Toon posts:

Gezocht monitor met veligheidsglas

Pagina: 1
Acties:
  • 829 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik werk nu op een basisschool,
daar worden verschilende computers vervangen ,
Aangezien crt daar niet in hoort ben ik op zoek naar tft/lcd met veligheids glas .
Niet dat straks kleuters met hun vingers dwars door het beeldscherm heen gaan.
Had al een beetje rond gekeken maar kan niet 1 2 3 wat vinden .

Alvast bedankt

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
Kun je niet met "screen-protector"?

Een soort doorzichtige sticker.

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-02 11:29

Maartenvs

For Sale

Waarom veiligheidsglas? Om glas van een scherm te breken moet je er al behoorlijk veel kracht op zetten (lees: kinderen breken eerder botjes in hun hand dan door het glas heen gaan). Ik ken de schermen wel maar die zijn voor industriële toepassingen. Is het niet iets om gewoon naar een normale lcd met glasplaat te kijken?

Voorbeeld
Afbeeldingslocatie: http://images.tomshardware.com/2005/06/06/finding_the_best_19/neovo_x19a_1.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Maartenvs op 27-03-2008 10:25 ]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:41

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

TFT en LCD zijn niet meer van glas. Ze zijn voornamelijk toch vna plastic dus redelijk al hufterproof. Voor de rest vraag ik mij af waarom een CRT er niet meer in past? Het werkt prima en is goedkoop voor de functie's die jij wilt doen. Vermoedelijk zal de school niet zon groot budget hebben om computers aan te schaffen. Wat jij moet weten gaat het om kwaliteit of om kwantiteit? Bij ons hebben wij onlangs alle computers vervangen. Maar alle beeldschermen van de vorige Dell's staan er nog vrolijk te brommen gewoon omdat het nogal prijzig is om minimaal 30 CRT te vervangen

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• koffie-junk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-11-2022
klik & klik

1e en 10e resultaat van google

specs - home

• Goscinny
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:21
Ik denk dat een kleuter niet zo veel kracht op een LCD scherm kan uitoefenen dat het beeld blijvend van kleur veranderd, laat staan dat een kleuter door het scherm heen gaat. Het scherm is dan allang omgevallen.

[ Voor 14% gewijzigd door Goscinny op 27-03-2008 10:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om totaal 7 nieuw schermen en hoop langzamerhand de rest te vervangen.
het word steeds moeilijker om aan crt te komen.
Er moet toch ooit de overstap gemaakt worden , ik probee rhet dan langzamerhand in voeren.
Is er iemand die al ervaring heeft met tft met ingebouwde veligheidsglas.
Had er een gevonden maar die is niet leverbaar.

Verwijderd

Topicstarter
Er ligt ook hamertje tik in de klassen , stiften en verf.
Tha-guido schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 10:30:
Ik denk dat een kleuter niet zo veel kracht op een LCD scherm kan uitoefenen dat het beeld blijvend van kleur veranderd, laat staan dat een kleuter door het scherm heen gaat. Het scherm is dan allang omgevallen.

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 10:16:
Aangezien crt daar niet in hoort ben ik op zoek naar tft/lcd met veligheids glas .
Niet dat straks kleuters met hun vingers dwars door het beeldscherm heen gaan.
Alvast bedankt
Volgens mij gaat dat niet zo snel. Verder zou je ze het ook kunnen zeggen/leren om niet het scherm gewoon aan te raken, toch?

Heb je daarnaast ook gedacht aan de prijs van zulke monitoren. Ik heb nog nooit echt zulke monitoren zien staan met een prijskaartje. Ik ga er dus vanuit dat de prijs wat hoger is dan normaal.

Edit:
Tip: gebruikt de Edit knop. :)
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 10:33:
Je laat toch de kleuters niet alleen in het klaslokaal hun gang gaan? Je kan toch ook vertellen wat wel en niet mag?

[ Voor 21% gewijzigd door Regeneration op 27-03-2008 10:37 ]

• koffie-junk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-11-2022
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 10:32:
Het gaat om totaal 7 nieuw schermen en hoop langzamerhand de rest te vervangen.
het word steeds moeilijker om aan crt te komen.
Er moet toch ooit de overstap gemaakt worden , ik probee rhet dan langzamerhand in voeren.
Is er iemand die al ervaring heeft met tft met ingebouwde veligheidsglas.
Had er een gevonden maar die is niet leverbaar.
Niet met losse tft's, maar wel met van die zuilpc's. Staan geloof ik ook op verschillende stations als ik me niet vergis. Ze schijnen hufter proof te zijn, maar ik voel er weinig voor om het uit te proberen.

