ZyXel modem + asus router is geen internet?

Pagina: 1
Acties:

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:58
Hallo Allemaal,

De situatie is als volgt:
Ik ben een paar jaar geleden overgestapt van een demon 512 abbo naar een 1MB/s abbo.
Daarbij kreeg ik een nieuw modem, namelijk de ZyXEL Prestige 2602R-61, met één RJ-45 uitgang.
Ik had al een router, namelijk de Asus WL-500G.
Het probleem was, dat op de een of andere manier het modem niet met de router wilde samenwerken.
Er is toen iemand heel lang bezig geweest, om ze met elkaar te laten werken.

Jammer genoeg heeft diegene toen ook een wachtwoord op de router gezet, en is dat vervolgens vergeten.
Gevolg is dat ik nu niet meer in mijn eigen router kan, en hem dus wil resetten.
Probleem is dan alleen dat ik geen idee heb wat er nu precies misgaat met de combinatie van dit modem en router, waardoor ik het ook niet kan instellen.
De man die het toen heeft gedaan weet het ook niet meer!
Ik vind het zelf een beetje een risico, aangezien anders het hele huis zonder internet zit.

Weet een van jullie misschien de (waarschijnlijke heel simpele) fout tussen modem en router?
Alvast heel erg bedankt!

Verwijderd

In de router moet mac *ben de precieze naam even kwijt* adres aan staan.. en in een andere range zetten dan de modem.. zou moeten werken.

• Knopsje
Wat bedoel je precies met: 'mac adres moet aanstaan in de router' ?

Verwijderd

Je moet er voor zorgen dat de modem denkt dat er een computer aan de moden zit ( en dus geen router ) dat kun je doen door mac cloning. In veel routers kun je dit aan zetten.

Edit: even gegoogeld voor je: http://www.helpmij.nl/forum/archive/index.php/t-205999.html

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2008 12:05 ]

Verwijderd

Voordat je van alles gaat proberen, schakel je modem en router volledig uit.

Zet je modem aan, wacht 20 seconden of langer; en schakel je router ook weer in. Werkt dan je internet verbinding ?

• Knopsje
Op de router zit geen uitknop, dus gewoon de stekker er uit, neem ik aan?
Maar op het modem zit er wel een, daar de knop gebruiken of gewoon de stekker er uit?

• bvos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-05-2025
stekkers eruit werkt bij mij altijd prima en voorkomt volgens mij ook dat je per ongeluk 'terugspringt' naar de fabrieksinstellingen.

• Knopsje
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:24:
Voordat je van alles gaat proberen, schakel je modem en router volledig uit.

Zet je modem aan, wacht 20 seconden of langer; en schakel je router ook weer in. Werkt dan je internet verbinding ?
Dat heb ik gedaan, namelijk als volgt:
  • Router uit
  • Modem uit
Een minuut gewacht
  • Modem aan
Weer een minuut gewact
  • Router aan
Toen had ik gewoon internet!
Wat betekend dit?

• Knopsje
Klein schopje, aangezien ik het toch wel opgelost wil hebben ;)

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:04

Fiber

Beaches are for storming.

.....
Toen had ik gewoon internet!
.....
Wat is het probleem verder nog?

Heeft de router geen reset kopje? 5 sec. vasthouden is terug naar factory defaults meestal. Dan kun je wel weer bij de settings.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

Graag gedaan, dit is een behoorlijk veel voorkomend probleem tussen routers en modems. Helaas weet je het wachtwoord van je router niet, maar ik heb dezelfde en er zijn nieuwere firmware versies van beschikbaar.

Volgens mij heb ik dit probleem ook wel gehad, met een eerdere firmware(weet ik ff niet meer).

Meest voorkomende is dat er teveel connecties worden opengezet, en dat daardoor je router/ modem van slag raakt. Er kan ook een firmware bug zijn, en er zijn nog tal van andere oorzaken te verzinnen.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:21
Ik zou gewoon je zyxel resetten en als router gebruiken (is door de transparante firewall, vpn mogelijkheden, vele PAT en NAT opties een van de beste devices die er zijn om te routeren) en vervolgens je asus alleen als accesspoint gebruiken.
Voordeel is dat door de zyxel als router te gebruiken je ook een gesupporte oplossing door demon/xs4all hebt. Meestal hebben die zyxels een provider-custom firmware waardoor na een reset hij het direct doet. Alleen het voip gedeelte moet je opnieuw instellen.
Pagina: 1