[Macbook Pro] hangt af en toe bij afsluiten

Pagina: 1
Acties:

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12-2025
Ik heb een macbook pro die naar mijn gevoel niet helemaal optimaal loopt.
Zo blijft hij af en toe hangen bij het afsluiten. Het wieltje blijft draaien (niet de regenboog) en staat na een minuut stil. Vanaf dat moment doet hij niets meer.

Ook doet mijn muis cursor soms niets nadat ik heb opgestart en moet ik twee minuten wachten totdat ik hem kan bewegen.

Ik heb (door middel van de installatie cd's) de mac al twee keer naar fabrieksinstellingen gezet (met complete format van de schijf). Er staat verder geen enkel programma op geinstalleerd. Wel heb ik alle updates gedownload.

Ik heb de mac al weggebracht naar de macstore (service) maar zij konden geen problemen vinden. Het probleem komt bij mij ook niet met regelmaat voor. Soms twee weken geen probleem, soms weer heel vaak achter elkaar, maar ook dan niet met vaste regelmaat.
Ik weet gewoon dat er iets niet goed zit, maar hoe kom ik hier achter?

De apple hardware test heeft ook geen problemen gevonden.. Heeft iemand tips?

Verwijderd

Ik denk aan aan -niet helemaal- goede harddisk. ik zou dus sowiezo je data even backuppen als je dit nog niet gedaan hebt. De apple hardware test neemt namelijk niet je harddisk mee in de tests ! Gewoon even naar een AASP brengen aangezien je nog garantie hebt ! succes, en laat even weten als je hem terug hebt wat het nou pcies was :)

• NitSuA
Bedankt voor je antwoord!
Ik heb de technische dienst van m'n macstore gebeld en zij zeggen dat het waarschijnlijk een hardware error is. Dit omdat het probleem zich voordoet na een verse install van osx + alle benodigde updates.

Ze gaan de laptop testen en slechte hardware vervangen. Ik hou je op de hoogte!

[ Voor 68% gewijzigd door NitSuA op 27-03-2008 14:57 ]

• NitSuA
Ik ben vandaag bij het service punt van de apple store geweest en daar het volgende:
Omdat de laptop in het verleden door hun al een keer getest was, werd besloten om het geheugen en de harde schijf meteen te vervangen. Ik kon m'n laptop achter laten en na 1,5 uur was hij klaar en opnieuw geinstalleerd.

Ik kreeg hem mee en heb toen zelf gaan testen met afsluiten (10x achter elkaar).
Hij liep echter weer af en toe vast. Er werd besloten de batterij te vervangen omdat deze ofwel "bol" kon zijn gaan staan en hierdoor tegen hardware drukken, of teveel of te weinig spanning zou leveren. Na vervanging van de batterij sloot hij elke keer goed af. Ik heb hem een keer of 20 achter elkaar afgesloten en geen vastlopers meer. Het probleem blijkt dus te zijn verholpen.