ASP DNS Redirect Scriptje - Werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
Heren,

Ik heb een ASP forward scriptje draaiend op een internationale portal waar alle domeinen uitkomen. Dit werkt prima waar ik afvang waar de bezoeker vandaan komt en hem dan in de juiste map (de juiste internationale website) stuur. Echter ben ik een apart probleem tegengekomen.
case "xxx.se":
Response.Redirect("se-SE/");
break;
case "wwwxxx.se":
break;
case "xxx.co.uk":
Response.Redirect("en-GB/");
break;
case "www.xxxn.co.uk":
break;
case "xxx.com":
Response.Redirect(".");
break;
case "www.xxx.com":
Response.Redirect(".");
break;

// Stay on the current page
break;
Ik heb .se/nl/fr/de/co.uk en .com. Deze verwijzen allemaal naar dezelfde www root folder en daar vang ik deze af met het scriptje. Kort gezegt, als ze van een .nl/fr/de/se/co.uk komen dan gaan ze naar de juiste map. Dit werkt allemaal goed totdat ik xxx.co.uk wil toevoegen. Zodra ik dat doe dan gaat de .com website (die geen redirect nodig heeft want die moet naar de portal in de www root folder) naar de xxx.co.uk website. Haal ik de .co.uk redirect weg dan gaan ze allebei (.com en .co.uk) naar de internationale portal in de root.

Ik moet dus de .co.uk naar de en-GB/ map krijgen en de .com moet gewoon in de root folder uitkomen. Wat ik ook doe het wil maar niet werken. Of ze gaan allebei naar de portal of ze gaan allebei naar de .co.uk folder.

Wat doe ik verkeerd? Is het ASP scriptje te dom om te werken met 2 punten (.co.uk) of is er iets anders?

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Leek in ASP maar wat als je een variabele gebruikt?
Dat je waarschijnlijk de 2 punten omzeilt?

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:26

TeeDee

CQB 241

Over welke variant van ASP hebben we het hier? Dit lijkt mij meer asp.net in combinatie met C#.

Als het hier om .net gaat zou je ook iets als dit kunnen doen:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
switch (domain)
{
    case "xxx.se":
    break;
    case "xxx.co.uk":
    break;
    default :
        Response.Redirect("xxx.com");
    break;
}

Of nog netter: laat dit helemaal buiten beschouwing of je code en pak een fatsoenlijke URL rewriter. Zelf vrij veel ervaring met IIRF (Ionic Isapi Rewrite). Uiteraard alleen mogelijk als je ISAPI filters toe mag passen op de webserver.
nudie schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 10:23:
Wat doe ik verkeerd? Is het ASP scriptje te dom om te werken met 2 punten (.co.uk) of is er iets anders?
Heb je al gedebugged? M.a.w.: gekeken wat er ingaat en uitgaat?

[ Voor 17% gewijzigd door TeeDee op 27-03-2008 11:49 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• nudie
Vergeten erbij te dat ik (".") al in van alles heb verandert. Ik heb hier van alles geprobeerd. Helemaal weglaten is de meest logische want dan krijgt hij geen redirect en dan zou hij gewoon naar de www root moeten gaan maar dan gaat hij dus alsnog naar de .co.uk.

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Weet je zeker dat er in de andere code niet nog een detectie zit zodat er dan nog eens een redirect plaatsvindt?

Klopt de setting in je IIS wel? Default domain oid?

Verder: is het nu asp of asp.net?

• nudie
TeeDee schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 13:10:
Weet je zeker dat er in de andere code niet nog een detectie zit zodat er dan nog eens een redirect plaatsvindt?
Ja. Want als ik de (co.uk) redirect weghaal gaat hij WEL goed!
Klopt de setting in je IIS wel? Default domain oid?
Geen idee, hoe zoek ik dit op? Let op ik heb enkel FTP toegang.
Verder: is het nu asp of asp.net?
Geen idee!

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Dus is het niet jouw eigen script? Wat dacht je ervan om dit dan aan de maker van het script te vragen?

• nudie
Die is niet beschikbaar. Vandaar deze post. De DNS staat goed volgens mij want als ik het scriptje nogmaals weghaal gaat .com wel goed maar door het scriptje ook voor .co.uk werkend te krijgen gaat de .com automatisch mee en dat is nou het rare.

Iemand enig idee?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

nudie schreef op maandag 31 maart 2008 @ 09:10:
Die is niet beschikbaar. Vandaar deze post. De DNS staat goed volgens mij want als ik het scriptje nogmaals weghaal gaat .com wel goed maar door het scriptje ook voor .co.uk werkend te krijgen gaat de .com automatisch mee en dat is nou het rare.

Iemand enig idee?
Zonder een taal en platform en verdere code wordt het redelijk raden. Of je case sensitive / case insensitive matched is ook onduidelijk. Of je een URL-rewriter in de vorm van IIS-module of een httpModule gebruikt (context.rewrite) is ook onduidelijk. Dat je niet kan controleren wat daadwerkelijk vergeleken gaat worden (debuggen) maakt het lastiger.

Meest eenvoudige is of iemand te vragen die het snapt of een ander script (met support) te downloaden.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• nudie
Imiddels opgelost, DNS stond fout.

Bedankt voor alle reacties.
Pagina: 1