Ik ken de situatie niet precies, zijn het suïcidale of zeer aggressieve kleuters, dan is veiligheidsglas misschien wel een goed idee, maar zo niet dan zou ik voor een andere aanpak gaan.
Ik weet niet wat TFT's met veilig glas kosten... maar even voor het gemak zeg ik 500 euro. Voor 1/3e van die prijs heb je een 'normale' TFT met plastic voorkant.
Deze TFT's met plastic zullen bij ongelukjes de kleuters niet verwonden (wordt niet scherp zoals 'normaal' glas), ze zijn wel iets kwetsbaarder, maar ze zullen er
3 moeten slopen in de tijd dat 1 met veiligheidsglas het overleefd wil je aan dezelfde kosten komen, doen ze dat niet (wat ik waarschijnlijker acht) dan is deze oplossing goedkoper.
Sowieso verkleuren TFT's (met plastic) mooi als je ze te hard aanraakt. Dit geeft de kleuter een indicatie dat het niet goed is een scherm zo hard aan te raken (ja, dit zullen ze wel moeten leren uiteraard, maar er staat toch ook een juf/meester in de klas?).
Tussenoplossing is inderdaad om normale TFT's te nemen, en dan een stuk plexiglas op de behuizing te lijmen. Is even werk, maar waarschijnlijk veel goedkoper dan veiligheidsglas, en minder kwetsbaar dan zonder.
edit:
ik zie dat veiligheids-glas TFT's een stuk goedkoper zijn dan 500 euro...

Desalniettemin is het nooit weg om kinderen te leren zuinig met hun spullen om te gaan

[
Voor 7% gewijzigd door
EMP op 27-03-2008 11:17
]