Toon posts:

Opstarten vanaf DVD lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.334 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit met het volgende probleem.

Ik kan niet meer Opstarten vanaf DVD...

Ik heb in de bios wel de Boot Sequence veranderd zodat 'ie dus vanaf DVD zou moeten starten, maar zodra er in beeld komt: "Druk op een toets om op te starten vanaf CD/DVD" ... dan kan ik op me toetsenbord blijven drukken, maar er gebeurt gewoon niks en de pc gaat verder met het opstarten van Windows...

Het lijkt net of 'ie m'n toetsenbord tijdens het opstarten niet herkent ofzo... Want ook als ik het scherm krijg "Windows kon niet volledig worden opgestart" ofzo.. dat ik moet kiezen hoe ik m'n windows op wil starten ( Veilige Modus, normaal starten etc. ) , dan kan ik ook niet kiezen want mijn toetsenbord doet dan gewoon niks.

Maar zodra windows opgestart is werkt m'n toetsenbord/muis wel gewoon.

Ik heb het al met verschillende DVD's geprobeerd, nen ik ben er vrijwel 100% zeker van dat het niet aan m'n DVD's ligt.

Het betreft een "Logitech LX710":
Afbeeldingslocatie: http://www.pctronix.co.nz/images/lx710.jpg

Verwijderd

Al eens aan gedacht dat de drivers voor je USB toetsenbord nog niet zijn geladen. ;)

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 14:45:
Al eens aan gedacht dat de drivers voor je USB toetsenbord nog niet zijn geladen. ;)
Als hij met dat usb toetsenbord wel in de bios kan komen lijkt me wat je nu zegt niet helemaal van toepassing ;)

Maar sluit idd eens een toetsenbord met een ps2 aansluiting aan en probeer het nog eens.

[ Voor 12% gewijzigd door max op 27-03-2008 15:22 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 14:43
Dit heb ik zelf ook eens gehad bij een verse installatie van m'n pc. Wat bleek nou: Ik had het OS op een DVD-R gebrand, en mijn brander pakte dit type DVD's dus niet goed. Nadat ik hetzelfde OS op een DVD+R had gebrand ging het in één keer goed :)

Verwijderd

Probeer in de bios de functie usb bij het opstarten in te schakelen dan zou het weer moeten werken

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

een draadloos usb tobo en muis gebruiken om instellingen te veranderen tijdens het booten gaat niet lukken.
een ps/2 tobo is handiger om de bios te editen en dus ook vanaf een dvd op te starten en de installatie te laten starten.
bij mijn broertje ook, als hij iets aan z'n computer veranderd moet hebben (aan overklok of windows herstel vanaf de cd) druk ik er eerst een ps/2 toetsenbord aan (ook omdat zijn usb toetsenbord van die k*t-toetsen heeft)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wiethoofd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 00:39:
een draadloos usb tobo en muis gebruiken om instellingen te veranderen tijdens het booten gaat niet lukken.
Onzin.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 20:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Grappig... bij het booten van een computer heb ik altijd usb-support bij de post... vervolgens valt mijn toetsenbord/muis weg en worden alle usb-devices opnieuw geïnitialiseerd NA de eerste tekenen van een bootend windows..

Tijdens het 'doorstarten' werken alle usb-devices dus niet.
Wiethoofd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 00:39:
Puur afhankelijk van hoever je in het bootproces bent en welke devices er ondersteund worden door je pc.

Verder is draadloos USB hetzelfde als bedraad USB... USB namelijk en dat hoort altijd hetzelfde te werken.

[ Voor 43% gewijzigd door Michael Knight op 29-03-2008 03:23 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-02 18:09

Cis

Controleer eens in je bios of je USB wel enabled is? Ik weet even niet de exacte benaming, maar er zijn diverse schakels in je BIOS, waar je kunt instellen in hoeverre USB-apparaten worden ondersteund in post-bios omgevingen.

[ Voor 9% gewijzigd door Cis op 29-03-2008 21:52 ]

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• ecofin
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-01 17:42
Wij hebben nu eenzelfde probleem bij de pc van mijn broertje. We wilden vandaag de pc formatteren maar dat lukte niet omdat de toetsenbord niet reageert bij het opstarten. Zelfs bios is niet te openen. We hebben zowel een toetsenbord met usb als met ps/2 aangesloten maar geen van beide deed het. Pas nadat Windows laadt of geladen is doet de toetsenbord het weer.
Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Met vriendelijke groet,

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 20:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dedicated PS2 of met zo`n omvormstekkertje? (die werken namelijk niet op ieder toetsenbord :) )

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Adnan Sabir schreef op woensdag 23 april 2008 @ 23:27:
Wij hebben nu eenzelfde probleem bij de pc van mijn broertje. We wilden vandaag de pc formatteren maar dat lukte niet omdat de toetsenbord niet reageert bij het opstarten. Zelfs bios is niet te openen. We hebben zowel een toetsenbord met usb als met ps/2 aangesloten maar geen van beide deed het. Pas nadat Windows laadt of geladen is doet de toetsenbord het weer.
Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Met vriendelijke groet,
1) topickaping wordt niet op prijs gesteld.
2) ongeacht waar je je verhaal doet, je dient je aan de GoT Huisregels te houden en dus volledige info te geven. Je meldt totaal geen specs. Denk je dat we een glazen bol hebben :?
3) sowieso is de originele topicstart ook al ondermaats en dekt de titel niet de lading.

Kortom, gewoon dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.