalleerd, hopelijk op XP, zo niet, lees dan verder, want op VISTA krijg je hem zelfs met wat gedonder aan de praat.

Eerst download je de FLmanager, deze zorgt ervoor dat je mods kan installeren. Je vind de FLmanager hier: http://www.supercollective.net/downloads/flmminstaller.exe

Nadat je deze hebt geinstalleerd is de volgende stap vrij simpel, je download de Discovery 4.84 mod, en je hoeft hem alleen maar te openen. FLmanager zal hem automatisch toevoegen aan je mods directory. De mod : http://www.supercollectiv...ds/Discovery484.zip.flmod

Open nu de mod manager, klik Discovery4.84 aan, en dan activeren.

Mocht je een fout krijgen bij het installeren van de mod, geen nood. Hij is te openen als ZIP bestand.
Ga in je verkenner naar program files\flmanager\mods Maak hier een directory genaam Discovery484, en unzip de bestanden daarin. Open dan weer de FLmanager, en activeer de discovery mod.

Verbinden naar de server
Je spel draait, jeej. Maar nu moet je nog kunnen verbinden met een server. Ik gebruik in dit voorbeeld onze server ;) Hier krijg je deze week trouwens 5 mill start geld als welkoms gift.
Er staat een link op je bureaublad genaamd freelancer, klik hier op met je rechtermuis, ga dan naar eigenschappen. Bij doel staat hetvolgende: "C:\Program Files\Microsoft Games\Freelancer\EXE\Freelancer.exe"

Om een server in je lijst te laten zien, verander je het doel naar dit:
"C:\Program Files\Microsoft Games\Freelancer\EXE\Freelancer.exe" -s217.170.21.247:2302
Als je nu freelancer opent, en je gaat naar de serverlijst. zie je de =]SC[= Centauri Discovery 4.48 server.

Vista gebruikers
Geen nood, ook jullie kunnen spelen. Wat je moet doen is dit:
Installeer eerst alles wat hierboven staat op je vista PC, doe dit dan op een andere computer waar XP op staat.

Kopieer nu simpelweg alle bestanden van je XP machine naar je VISTA machine. Dus ook FLManager, de Mod, en Freelancer zelf.
Je zult zien dat het perfect draait.

Tot ziens op onze server,

Naam: =]SC[= Centauri Discovery 4.84
IP:217.170.21.247:2302
Server regels zijn te vinden op: http://www.supercollective.net
De 5Mil krijg je van een admin, mocht er geen online zijn post dan je username in het forum. Er zal direct geld worden toegevoegd.

Ik heb toestemming van de mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 14:10

Donnie

AKA DonCorleone

SevenNL mooie TS, erg duidelijk ook!

Kun jij me misschien ook in een paar woorden vertellen waarom dit spel zo leuk is? ;) Misschien wil ik het dan ook wel gaan spelen :D

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoewel het spel al bijzonder oud is, blijft het interessant vanwege de mods en updates die mensen schrijven. Zelf zijn we hier ook mee bezig.

Het belangrijkste punt is dat je vrij bent om te doen wat je wil. Zo kan je met je begin schipje een beetje door de ruimte vliegen. Of je gaat astroiden kapot schieten om silver te farmen wat je dan weer kan verkopen.

Het allermooiste van het spel is dat je kan spelen zonder mensen erbij, de server is overladen met zogenaamde NPC's die je het leven makkelijk of moeilijk kunnen maken. Met echte mensen in een server komt er een extra dimensie bij het spel kijken, er zijn bijvoorbeeld piraten factions die traders het leven moeilijk maken, zo is er ook de politie die weer op de piraten jaagt. en zo eindeloos door.

Het universum is in principe eindeloos, er zijn duizenden basissen waar je wapens, schepen, commodities etc kan kopen. Er zijn geheime jumpholes, en shortcuts die het traden makkelijker maken bijvoorbeeld, daarnaast is er een mysterieus alien ras... tja. Je kan naar mijn mening 2 maanden spelen, en nog niet de helft van het universum echt GOED hebben ontdekt.

Tja, je moet het eigenlijk eens proberen om een mening te vormen. Ik kom er namelijk achter dat bij elke zin die ik schrijf weer 20 dingen kan opnoemen die ik interessant vind. Je kan van microsoft altijd even de demo downloaden voor de singleplayer.

Onthoud wel dat de servermods het geheel 100x leuker en interessanter maakt, mochten mensen hulp nodig hebben ingame of iets dergelijks. Jullie weten me te bereiken.

