Toon posts:

[Toestel met Draaischijf] Bellen met Internet Plus Bellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn broer heeft een oudewetse draaischijf toestel gekregen en het toestel is nog in perfecte staat.
Het enige dilemma is dat er met dat toestel niet uitgebeld kan worden in combinatie met Internet Plus Bellen.

Dit komt denk ik omdat het toestel werkt met pulse tonen, maar nu is de vraag is het ook mogelijk om dit om te zetten met behulpt van een bepaald kastje of iets in die geest, zodat het wel gaat werken?

Bellen naar het toestel gaat perfect, je kunt het ook oppakken en een gesprek voeren.

Iemand enig idee?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-02 07:45
Je hebt apparaatjes die je er tussen kunt zetten zodat puls wordt omgezet naar dtmf. Maar de vraag is dan nog of de telefoon ook over gaat als je gebeld wordt, dat wil nog wel eens wat vermogen vragen die je modem niet levert.

http://www.dialerbuddy.com/lpt300.htm

Maar er bestaat al ergens hier op got een topic over.

[ Voor 17% gewijzigd door Krypt op 27-03-2008 13:16 ]

Pvouput live

Verwijderd

Ik had vroeger aan Atari organizer, die nummers kon draaien. Je moest dan de contactpersoon selecteren en voor "bellen" kiezen. Daarna snel de hoorn tegen het speakertje aanhouden en dan ging de organizer het nummer "afspelen". En dat werkte.

Enige wat je dus nodig zou hebben is een apparaatje wat de toontjes kan genereren.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Met een oude analoge telefooncentrale zou je het aan de praat moeten krijgen.
Op marktplaats/ebay staan genoeg van die dingen.

Verwijderd

Topicstarter
Met een oude centrale is het dus niet de bedoeling.
Het moet in de huidige situatie kunnen gaan werken. Maar is het echt daadwerkelijk mogelijk door het uitvoeren van een geluidje in de hoor dat de telefoon dan gaat bellen?
Dus zonder de draaischijf aan te raken :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 13:37:
Het moet in de huidige situatie kunnen gaan werken. Maar is het echt daadwerkelijk mogelijk door het uitvoeren van een geluidje in de hoor dat de telefoon dan gaat bellen?
Dus zonder de draaischijf aan te raken :?
Ja. Je stuurt gewoon een toontje over de lijn en de centrale herkend dit aan de frequentie als een bepaald cijfer. In het geval van het pulse-systeem telt de centrale gewoon het aantal pulsen (tikken) om het gedraaide cijfer te achterhalen.

Neem de piepjes maar eens op. Daarna pak je een ouderwetse telefoon, neem de hoorn op en speel de piepjes maar eens af in de hoorn. Dat gaat werken.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 13:37:
Tja, dan moet je dat in de TS zetten.
Een telefooncentrale is ook een bepaald kastje.
En die dingen hoeven helemaal niet duur te zijn.

Maar om je nog te helpen. Puls naar toon omzetters schijnen te bestaan.
Ik kan op google alleen niet zo snel een shop vinden waar je ze kan kopen.

edit: http://www.oldphones.com/servlet/Detail?no=165
Ik heb er een gevonden.

[ Voor 28% gewijzigd door job op 27-03-2008 14:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iets in de 1e post zetten wat ik niet weet of dat mogelijk is, is natuurlijk erg lastig.
Daarnaast moet het werken in de huidige situatie en dus de centrale vervangen is geen optie, want mijn broer heeft Internet Plus Bellen.

Ik was zelf inderdaad op zoek naar een converter of iets in die geest. Als het op een andere manier mogelijk is dan graag.

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-01 16:49
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 15:55:
Iets in de 1e post zetten wat ik niet weet of dat mogelijk is, is natuurlijk erg lastig.
Daarnaast moet het werken in de huidige situatie en dus de centrale vervangen is geen optie, want mijn broer heeft Internet Plus Bellen.

Ik was zelf inderdaad op zoek naar een converter of iets in die geest. Als het op een andere manier mogelijk is dan graag.
Je begrijpt job niet helemaal denk ik. Hij bedoelt dat je een kleine telefooncentrale ertussen kan zetten (formaat adsl-router) als "vertaler". Die dingen snappen namelijk wel pulsmodulatie en maken er toontjes van welke de IPB-modemrouter wel begrijpt. Het werkt dan in feite als een convertor. Het enige verschil is dat je zo'n oude centrale voor een prikkie kan vinden.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Verwijderd

Topicstarter
Vorlon schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 17:56:
[...]

Je begrijpt job niet helemaal denk ik. Hij bedoelt dat je een kleine telefooncentrale ertussen kan zetten (formaat adsl-router) als "vertaler". Die dingen snappen namelijk wel pulsmodulatie en maken er toontjes van welke de IPB-modemrouter wel begrijpt. Het werkt dan in feite als een convertor. Het enige verschil is dat je zo'n oude centrale voor een prikkie kan vinden.
Ah oke, duidelijk. Maarja zo'n oude centrale moet ook weer aangesloten worden. Op zich geen probleem voor iemand die er verstand heeft, maar dan moet je het niet aan mij over laten.

Ik heb ook niet echt een bepaald idee waar je rekening mee moet houden en wat er ingesteld moet worden. Of is het plug and play situatie? (kan ik mij niet voorstellen maar ok)

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Op deze site (even doorscrollen) staat een pulse to tone converter:

http://www.sandman.com/digit.html

Kost wel bijna 50 dollar (hoewel dat tegenwoordig niet meer zoveel is :+ ). Maar misschien ook in Nederland te vinden?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Pagina: 1