Deze dan?

specs - home

• Stuff
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06-2010

Stuff

*ploink*

Misschien een andere oplossing: Haal bij de bouwmarkt een stuk plastic (plexiglas oid?) van een bepaalde dikte en monteer dit voor het scherm van de monitor. Doorzichtig, goedkoop, makkelijk te vervangen en stevig. Als een van de kinderen dus met hamertje tik, of een stift, zich "artistiek ontwikkelt" dan hoef je in het ergste geval alleen het plastic te vervangen.

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:24

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Neovo 19" TFT E-19 heeft een glasplaat. Kwalitatief goede schermen en netjes geprijsd, ongeveer €300,- per scherm. http://www.agneovo.nl/products/E-19.htm. Bij mij op school staan ook van die schermen en ze bevallen goed.

Er is ook een W variant zie ik, die zijn nog iets goedkoper ook. Schijnt ook dat "glas" voor te zitten.

[ Voor 19% gewijzigd door Beekforel op 27-03-2008 10:42 ]

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Kijk eens bij invisibleshield.com , stuk goedkoper dan een monitor met ingebouwd veiligheidsglas en wanneer n kleuter zo hard tegen t scherm stoot dat t scherm breekt is er toch iets fout.
Touchdomex schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 10:24:
TFT en LCD zijn niet meer van glas. Ze zijn voornamelijk toch vna plastic dus redelijk al hufterproof. Voor de rest vraag ik mij af waarom een CRT er niet meer in past? Het werkt prima en is goedkoop voor de functie's die jij wilt doen. Vermoedelijk zal de school niet zon groot budget hebben om computers aan te schaffen. Wat jij moet weten gaat het om kwaliteit of om kwantiteit? Bij ons hebben wij onlangs alle computers vervangen. Maar alle beeldschermen van de vorige Dell's staan er nog vrolijk te brommen gewoon omdat het nogal prijzig is om minimaal 30 CRT te vervangen
Helaas doen CRT's t nogal slecht op opendagen enzo ;)

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:57

ManiacsHouse

Scheisse!

Het idee van Stuff met iets van plexi-glas heeft mijn broer ook toegepast op zijn tft's. Twee kleine kids die toch achter de pc willen. Weliswaar heeft hij het vastgeplakt met tape, maar voor een school lijkt me een wat stevigere bevestiging wel beter. Kost bijna niks en als het volgekladderd/gekrast is hang je er een nieuwe plaat voor.

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-02 23:01
Er zijn ook nog andere Neovo's met glas. Zelf heb ik de X-19AV, maar er is ook een extra beveiligde serie (SX-19A).

Je ziet ze soms hangen in winkels e.d.

Afbeeldingslocatie: http://stolica.ru/pic/n/neovo.x19av.jpg

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:28
die hebben wij hier ook op het werk :)
no-way dat je die stuk krijgt, mij lukt het zelfs niet (en ik durf het niet :P )

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-02 23:01
maarud schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:08:
die hebben wij hier ook op het werk :)
no-way dat je die stuk krijgt, mij lukt het zelfs niet (en ik durf het niet :P )
Ik heb mijn scherm al 3 jaar, en alhoewel de snelheid van het scherm niet je-van-het is ben ik er nog steeds erg blij mee. Ze voelen trouwens aan als een baksteen. Scherm is helemaal van zwaar staal + superdik glas en weegt _veel_.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik toch voor deze ga , ik hoor geen slechte verhalen van jullie.
en voor de prijs van 190 euro is het niet verkeerd

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 10:33:

[...]
Ik zou er persoonlijk eerder voor kiezen om gewoon een bureau te kiezen waar de monitor op een "platform" staat. Zo kunnen de kinderen er niet bij.

Daarnaast is het een kwestie van regels in de klas. Please ga niet nu al die kids betuttelen.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-01 14:35

EMP

Krulloos!

Ik ken de situatie niet precies, zijn het suïcidale of zeer aggressieve kleuters, dan is veiligheidsglas misschien wel een goed idee, maar zo niet dan zou ik voor een andere aanpak gaan.

Ik weet niet wat TFT's met veilig glas kosten... maar even voor het gemak zeg ik 500 euro. Voor 1/3e van die prijs heb je een 'normale' TFT met plastic voorkant.

