Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

911 GT2 versus Corvette Z06

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
http://www.autocar.co.uk/...ideos.aspx?AR=231915&CT=V

Grappig filmpje :) Maar die corvette wordt totaal opgevroten door de Porsche :D

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

op zich niet vreemd aangezien die porsche 2x zo duur is..
Maar dat ie in een rechte lijn zo verslagen word verbaasde me wel...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

"opzich niet vreemd omdat 'ie 2x zo duur is"
Dat heeft er niks mee te maken. Een impreza/lancer smoked hem ook wel in de bochten wss

Vaak bu'j te bang!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

-tom-562 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:18:
"opzich niet vreemd omdat 'ie 2x zo duur is"
Dat heeft er niks mee te maken. Een impreza/lancer smoked hem ook wel in de bochten wss
dat is waar, maar van de duurste porsche verwacht je wel dat hij sneller/beter is dan een vette voor de helft van de prijs... maar ik verwachtte het met name in wegligging, niet zo'n enorm verschil in acceleratie...

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet ook zegegn dat ik het erg suf vind dat de synchromeshringen van de 2e versnelling al kraakte. Alsof dat ding al een heel leven achter de rug heeft :D

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:34:
Ik moet ook zegegn dat ik het erg suf vind dat de synchromeshringen van de 2e versnelling al kraakte. Alsof dat ding al een heel leven achter de rug heeft :D
ach 90% van die dingen word als automaat verkocht dus weinig zullen er last van hebben..

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06:48

Krizzie

Progressive Music \o/

Vannuit die Vette gezien komt die porsche op z'n sloffe voorbij tuffen, ziet er erg komisch uit. :D

Geluidswolk

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Krizzie schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:13:
Vannuit die Vette gezien komt die porsche op z'n sloffe voorbij tuffen, ziet er erg komisch uit. :D
en dan die opmerking van ga jij maar rijden dan start ik daarna wel.. en dan in no time ervoorbij steken 8)7

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 16:26

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Wat een verschrikkelijk "programma" :x

.

Verwijderd

Bij het vertrekken bokte de porshe toch redelijk. Grip - geen grip - grip - geen grip - ...
moet toch beter kunnen?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12
nu krijgen we weer een prijsdiscussie...

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
418O2 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:16:
Of de discussie waarom de Porsche met de helft van de motorinhoud zoveel sneller is.

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Of waarom de corvette bladveren heeft.
johnnyv.nl schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:26:
[...]

Of de discussie waarom de Porsche met de helft van de motorinhoud zoveel sneller is.
Wellicht heeft de turbo er ook het een en ander mee te maken.

[ Voor 78% gewijzigd door AkroBatik op 27-03-2008 16:30 ]

.

• pagani
  • Niet online
AkroBatik schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:28:
Of waarom de corvette bladveren heeft.
[...]
Wellicht heeft de turbo er ook het een en ander mee te maken.
Die link snap ik ook wel, maar toch. Altijd dat "ja, maar naturally aspirated is veel cooler" geneuzel :P

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

NA motoren zijn idd cooler, als ze Japans zijn, met een hoop vermogen, en niet die +4 liter amerikaanse dingen

Vaak bu'j te bang!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11 22:07
-tom-562 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:55:
NA motoren zijn idd cooler, als ze Japans zijn, met een hoop vermogen, en niet die +4 liter amerikaanse dingen
Wellus O-)

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:29

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:06:
Bij het vertrekken bokte de porshe toch redelijk. Grip - geen grip - grip - geen grip - ...
moet toch beter kunnen?
Tja, dat krijg je als je +500pk loslaat op de achterwielen he...

Aannames zijn fataal.

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

-tom-562 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:55:
Japans?

.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Duidelijk de synchro's idd in de 2e versnelling (auto van m'n ouders heeft 't ook gehad) nasty geluid is dat.

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

418O2 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:16:
Vrij belangrijk als het om dit soort dingen gaat.

Kan je net zo goed de Bugatti veyron erbij halen, die ownt ze allebei 8)7

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bartjuh schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 18:28:
[...]

Vrij belangrijk als het om dit soort dingen gaat.

Kan je net zo goed de Bugatti veyron erbij halen, die ownt ze allebei 8)7
Het blijven appels en peren. Die Veyron kan je ook tegenover een 1200pk Skyline plaatsen en die ownt de Veyron weer qua prijs/presatie. Een 1000+ pk Skyline kan je laten maken voor zeg 120.000 euro. Meer pk's en een fractie van de prijs van een Veyron.

Eigenlijk is het bijna niet mogelijk om 2 auto's echt goed te vergelijken.

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
PilatuS schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 18:33:
[...]

