X-FI platinum stuk?

Pagina: 1
Acties:

• ase-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06-2023
Hoi tweakers,

Ik heb zonet een jack -> cinch connector gekocht, om mijn flexi-jack achterop mijn X-FI als digitale uitgang (spdif) te gebruiken. ik sloot de kabel aan terwijl de computer nog aanstond (misschien niet het meest verstandige om te doen, maargoed..). daarna kreeg ik een bluescreen. na een reboot werd mijn geluidskaart totaal niet meer herkend. opnieuw installeren van drivers werkt niet, omdat er 'geen compatibel apparaat is aangesloten'. ik heb de kaart er even uitgehaald, en in een ander pci slot geprobeerd. nu is het wel zo dat windows (vista 32) een 'Multimediacontroller' detecteert, maar ik krijg hem met geen mogelijkheid geinstalleerd. zowel door de installfile uit te pakken en handmatig te installeren, als met de originele creative drivers.
weet iemand raad? of heb ik zojuist een x-fi om zeep geholpen? :'(

You can't stop the waves from coming, but you can learn how to surf.

• ase-
kan dicht:
na wat geklooi wilde mn hele pc niet meer opstarten.. heb toen alles erven los gehaad, alles schoongemaakt (op hoop van zegen), x-fi weer op de oude plaats gezet, en het werkt weer.. heb hem nu geinstalleerd, nu nog even de randsoftware terug installeren en we zijn weer compleet!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-02 21:59
ase- schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 14:34:
kan dicht:
na wat geklooi wilde mn hele pc niet meer opstarten.. heb toen alles erven los gehaad, alles schoongemaakt (op hoop van zegen), x-fi weer op de oude plaats gezet, en het werkt weer.. heb hem nu geinstalleerd, nu nog even de randsoftware terug installeren en we zijn weer compleet!
Even een tip voor de volgende keer. Waarschijnlijk heb je je kaart iets los gedrukt toen je de kabel aansloot waardoor deze niet helemaal netjes meer in de PCI socket zat en dus problemen gaf.
Meestal is gewoon de kaartje een keertje goed aanduwen meer dan voldoende om hem weer werkend te krijgen.

• ase-
dankje. het verwisselen van kabels terwijl 'ie aanstaat mag dus geen probleem zijn?
ik heb nog één probleempje trouwens: ik krijg geen geluid uit de flexi-jack aanslutiing achterop. ik had altijd zo'n programma onderdeel van creative waar ik kon kiezen of ik deze uitgang als digitaal wilde gebruiken of als mic ingang. dit programma kan ik niet meer aan de praat krijgen, heeft iemand daar een vista versie van? of kan ik ook in audio console switchen tussen digitaal en microfoon?
tot nu toe geen resultaat. of is mijn methode van aansluiten sowieso fout? (adaptertje: jack 3,5 mm naar cinch, waar de coaxiale kabel naar mn amp inzit)

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

De drivers zijn in Vista nog verre van optimaal, iig dat is wat ik als laatste gehoord heb, en kosten zelfs geld! Dus helaas zal je dit programma wel niet meer kunnen draaien.

• ase-
zou je zeggen, ware het niet dat ik ze vóór de problemen vlekkeloos werkend had ;(

Pagina: 1