Deze TFT's met plastic zullen bij ongelukjes de kleuters niet verwonden (wordt niet scherp zoals 'normaal' glas), ze zijn wel iets kwetsbaarder, maar ze zullen er 3 moeten slopen in de tijd dat 1 met veiligheidsglas het overleefd wil je aan dezelfde kosten komen, doen ze dat niet (wat ik waarschijnlijker acht) dan is deze oplossing goedkoper.

Sowieso verkleuren TFT's (met plastic) mooi als je ze te hard aanraakt. Dit geeft de kleuter een indicatie dat het niet goed is een scherm zo hard aan te raken (ja, dit zullen ze wel moeten leren uiteraard, maar er staat toch ook een juf/meester in de klas?).

Tussenoplossing is inderdaad om normale TFT's te nemen, en dan een stuk plexiglas op de behuizing te lijmen. Is even werk, maar waarschijnlijk veel goedkoper dan veiligheidsglas, en minder kwetsbaar dan zonder.

edit:
ik zie dat veiligheids-glas TFT's een stuk goedkoper zijn dan 500 euro... :+ Desalniettemin is het nooit weg om kinderen te leren zuinig met hun spullen om te gaan :)

[ Voor 7% gewijzigd door EMP op 27-03-2008 11:17 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Verwijderd

Topicstarter
Ja als je gaat beginnen met vertellen dat het niet mag gaan kleuters het juist uitproberen.
ik denk dat ik die belinea ga uit-testen anders ga ik toch maar op zoek naar een paar crt's
Empie schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:15:
Ik ken de situatie niet precies, zijn het suïcidale of zeer aggressieve kleuters, dan is veiligheidsglas misschien wel een goed idee, maar zo niet dan zou ik voor een andere aanpak gaan.

Ik weet niet wat TFT's met veilig glas kosten... maar even voor het gemak zeg ik 500 euro. Voor 1/3e van die prijs heb je een 'normale' TFT met plastic voorkant.

Deze TFT's met plastic zullen bij ongelukjes de kleuters niet verwonden (wordt niet scherp zoals 'normaal' glas), ze zijn wel iets kwetsbaarder, maar ze zullen er 3 moeten slopen in de tijd dat 1 met veiligheidsglas het overleefd wil je aan dezelfde kosten komen, doen ze dat niet (wat ik waarschijnlijker acht) dan is deze oplossing goedkoper.

Sowieso verkleuren TFT's (met plastic) mooi als je ze te hard aanraakt. Dit geeft de kleuter een indicatie dat het niet goed is een scherm zo hard aan te raken (ja, dit zullen ze wel moeten leren uiteraard, maar er staat toch ook een juf/meester in de klas?).

Tussenoplossing is inderdaad om normale TFT's te nemen, en dan een stuk plexiglas op de behuizing te lijmen. Is even werk, maar waarschijnlijk veel goedkoper dan veiligheidsglas, en minder kwetsbaar dan zonder.

Verwijderd

of geef instructie dat het niet stuk mag en heb 1 op voorraad mocht het toch gebeuren. Het lijkt me dat een 200 euro budget lcd makelijker is dan een uber luxe hufterproof variant. ik bedoel op een crt mochten ze ook niet vingerverfen.

Verwijderd

Topicstarter
Iedergeval bedankt voor de moeite ik ga toch nog voor de zekerheid kijken of ik nog een adresje kan vinden die nog crt kan leveren.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:24

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:14:
Ik denk dat ik toch voor deze ga , ik hoor geen slechte verhalen van jullie.
en voor de prijs van 190 euro is het niet verkeerd

[...]
Dit zijn maar 17" schermpjes he, dan is die € 190,- al weer vrij duur vind ik. Dan zou ik toch gaan voor de AG Neovo schermen, iets hogere investering maar wel groter. Laat zo'n scherm 5 jaar meegaan, € 60,- per jaar is niks dan toch?

Als het budget een grote rol speelt zou ik toch eens op Marktplaats kijken, daar heb je voor € 25,- een 19" CRT.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

http://www.tweakers.net/pricewatch

In ieder geval is GoT geen helpdesk, we verwachten van een topicstart minimaal dat je aangeeft waar je gezocht hebt, op welke termen en wat je toen wel vond. Dergelijke inzet ontbreekt in deze topicstart, daarom gaat hij ook dicht.

Daarnaast is Overige Hardware geen dumpbak. Waar denk je dat Videoplanken & Beeldkanonnen anders voor is :?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.