Het blijven appels en peren. Die Veyron kan je ook tegenover een 1200pk Skyline plaatsen en die ownt de Veyron weer qua prijs/presatie. Een 1000+ pk Skyline kan je laten maken voor zeg 120.000 euro. Meer pk's en een fractie van de prijs van een Veyron.

Eigenlijk is het bijna niet mogelijk om 2 auto's echt goed te vergelijken.
Ik weet niet zo super veel van Skyline's, maar zijn die dan ook zo goed als de Veyron in het weggedrag? En klopt, beide auto's zijn eigenlijk totaal niet met elkaar te vergelijken, maar soms is het wel grappig om te zien wat je kan bereiken met een kleiner budget. :)

[ Voor 12% gewijzigd door S_Chief op 27-03-2008 18:46 . Reden: Typo's ]

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Mja een skyline vs veyron klopt sowieso niet. sedan versus sport auto. Gemodificeerd versus af fabriek

[ Voor 20% gewijzigd door AkroBatik op 27-03-2008 19:00 ]

.

• S_Chief
  • Niet online
AkroBatik schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 18:58:
Mja een skyline vs veyron klopt sowieso niet. sedan versus sport auto. Gemodificeerd versus af fabriek
Is een Skyline een sedan?! Dus heeft Nissan toch die 2 verborgen deuren erin gezet, dat ging wel eens rond op het internet.. :P Nee geintje, ik begrijp je. ;) Coupé bedoel je dus (er is wel een Infinity Skyline Sedan, maar daar heb ik het natuurlijk niet over). Maar zoals ik al zei, ze zijn idd totaal niet met elkaar te vergelijken, maar soms is het toch wel leuk om die specs naast elkaar te zetten.

Verwijderd

AkroBatik schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 18:58:
Skyline doet de Ring sneller...maargoed.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Het gaat uiteindelijk om smaak. Ik zal je zeggen, de Vette zou mijn voorkeur hebben.

Geen toeters en bellen, gewoon een dik blok dat je extreem lui kan rijden (in zijn 4 wegrijden tot 270 km/u) tegen een 'vriendelijke' prijs.

Anderen kunnen tot een andere afweging komen. Heerlijk, zo'n vrije wereld.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12
Ja, maar je krijgt dan weer lui 'ja en hij kost maar de helft blablablabla'

dat zijn dezelfde lui als die de meerwaarde van een 5 boven een avensis niet zien. Eeuwig duurder discussie.

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 23:49:
[...]

De standaard Skyline?

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wat ook een over geacteerd, stom filmpje. Top Gear kan er ook iets van, maar dat is tenminste grappig. Kreeg haast het gevoel dat ze een willekeurige treinmachinist voor de camera hadden getrokken, zowel qua kennis als rijervaring :X

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

SChief schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 19:23:
[...]

Is een Skyline een sedan?! Dus heeft Nissan toch die 2 verborgen deuren erin gezet, dat ging wel eens rond op het internet.. :P Nee geintje, ik begrijp je. ;) Coupé bedoel je dus (er is wel een Infinity Skyline Sedan, maar daar heb ik het natuurlijk niet over). Maar zoals ik al zei, ze zijn idd totaal niet met elkaar te vergelijken, maar soms is het toch wel leuk om die specs naast elkaar te zetten.
Kan ook. Ik dacht dat de skyline 4 deuren had. Zit niet zo in de japanse auto's

.

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Klopt, de skyline is er als 4 deurs sedan en 2 deurs coupe. Altijd al zo geweest, hier een R33 voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.gtrclub.org/images/r33-4door-2.jpg

Vaak bu'j te bang!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Beetje gemanipuleerd filmpje. Ik geloof er niks van dat een GT2 _zoveel_ sneller is. De Z06 trekt veel te langzaam op, de banden roken niet eens. Als ik mocht kiezen had ik ook liever de GT2, maar dit is net ff iets te "laten we die Amerikaan 's afzeiken" |:(

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Grrrrrene schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 12:47:
Beetje gemanipuleerd filmpje. Ik geloof er niks van dat een GT2 _zoveel_ sneller is. De Z06 trekt veel te langzaam op, de banden roken niet eens. Als ik mocht kiezen had ik ook liever de GT2, maar dit is net ff iets te "laten we die Amerikaan 's afzeiken" |:(
Wikipedia: Chevrolet Corvette C6
"Official performance figures indicate that the Z06 can reach 60 mph (97 km/h) in just 3.7 seconds from a standing start in first gear"
"Car and Driver recorded a 0-60 mph time of 3.6 seconds in their March 2007 comparison test"

Wikipedia: Porsche 911 GT2
"The American auto magazine Motor Trend recently tested a 2008 Porsche 911 GT2 0-60 mph at 3.4 seconds[3]"

dus hij zou in theorie (als je uitgaat dat de bovenstaande tests in vergelijkbare omstandigheden waren) .3 seconden sneller op de 60MPH moeten zijn..
Het verschil leek veel groter... zou aan verkeerde benzine hebben kunnen liggen...

http://www.performancecar...-60.asp?Process=ShowTable
hier komen ze ook ongeveer gelijk uit... :?

Verwijderd

Topicstarter
Grrrrrene schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 12:47:
Dat ze het expres doen geloof ik niks van!

Een Z06 wint overigens maar nipt van een standaard evo 9:
http://www.youtube.com/watch?v=AyKVCx-VO-U

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2008 13:37 ]

• S_Chief
  • Niet online
-tom-562 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:41:
Klopt, de skyline is er als 4 deurs sedan en 2 deurs coupe. Altijd al zo geweest, hier een R33 voorbeeld:
[afbeelding]
Ow, mijn fout, excuus. :) Ik dacht dat we het over de Coupé hadden, en wist niet eens dat er een Sedan bestond van dat model (wel van Infinity).

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Autoweek schaalt de GT2 in op 3,7 seconden. De nieuwe Covette staat niet in hun lijstjes. Maar goed, het is al gezegd: appels met peren vergelijken.

Een top of the bill sportwagen met megawaanzinnige techniek of een 'on the cheap' bladgeveerde bak met een lel van een motor erin. De een kiest voor techniek, de ander voor lompe eenvoud. Ik zou voor 150k prijsverschil iets leuks uitkiezen in de Z06 :Y)

• pagani
  • Niet online
Of je versleuteld voor 150k aan de Vette zodat hij in de sprint sneller is :P

(als het 150k verschil zou zijn, de z06 kost 135k en de GT2 269k.)

Ik zou alsnog geen Vette halen omdat ik ook nog de bocht normaal om wil kunnen trouwens :P

[ Voor 54% gewijzigd door pagani op 28-03-2008 19:06 ]

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 23:49:
[...]

En het blok van die skyline moet gereviseerd worden naar een rondje ring... maargoed.

De veyron is echt_niet te vergelijken met enige andere wagen op het moment, zeker niet met die gemodificeerde rotzooi. 250km/h in een veyron voelt als 120/h in een golf...

[ Voor 26% gewijzigd door THIJZEL op 28-03-2008 19:56 ]

• Grrrrrene
  • Niet online
johnnyv.nl schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 19:01:
Of je versleuteld voor 150k aan de Vette zodat hij in de sprint sneller is :P

(als het 150k verschil zou zijn, de z06 kost 135k en de GT2 269k.)

Ik zou alsnog geen Vette halen omdat ik ook nog de bocht normaal om wil kunnen trouwens :P
Ik had juist begrepen dat de nieuwste Vette daar jusit beter in was geworden? Of is er een speciale Europese wielophanging die beter is ofzo? Maar idd, voor 150k koop ik echt nevernooitniet een Vette :o Een leuke Lotus Exige S en voor de overige ~80k euro doe ik dingen die me veel blijer maken dan een Vette qua meerwaarde :P Hell, zelfs 70k euro voor een Exige vind ik nog zwaar over the top, een 2e hands Elise is leuk zat denk ik :)

• Wimo.
  • Laatst online: 23:37

Wimo.

Shake and Bake!

911.... waar blijven de filmpjes van de nieuwe gtr? Dat is pas een grote grap .. een budget fabriekswagen die alles afmaakt :D

Afbeeldingslocatie: http://rarejdm.com/speedraver1/albums/userpics/gtr1.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Wimo. op 28-03-2008 21:10 ]

• pagani
  • Niet online
Ware het niet dat de GT2 een stuk rapper is dan de Turbo.
Grrrrrene schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 20:55:
[...]

Ik had juist begrepen dat de nieuwste Vette daar jusit beter in was geworden? Of is er een speciale Europese wielophanging die beter is ofzo? Maar idd, voor 150k koop ik echt nevernooitniet een Vette :o Een leuke Lotus Exige S en voor de overige ~80k euro doe ik dingen die me veel blijer maken dan een Vette qua meerwaarde :P Hell, zelfs 70k euro voor een Exige vind ik nog zwaar over the top, een 2e hands Elise is leuk zat denk ik :)
Voor 40-60k koop je een prima tweedehands Ferrari, dus ik zou het wel weten als ik écht een leuke sportbak zoek.

[ Voor 85% gewijzigd door pagani op 28-03-2008 21:32 ]

• Wimo.
  • Laatst online: 23:37

Wimo.

