Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
I.v.m. een budget upgrade ben ik aan het website shoppen.
Wat ik zoal tegenkom in de gewenste prijsklassen zijn mobo type's met de 'uiting' 32 er in.
Bijvoorbeeld de M2N32 - SLI Deluxe AiLifestyle Series - moederbord - ATX - nForce 590 SLI

Ik heb de PMG FAQ gelezen, ook de spec's van ASUS zelf, en ja er kan een 64 bit c2d processor op.

Echter: wat is dan die 32 (bit ?) aanduiding in diverse mobo type's? Geen 4 GB totaal gebruiken?
64 bit processor op halve kracht?
Geen 64 bit vista mogelijk? (niet optimaal?)

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:02

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Die 32 is gewoon een naam en heeft afaik helemaal niets te maken met bits, of wat voor hardware/software er op draait, of whatever.

edit:

Ik zie nu op de Asus site dat alle xxx32 moederborden wel 2x PCIex16 hebben, misschien is dat het? :P

Nog een edit: Ja, dat zou best eens kunnen, ik zie een xxx64 moederbord met 4x PCIex16 :*)

[ Voor 46% gewijzigd door Mad Marty op 27-03-2008 12:44 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Het duidt inderdaad op het aantal PCI-E lanes dat op je moederbord lopen (Althans die bestemd zijn voor de videokaart(en), het kan ook goed zijn dat er nog een 1x of een 4x slot op je mobo zit.)
Dit in verband met de bandbreedte die volgens marketing de allernieuwste videokaarten nodig hebben (Of de videokaarten inmiddels ook al beter presteren in een 16x slot dan in een 8x slot weet ik niet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Alle 2 bedankt voor jullie uitleg. _/-\o_

Ik neem de 'met 32 in de type duiding' mobo's weer mee in de overwegingen.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)