http://www.autocar.co.uk/...ideos.aspx?AR=231915&CT=V
Grappig filmpje
Maar die corvette wordt totaal opgevroten door de Porsche
Grappig filmpje
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Vaak bu'j te bang!
dat is waar, maar van de duurste porsche verwacht je wel dat hij sneller/beter is dan een vette voor de helft van de prijs... maar ik verwachtte het met name in wegligging, niet zo'n enorm verschil in acceleratie...-tom-562 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:18:
"opzich niet vreemd omdat 'ie 2x zo duur is"
Dat heeft er niks mee te maken. Een impreza/lancer smoked hem ook wel in de bochten wss
ach 90% van die dingen word als automaat verkocht dus weinig zullen er last van hebben..Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:34:
Ik moet ook zegegn dat ik het erg suf vind dat de synchromeshringen van de 2e versnelling al kraakte. Alsof dat ding al een heel leven achter de rug heeft
en dan die opmerking van ga jij maar rijden dan start ik daarna wel.. en dan in no time ervoorbij stekenKrizzie schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:13:
Vannuit die Vette gezien komt die porsche op z'n sloffe voorbij tuffen, ziet er erg komisch uit.
.
Verwijderd
Of de discussie waarom de Porsche met de helft van de motorinhoud zoveel sneller is.418O2 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:16:
nu krijgen we weer een prijsdiscussie...
Wellicht heeft de turbo er ook het een en ander mee te maken.johnnyv.nl schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:26:
[...]
Of de discussie waarom de Porsche met de helft van de motorinhoud zoveel sneller is.
[ Voor 78% gewijzigd door AkroBatik op 27-03-2008 16:30 ]
.
Die link snap ik ook wel, maar toch. Altijd dat "ja, maar naturally aspirated is veel cooler" geneuzelAkroBatik schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:28:
Of waarom de corvette bladveren heeft.
[...]
Wellicht heeft de turbo er ook het een en ander mee te maken.
Vaak bu'j te bang!
Wellus-tom-562 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:55:
NA motoren zijn idd cooler, als ze Japans zijn, met een hoop vermogen, en niet die +4 liter amerikaanse dingen
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
Tja, dat krijg je als je +500pk loslaat op de achterwielen he...Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:06:
Bij het vertrekken bokte de porshe toch redelijk. Grip - geen grip - grip - geen grip - ...
moet toch beter kunnen?
Aannames zijn fataal.
Japans?-tom-562 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:55:
NA motoren zijn idd cooler, als ze Japans zijn, met een hoop vermogen, en niet die +4 liter amerikaanse dingen
.
Vrij belangrijk als het om dit soort dingen gaat.418O2 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:16:
nu krijgen we weer een prijsdiscussie...
Het blijven appels en peren. Die Veyron kan je ook tegenover een 1200pk Skyline plaatsen en die ownt de Veyron weer qua prijs/presatie. Een 1000+ pk Skyline kan je laten maken voor zeg 120.000 euro. Meer pk's en een fractie van de prijs van een Veyron.Bartjuh schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 18:28:
[...]
Vrij belangrijk als het om dit soort dingen gaat.
Kan je net zo goed de Bugatti veyron erbij halen, die ownt ze allebei
Ik weet niet zo super veel van Skyline's, maar zijn die dan ook zo goed als de Veyron in het weggedrag? En klopt, beide auto's zijn eigenlijk totaal niet met elkaar te vergelijken, maar soms is het wel grappig om te zien wat je kan bereiken met een kleiner budget.PilatuS schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 18:33:
[...]
Het blijven appels en peren. Die Veyron kan je ook tegenover een 1200pk Skyline plaatsen en die ownt de Veyron weer qua prijs/presatie. Een 1000+ pk Skyline kan je laten maken voor zeg 120.000 euro. Meer pk's en een fractie van de prijs van een Veyron.
Eigenlijk is het bijna niet mogelijk om 2 auto's echt goed te vergelijken.
[ Voor 12% gewijzigd door S_Chief op 27-03-2008 18:46 . Reden: Typo's ]
[ Voor 20% gewijzigd door AkroBatik op 27-03-2008 19:00 ]
.
Is een Skyline een sedan?! Dus heeft Nissan toch die 2 verborgen deuren erin gezet, dat ging wel eens rond op het internet..AkroBatik schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 18:58:
Mja een skyline vs veyron klopt sowieso niet. sedan versus sport auto. Gemodificeerd versus af fabriek
Verwijderd
Skyline doet de Ring sneller...maargoed.AkroBatik schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 18:58:
Mja een skyline vs veyron klopt sowieso niet. sedan versus sport auto. Gemodificeerd versus af fabriek
De standaard Skyline?Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 23:49:
[...]
Skyline doet de Ring sneller...maargoed.
Kan ook. Ik dacht dat de skyline 4 deuren had. Zit niet zo in de japanse auto'sSChief schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 19:23:
[...]
Is een Skyline een sedan?! Dus heeft Nissan toch die 2 verborgen deuren erin gezet, dat ging wel eens rond op het internet..Nee geintje, ik begrijp je.
Coupé bedoel je dus (er is wel een Infinity Skyline Sedan, maar daar heb ik het natuurlijk niet over). Maar zoals ik al zei, ze zijn idd totaal niet met elkaar te vergelijken, maar soms is het toch wel leuk om die specs naast elkaar te zetten.