Shake and Bake!

johnnyv.nl schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 21:30:
Ware het niet dat de GT2 een stuk rapper is dan de Turbo.

[...]

Voor 40-60k koop je een prima tweedehands Ferrari, dus ik zou het wel weten als ik écht een leuke sportbak zoek.
Zie je hem liever tegen een gt3 dan?

http://www.evo.co.uk/vide...an_gtr_v_porsche_gt3.html

Ding kost echt bakken minder, en presteert gewoon extreem. Op de ring doet ie het ook redelijk :o

Op papier een concurrent van de Z06 en de 911turbo maar in de praktijk blijkt ie er dus rondjes omheen te draaien. Leuke wagen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Wimo. op 28-03-2008 21:39 ]

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik blijf het raar vinden dat de Z06 niet met slippende banden accelereert bij de start. Met 505pk op de achterwielen zou je toch wat meer moeten horen. Maar goed, de GT2 heeft een turbomotor, dus die heeft gewoon een bak meer koppel bij lagere toerentallen, waardoor hij ook bij bijvoorbeeld 4000rpm al veel meer koppel heeft dan de Z06. OK, dat beweer ik dan wel uit de losse pols zegmaar, maar ik ben er vrij zeker van dat dat dan de verklaring moet zijn voor het enorme snelheidsverschil :)
Wimo. schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 21:37:
[...]

Ding kost echt bakken minder, en presteert gewoon extreem. Op de ring doet ie het ook redelijk :o

Op papier een concurrent van de Z06 en de 911turbo maar in de praktijk blijkt ie er dus rondjes omheen te draaien. Leuke wagen :)
Indrukwekkende auto inderdaad, ik hoop dat Toyota nog 's met een nieuwe Supra komt, die was destijds z'n tijd ook ver vooruit. Maar goed, het blijft lastig auto's te vergelijken, want ook op het filmpje van de GTR tegen de GT3 zie je verschillen in rijstijl. In een van de laatste bochten gaat de GT3 ontzettend dwars, terwijl de GTR er heel clean doorheen gaat. Dat kost gewoon tijd en maakt het dus geen eerlijke vergelijking.

Voor de duidelijkheid: ik geloof wel dat de GTR het had gewonnen hoor, maar dit soort kleine verschillen in rijstijl vertroebelen het beeld een beetje. Bovendien kun je auto's niet op papier vergelijken, omdat zaken als max koppel en max vermogen totaal nietszeggend zijn als je de koppel-toerenkromme niet kent. Zodra er bochten in het spel zijn komt de ophanging ook nog 's meer in het spel, iets wat op papier al helemaal niet te vergelijken is. Oh, en zet budget bandjes onder de een en high performance bandjes onder de ander en je kunt ook lekker manipuleren ;)

[ Voor 60% gewijzigd door Grrrrrene op 29-03-2008 14:07 ]

Verwijderd

Ik vraag me af hoe ie presteert tegenover de carrera gt. 0-100 is die gt2 sneller op papier, maar die carrera gt is wel een monster en (destijds) echt de porsche supersupercar.

Die nieuwe GTR schijnt wel een van de snelste wagens te zijn op het moment, zeker qua prijs is het echt een concurrent. Jammer dat ie zo lomp zwaar is.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2008 14:13 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Wimo. schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 21:37:
[...]

Rondjes d'r om :P dat is wel even overdreven, hangt ook van de track af, bijv. veel lage snelheidsbochten en de 911 krijgt 't door z'n fout gepositioneerde blok al wat zwaarder. ;)

Je hebt volkomen gelijk dat de nieuwe Skyline erg goed is alleen kun je hem niet in elk opzicht met de 911 vergelijken, z'n bak koop je niet alleen voor de snelheid maar ook omdat het een 911 is, het soort auto, hoe hij er uit ziet, het stukje historie en imago.

Overigens de 480 pk van de Skyline, ga er maar vanuit dat dat wiel pk's zijn en dat van bijna elke andere sportwagen krukas pk's zijn.

Verwijderd

GoldenSample schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 15:50:
[...]

Overigens de 480 pk van de Skyline, ga er maar vanuit dat dat wiel pk's zijn en dat van bijna elke andere sportwagen krukas pk's zijn.
Zou het? Iemand moet zo'n ding dan toch wel op de dyno gezet hebben ondertussen denk ik...

De Z06 rijdt trouwens tegenwoordig ook geweldig door de bochten hoor :+

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2008 01:28 ]

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:24

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

sneller of niet, op voorhand zou ik al kiezen voor de 911.. :P gewoon omdat die wagen veel cooler is.

mocht geld wel een rol spelen dan zou ik nog niet kiezen voor de corvette.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Pagina: 1