Toon posts:

A7V-133 naar de knoppe.....of toch niet ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er niet echt meer uit .
Heb een A7V-133 en heeft het altijd prima gedaan . Tot nu.....bij het opstarten ff
stilte en daarna niks als piepjes .

Eerst boekje gecheckt , zou een geheugen probleem zijn . Andere dimm (dit was wel een pc-100 -> 1e modulle een pc-133 , staat ook zo in bios ingesteld ) ook dat mocht niet baten .
Als 2e de processor gecheckt of die nog goed unlockt was leek ook goed , maar nog steeds niks .
Ten einde raad alles uitgebouwd en weer geprobeerd , nog steeds niks .

Alles over gebouwd op een KT7-A mobo en draait zoals het hoort . Met de zelfde settings als op het Asus mobo ( 1 ghz op 8 x 133 ) .O , ja hij start zelfs niet op met de gelockte 900 van m`n buurman .|:(

Mijn conclussie was dat het mobo heen gegaan is , maar wil toch even vragen of jullie nog wat weten .

Alvast bedankt !!

• Total-Control
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06-2025
Ehm... ik neem aan dat je geen beeld hebt. Komt de computer nog wel door de rest van de POST. Dus hoor je je floppydrive nog ratelen en/of hoor je vervolgens je hd nog iets doen. Zo ja, dan is wellicht je videokaart stuk. Probeer hem eerst eens eruit en erin te stoppen en anders even een andere videokaart proberen.

Getting it hot makes it work, keeping it cold makes sure it stays that way.

Verwijderd

wat je nog zou kunne proberen is op het MOBO de 2 soldeer puntje voor +/-10 seconden te verbinden om de cmos te reseten. Deze zitten naast het batterijtje.

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Als 1e thanx voor de respons .

Heb idd al geprobeert om de cmos te legen ,
werkte helaas ook niet .

Krijg geen beeld , hdd spint wel op maar heb het idee dat die de post nog niet eens opstart .

En heb alle componenten op het Abit mobo gehad en daar werkt het wel op . :?

• Martijnos
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
Wat ik zou proberen, is die JEN switch even op Jumpermode zetten (zie pagina 18 van je manual), zodat alles standaard opstart.

"Choose life"

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, dat met die JEN jumper heb ik ook geprobeerd , mocht ook niet baten , (stond al op auto , heb nu via switch settings geprobeerd ).
Begin nu toch steeds meer te denken dat het mobo naar het eeuwige amd-veld is .

Heb nou volgens mij toch zo`n beetje alles geprobeerd wat ik kan bedenken .
Zal er dus wel op uit draaien dat ik volgend weekend een "gevecht" met de td van mycom moet gaan voeren om het mobo om te wisselen
;(

Verwijderd

heb je de BIOS gereset. Is vaak erg suf: maar soms helpt het.

Kwestie van de twee plaatjes naast de batterij shorten...

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu geloof ik alles wel geprobeerd .

Bios geresset , nieuwe T-bird 900 , andere vga kaart , ander geheugen ( dan piept tie in ieder geval niet meer ) , andere hdd , andere cooler , andere fdd .

Tot nu toe start tie dus zonder piep op , vga krijgt signaal , maar geen post , hdd spint heel even op ,fdd word niet aangesproken.

Heeft iemand nog een goude tip ??

Verwijderd

Probeer het geheugen eens in een andere dimm-slot. Misschien is een dim-slot kapot.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook al geprobeerd , met helaas geen succes .

En je zou denken dat die dimm kapot is , althans ik , maar op de KT7A die ik voor men
neefje aan het bouwen ben doet tie het gewoon op 133 en geen problemen oid gehad !

• ardjuno
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 22:39
Ik heb ook een A7V en die is volgens mij ook dood! :'(
Net nieuw, als ik mijn pc aanzet piept ie niet maar hdd spint wel, monitor krijg geen signaal, ik krijg ook geen piepjes (Wel gehad), helemaal nix gewoon, aan mijn videokaart of geheugen ligt het ook niet.
Ik weet nu wel bijna zeker dat er iets mis is mijn met bios ofzo!Ik kan je dus ook niet helpen maar veel suc6 met jouw bordje

Huis 2000 - 141m2 - HR++ Glas - vloer,muur en dakisolatie - 3,6KW PV installatie - Energielabel A - 3 radiatoren beneden, 5 radiatoren boven - Tado knopen - Quatt Hybrid Duo.

Verwijderd

hetzelfde prob hier. Koeler van proc afgehaald om wat pasta ertussen te doen: resultaat:

hd spint op, cd rom knippert, geen beeld, geen piepjes, systeem is 2 dagen oud!!!
wie weet raad???
Pagina: 1