Anne

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2008 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omg :-) Het is zalig, ben begonnen met een account op jullie FL server.
Ben erg tevreden hoor :) Vooral het welkomstgeschenkje was leuk :p

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is wel een fijne server of niet :) Wij speelden eerder op een andere server, maar die lagde zo enorm veel dat we zelf maar zijn begonnen. Dedicated is simpelweg beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja echt mooi :-)
Ik kreeg direct 5 miljoen om te starten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:32
hm, sounds very very nice..
Denk dat ik em dan morgen maar weer eens ga installen. Spel blijft briljant.
[/addict] O-)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prachtig spel was het, en is het nog steeds zo te zien. Misschien dat ik deze week ook eens kom kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:26
interessant, heb dit spel echt superveel gespeeld, misschien kom ik ook eens als ik hem bij de MM weer uit de budgetbak vis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-10 22:56
KillaH87 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 19:06:
interessant, heb dit spel echt superveel gespeeld, misschien kom ik ook eens als ik hem bij de MM weer uit de budgetbak vis
idem :D

Maar ik denk dat ik deze week dan niet meer ga halen, dus het welkomstgeschenk moet ik dan maar missen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat geschenk zal je toch wel krijgen dan als het aan mij ligt, oh en dat ligt het ook :D

Volgens mij is Freelancer amper nog te krijgen in de winkel helaas, daarom hebben wij mensen die ons geregistreerd bezoeken ook toegang gegeven tot een image bestand van freelancer om het eens uit te testen natuurlijk. Wij benadruken wel dat dit illegaal is, en dat men na het testen de image en de installatie moeten verwijderen om het dan in de winkel of op internet te kopen.

Hoe dan ook, freelancer is heerlijk. Op een vreemde manier kan ik het ook uren doen zonder me te vervelen.

Groet, Anne

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2008 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu al even aan het spelen op die server en vind het echt wel goed :-)
Geen lag enzo ;-) en heb al een nieuw schip gekocht met mijn welkomstgeschenk :p
Spijtig dat jij het de jouwe gaat missen hoor!

groetjes en tot in space!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Mischien is dit een stomme opmerking, maar als je dit spel zo brilliant vind is EVE online dan gewoon niks voor jou?

[ Voor 4% gewijzigd door Postius op 27-03-2008 19:44 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Postius schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 19:44:
Mischien is dit een stomme opmerking, maar als je dit spel zo brilliant vind is EVE online dan gewoon niks voor jou?
Nee, eve is een heel ander spel.
In freelancer zit je IN je ruimteschip namelijk. Eve online is meer het commanderen van schepen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor eve moet je maandelijks 10 euro betalen en kvind het zo goed niet =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan dus met het illegale bestand wel illegaal de server op? misschien ga ik het dan is illegaal proberen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lol, het is gewoon het volle spel. En daarmee kan je legaal op onze legale server. haha
Maar nogmaals, testen only, en dan kopen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2008 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-10 14:52

lasharor

7 december 2004

nvm

[ Voor 98% gewijzigd door lasharor op 27-03-2008 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat heb ik vroeger genoten van dit spel... echt masterlijk!
misschien dat ik het morgen ga installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eigenlijk op zoek naar een soort van handleiding voor deze Discovery mod. Op de site zelf vind ik nergens echt duidelijke documentatie of uitleg.
Ik vraag me bijvoorbeeld af wat een ID is, waarom ik er een moet hebben en waar ik deze kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal direct even ernaar zien.

Anne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.supercollectiv...orum_id=98&thread_id=2061

De ID regels staan bij 6.0.

Voor een volledige lijst van wat er nieuw is in de laatste versies: http://www.supercollectiv...orum_id=98&thread_id=2076

Tevens kan je dit vinden in de readme file van de mod, deze vind je onder program files\fl mod manager\mods\discovery484\readme.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:45

Wildfire

Joy to the world!

Toevallig dat ik afgelopen week Freelancer weer eens uit de kast had getrokken om te installeren. Ik zal eens kijken dat ik een dezer dagen de server kan joinen.

Wel eerst even alles gaan installeren.

* Wildfire kent on-line Freelancer nog van toen er ook nog via GoT werd gegamed, er was een server met de TNG-mod destijds :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:32

Stronkie

Where wind is Trouble

ben er ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2017

Elvis

Echo Lima Victor India Sierra

Gisteravond laat ook maar gejoined... ^^
I was thinking, nu we toch met een aantal mensen van GoT zijn, zou het niet tof zijn om een GoT-faction op te richten en ons eigenste sytem te kopen? ^^
(is wel prijzig 1.000.000.000 creds voor het system en 1.000.000.000 voor een nieuw planeetje ^^)
of IRL donatie van 30$ a.d. server

[GoT] TF2 Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We kunnen systemen voor jullie programmeren, maar dat lijkt me niet nodig. We hebben er 12 for sale.
Met 5 man kan je 1000000000 in een paar dagen bij elkaar hebben met advanced trains ;) 5000 Cargo capacity. En dan de Kyshu - Berlin route doen via de shortcut hokkaido - chukogu - sigma - berlin.

Systemen met al een planeet of base erin kosten gewoon 1 bill. Dus, geen 2 bill. Zie de site voor koopbare systemen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2008 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks het feit dat er toestemming voor dit topic gegeven, doe ik hem dicht. Reden is het aanbieden van warez, want Freelancer is zeker geen freeware. Dat is iets wat we hier gewoon niet kunnen accepteren.

Normaliter zou ik alleen de links weghalen naar waar de warez te vinden is, maar gezien de aard van dit topic blijft er zonder links weinig meer over van het 'Freelancer weer leven inblazen op dezelfde server'.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.