Toon posts:

Acer TravelMate 8003LMi start soms niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Acer TravelMate 8003LMi.
Als ik geluk heb start hij nog op en werkt hij weer perfect.
Als ik pech heb begint de koeler van de cpu te draaien het lampje van het dvd-station plimpt een paar keer, het lampje van blue-tooth plimpt ook en verder doet hij niks. Dan even 6 sec de power button indrukken en dan stopt de harde schijf ook met draaien.

De batterij is versleten dus staat hij altijd op netspanning.
Ik heb ook al het RAM-geheugen van socket1 en socket2 eruit gehaald (nadat ik mij ontladen had natuurlijk). Deze in verschillende combinaties er terug in gestoken en dat heeft het ook nie verholpen (Dus deze zijn niet stuk denk ik). De harde schijf en cpu enz. is ook niks aan denk ik want soms werkt hij nog perfect. Ik heb heel google al afgestoomd en nergens een gelijkaardig probleem gevonden (dus ook geen oplossing :P ).

Kan het misschien aan het BIOS liggen ?
Heeft iemand misschien tips wat ik nog kan proberen ?
Als iemand mij kan helpen hoor ik het graag !

Greetz

Edit: Ik was nog vergeten te zeggen dat wanneer hij niet opstart er ook niks op het scherm komt..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2008 14:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ??

Verwijderd

Ik heb een 803LMi (nulletje minder, wat volgens mij een eerdere generatie was van verder grotendeels dezelfde laptop) die op batterij grotendeels hetzelfde probleem had (totdat ik een nieuw batterij kocht). Wat ik bij de volgende keer opstarten altijd zag is dat de systeem klok was gereset naar de oorsprong (1988 uit m'n hoofd? of misschien 1998), en hij bleef wijgeren op te starten totdat ik deze in de BIOS weer naar de huidige datum terug zette.
Ik vermoedde dat de batterij voor de systeem klok de achterliggende oorzaak was (gewoon op), en dat die klok ook stroom trekt van de nieuw batterij, waardoor de problemen voor mij nu voorbij zijn.

Trek je de stekker uit de laptop als je 'm niet gebruikt? If so, doe dat eens een dag of twee niet, en kijk of dat uitmaakt. (Of energie zuiniger de andere kant op: haal de batterij er volledig uit iedere keer dat 'ie uit staat, en zie of dat het probleem altijd laat optreden.)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de post ;)
Ik heb de stekker nu al van gisteren avond tot nu erin laten steken.
Opstarten doet hij nog altijd niet..
Ik geraak zelfs niet in het BIOS om te kijken naar de systeemklok en ik heb helaas geen andere batterij (en vind het gek er veel geld aan te geven als ik niet zeker ben dat dat de oorzaak is).

Misschien nog iemand andere tips ?

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-01 12:48

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Als de tijd in de bios gereset word zou het eerder liggen aan de CMOS/bios batterij.
Alleen weet ik niet hoe dat bij laptops zit, bij een normaal mobo is dit een klein batterijtje van ongeveer 4 euro. Dit zal wel ongeveer hetzelfde zijn voor de laptops.
Maar dat komt me wel bekend voor dat bij een lege CMOS/bios batterij het booten niet altijd goed gaat. Dus dat zou het heel goed kunnen wezen.

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Laptop helemaal open gedraait en op zoek naar dat batterijtje..
Uiteindelijk gevonden eruit gehaald en nagemeten. Zat iets meer dan 3V op, dus nog dik in orde :) .
Dus dat is het probleem ook al niet :O .

Nog andere tips ?
Al zeker en vast bedankt voor het te helpen om het probleem op te lossen
Pagina: 1