.
Vaak bu'j te bang!
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Wikipedia: Chevrolet Corvette C6Grrrrrene schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 12:47:
Beetje gemanipuleerd filmpje. Ik geloof er niks van dat een GT2 _zoveel_ sneller is. De Z06 trekt veel te langzaam op, de banden roken niet eens. Als ik mocht kiezen had ik ook liever de GT2, maar dit is net ff iets te "laten we die Amerikaan 's afzeiken"
Dat ze het expres doen geloof ik niks van!Grrrrrene schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 12:47:
Beetje gemanipuleerd filmpje. Ik geloof er niks van dat een GT2 _zoveel_ sneller is. De Z06 trekt veel te langzaam op, de banden roken niet eens. Als ik mocht kiezen had ik ook liever de GT2, maar dit is net ff iets te "laten we die Amerikaan 's afzeiken"
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2008 13:37 ]
Ow, mijn fout, excuus.-tom-562 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:41:
Klopt, de skyline is er als 4 deurs sedan en 2 deurs coupe. Altijd al zo geweest, hier een R33 voorbeeld:
[afbeelding]
[ Voor 54% gewijzigd door pagani op 28-03-2008 19:06 ]
En het blok van die skyline moet gereviseerd worden naar een rondje ring... maargoed.Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 23:49:
[...]
Skyline doet de Ring sneller...maargoed.
[ Voor 26% gewijzigd door THIJZEL op 28-03-2008 19:56 ]
Ik had juist begrepen dat de nieuwste Vette daar jusit beter in was geworden? Of is er een speciale Europese wielophanging die beter is ofzo? Maar idd, voor 150k koop ik echt nevernooitniet een Vettejohnnyv.nl schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 19:01:
Of je versleuteld voor 150k aan de Vette zodat hij in de sprint sneller is
(als het 150k verschil zou zijn, de z06 kost 135k en de GT2 269k.)
Ik zou alsnog geen Vette halen omdat ik ook nog de bocht normaal om wil kunnen trouwens
[ Voor 3% gewijzigd door Wimo. op 28-03-2008 21:10 ]
Voor 40-60k koop je een prima tweedehands Ferrari, dus ik zou het wel weten als ik écht een leuke sportbak zoek.Grrrrrene schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 20:55:
[...]
Ik had juist begrepen dat de nieuwste Vette daar jusit beter in was geworden? Of is er een speciale Europese wielophanging die beter is ofzo? Maar idd, voor 150k koop ik echt nevernooitniet een VetteEen leuke Lotus Exige S en voor de overige ~80k euro doe ik dingen die me veel blijer maken dan een Vette qua meerwaarde
Hell, zelfs 70k euro voor een Exige vind ik nog zwaar over the top, een 2e hands Elise is leuk zat denk ik
[ Voor 85% gewijzigd door pagani op 28-03-2008 21:32 ]
Zie je hem liever tegen een gt3 dan?johnnyv.nl schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 21:30:
Ware het niet dat de GT2 een stuk rapper is dan de Turbo.
[...]
Voor 40-60k koop je een prima tweedehands Ferrari, dus ik zou het wel weten als ik écht een leuke sportbak zoek.
[ Voor 11% gewijzigd door Wimo. op 28-03-2008 21:39 ]
Indrukwekkende auto inderdaad, ik hoop dat Toyota nog 's met een nieuwe Supra komt, die was destijds z'n tijd ook ver vooruit. Maar goed, het blijft lastig auto's te vergelijken, want ook op het filmpje van de GTR tegen de GT3 zie je verschillen in rijstijl. In een van de laatste bochten gaat de GT3 ontzettend dwars, terwijl de GTR er heel clean doorheen gaat. Dat kost gewoon tijd en maakt het dus geen eerlijke vergelijking.Wimo. schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 21:37:
[...]
Zie je hem liever tegen een gt3 dan?
http://www.evo.co.uk/vide...an_gtr_v_porsche_gt3.html
Ding kost echt bakken minder, en presteert gewoon extreem. Op de ring doet ie het ook redelijk
Op papier een concurrent van de Z06 en de 911turbo maar in de praktijk blijkt ie er dus rondjes omheen te draaien. Leuke wagen
[ Voor 60% gewijzigd door Grrrrrene op 29-03-2008 14:07 ]
Verwijderd
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2008 14:13 ]
Rondjes d'r omWimo. schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 21:37:
[...]
Zie je hem liever tegen een gt3 dan?
http://www.evo.co.uk/vide...an_gtr_v_porsche_gt3.html
Ding kost echt bakken minder, en presteert gewoon extreem. Op de ring doet ie het ook redelijk
Op papier een concurrent van de Z06 en de 911turbo maar in de praktijk blijkt ie er dus rondjes omheen te draaien. Leuke wagen
Verwijderd
Zou het? Iemand moet zo'n ding dan toch wel op de dyno gezet hebben ondertussen denk ik...GoldenSample schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 15:50:
[...]
Overigens de 480 pk van de Skyline, ga er maar vanuit dat dat wiel pk's zijn en dat van bijna elke andere sportwagen krukas pk's zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2008 01:28 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq