Ik heb een server 2003 Enterprise
Extern ip 199.199.199.1
intern ip 192.168.0.1
Wordt aan clients uitgedeeld dmv DHCP
De server hangt achter een router welke volledig open staat.
Deze router krijgt een IP van de ISP, in het router worden 96 ip adressen toegewezen aan de aangehangen apparatuur.
1 hiervan is de server, (extern ip 199.199.199.1)
De server draait op NAT
Nu moet ik een VPN verbinding op kunnen zetten naar de server, dus ik heb de optie in Routing and remote server aangevinkt.
De wizzard voltooid zoals hier \[2003]Howto: Setup VPN server voltooid, en uiteraard de DHCP relay agent ingesteld op 192.168.0.1
Als ik de client aansluit op het router, en zo dus ip 199.199.199.2 krijgt, kan ik prima verbinding maken met de server via VPN
Maar als ik extern via het internet een verbinding maak met de server blijft de client hangen op bezig met controlle van gebruikersnaam en wachtwoord.
Verder komt hij niet.
Als ik in het logboek van de server kijk, krijg ik daat de melding:
"The user connected to port VPN5-205 has been disconnected because the authentication process did not complete within the required amount of time." Wie weet raad.
Ik ben al 2 dagen diverse forums afgeweest, maar geen antwoorden gevonden.
Extern ip 199.199.199.1
intern ip 192.168.0.1
Wordt aan clients uitgedeeld dmv DHCP
De server hangt achter een router welke volledig open staat.
Deze router krijgt een IP van de ISP, in het router worden 96 ip adressen toegewezen aan de aangehangen apparatuur.
1 hiervan is de server, (extern ip 199.199.199.1)
De server draait op NAT
Nu moet ik een VPN verbinding op kunnen zetten naar de server, dus ik heb de optie in Routing and remote server aangevinkt.
De wizzard voltooid zoals hier \[2003]Howto: Setup VPN server voltooid, en uiteraard de DHCP relay agent ingesteld op 192.168.0.1
Als ik de client aansluit op het router, en zo dus ip 199.199.199.2 krijgt, kan ik prima verbinding maken met de server via VPN
Maar als ik extern via het internet een verbinding maak met de server blijft de client hangen op bezig met controlle van gebruikersnaam en wachtwoord.
Verder komt hij niet.
Als ik in het logboek van de server kijk, krijg ik daat de melding:
"The user connected to port VPN5-205 has been disconnected because the authentication process did not complete within the required amount of time." Wie weet raad.
Ik ben al 2 dagen diverse forums afgeweest, maar geen antwoorden gevonden.