Ik heb een oudere Pioneer receiver uit 1996/1997. Type VSX-505RDS
Pics: http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=327719913
De tuner is niet zo lekker meer.
- Hij kan niet zelf de zenders vinden (blijft zoeken).
- De zenders zitten niet op de juiste frequentie, deze zitten een paar Mhz er naast. Een zender die bijvoorbeeld op 101.20Mhz hoort te zitten zit in werkelijkheid op 101.35Mhz bijvoorbeeld.
- Het RDS-signaal zit wel op de juiste frequentie. Als ik dus RDS wil ontvangen heb ik geen of nauwelijks ontvangst.
- RF ATT (signaalverzwakker) heeft geen effect.
Het probleem bestaat al sinds ik hem heb (tweedehands). Maar ik heb wel het idee dat het erger is geworden nadat ik hem een jaar of 2 niet gebruikt heb. De ontvangst is verder goed. De antenne is goed, zit geen breuk in ofzo.
Mischien moet ik hem een keer op de kabel aansluiten om hier zeker van te zijn.
Is dit misschien een bekend probleem?
----------------------------
Verder staat er achter op het ding "430watts". Dit zal wel het totaal opgenomen vermogen zijn?
In de handleiding staat:
Doorlopend uitgangsvermogen
2 speakers:
Front: 70w + 70w (4ohm)
4 speakers:
Front: 50w + 50w (4ohm)
Midden: 50w (4ohm)
Rear: 50w (4ohm)
Totaal harmonisch vermogen (beide kanalen tegelijk uitgestuurd):
Front: 40w OUTPUT (8ohm)
Achter op het apparaat staat echter "speaker impendance : 8-16 ohm per speaker"
Nu is het zo dat ik 2 speakers van 50w (6 ohm) heb aangesloten. Deze gaan maar heel zacht, zelfs als ik het volume helemaal open draai. Is het mogelijk dat mijn versterker hierdoor overbelast raakt en kan gaan clippen?
Welke impendantie zouden mijn speakers moeten hebben als ik 2 speakers wil gebruiken? Is dit nou 4 ohm, 8 ohm of 16 ohm? Als ik het opschift achter op de versterker moet geloven is dit 8 tot 16 ohm, maar volgens de handleiding 4 ohm?
Wat trouwens vreemd is is dat de handleiding het heeft over 2 front, 1 center, 1 rear, terwijl het apparaat aansluitingen heeft voor 4 front, 2 center, 1 rear en 1 sub.
Pics: http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=327719913
De tuner is niet zo lekker meer.
- Hij kan niet zelf de zenders vinden (blijft zoeken).
- De zenders zitten niet op de juiste frequentie, deze zitten een paar Mhz er naast. Een zender die bijvoorbeeld op 101.20Mhz hoort te zitten zit in werkelijkheid op 101.35Mhz bijvoorbeeld.
- Het RDS-signaal zit wel op de juiste frequentie. Als ik dus RDS wil ontvangen heb ik geen of nauwelijks ontvangst.
- RF ATT (signaalverzwakker) heeft geen effect.
Het probleem bestaat al sinds ik hem heb (tweedehands). Maar ik heb wel het idee dat het erger is geworden nadat ik hem een jaar of 2 niet gebruikt heb. De ontvangst is verder goed. De antenne is goed, zit geen breuk in ofzo.
Mischien moet ik hem een keer op de kabel aansluiten om hier zeker van te zijn.
Is dit misschien een bekend probleem?
----------------------------
Verder staat er achter op het ding "430watts". Dit zal wel het totaal opgenomen vermogen zijn?
In de handleiding staat:
2 speakers:
Front: 70w + 70w (4ohm)
4 speakers:
Front: 50w + 50w (4ohm)
Midden: 50w (4ohm)
Rear: 50w (4ohm)
Totaal harmonisch vermogen (beide kanalen tegelijk uitgestuurd):
Front: 40w OUTPUT (8ohm)
Achter op het apparaat staat echter "speaker impendance : 8-16 ohm per speaker"
Nu is het zo dat ik 2 speakers van 50w (6 ohm) heb aangesloten. Deze gaan maar heel zacht, zelfs als ik het volume helemaal open draai. Is het mogelijk dat mijn versterker hierdoor overbelast raakt en kan gaan clippen?
Welke impendantie zouden mijn speakers moeten hebben als ik 2 speakers wil gebruiken? Is dit nou 4 ohm, 8 ohm of 16 ohm? Als ik het opschift achter op de versterker moet geloven is dit 8 tot 16 ohm, maar volgens de handleiding 4 ohm?
Wat trouwens vreemd is is dat de handleiding het heeft over 2 front, 1 center, 1 rear, terwijl het apparaat aansluitingen heeft voor 4 front, 2 center, 1 rear en 1 sub.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2008 15:26 ]