Geheugenuitbreiding PowerBook G4

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views

• Illidan
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
afgesplitst van een ander topic, aangezien topickaping niet op prijs wordt gesteld

Ik heb sinds vandaag een Powerbook G4 17", 1,67GHz, 512MB PC2700 SDRAM.

Wil dit graag upgraden naar 2x 1 GB (dat is meteen het maximum van de Powerbook G4).

Maar ik begrijp dus dat deze laptop 200 pins geheugen reepjes slikt, daarmee valt dit 99 procent van de SDRAM geheugen reepjes die te koop zijn af, want die zijn meestal 184 pins.

Er is dus wel degelijk "speciaal" Apple geheugen nodig, namelijk de 200 pins SDRAM variant, zoals bijv deze: Kingston 1GB SODIMM for Apple PowerBook G4 (17-inch) | KTA-PBG4333/1GB te koop bij Zercom.

Klopt het dit? Ik weet het namelijk niet zeker...

[ Voor 19% gewijzigd door dawuss op 27-03-2008 08:39 ]

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Nee, dat klopt niet. Ik heb zelf precies dezelfde powerbook, maar om even aan te tonen hoe je dit zelf had kunnen vinden heb ik even gegoogled met de zoektermen [google=powerbook g4[/]powerbook g4[/], de eerste hit (Wikipedia) aangeklikt, en vandaar doorgeklikt naar deze memory-configurator.

Zoals je kunt zien gaat er PC2700 DDR-SDRAM in. Daarmee valt zelfs 100% van de (SDR-)SDRAM geheugenreepjes af. Goed nieuws voor jou is in ieder geval dat je in principe geen speciaal "Apple geheugen" nodig hebt, je Powerbook slikt gewoon normale DDR-SODIMMS (laptopmodules).

Het schijnt zo te zijn dat powerbookjes nogal eens kieskeurig kunnen zijn met welke geheugenmodules ze accepteren (vandaar dat er een markt is voor duurdere "Apple modules", die gegarandeerd in Macs werken), maar in de praktijk valt dat enorm mee (ik heb twee verschillende non-apple modules in mijn Powerbook gehad zonder problemen). Daarover kun je meer vinden met de searchfunctie van dit forum.

Bij gebrek aan discussiewaarde sluit ik dit topic. Als je er na eigen initiatief en met zoeken niet uit komt, kun je altijd een nieuw topic openen :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Dit topic is gesloten.