Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-11 03:45
Miu heeft een zeer ongewoon toestel aangekondigd; een ware alleskunner, de HDPC (Hybrid Dual Protable Computer). Aangezien dit apparaat in Juli al uit komt op de Koreaanse markt leek het me nuttig er alvast een topic aan te wijden.
Afbeeldingslocatie: http://www.pocketinfo.nl/contentimages/miu_hdcp.jpg
Sommige vinden het niet 's werelds mooiste apparaat maar de specificaties mogen er wezen, de kleine baksteen van 163x67.24.5mm bevat o.a.
  • Scherm: 4-inch touch screen (800x480p)
  • Hardware qwerty toetsenbord
  • 200 mhz ARM processor + een 500 mhz via processor (1 ghz is optioneel)
  • 4 GB ddr ram en een 60 gb hdd (of een 4gb ssd)
  • Wifi b/g, Bluetooth, GPS (optioneel), Usb
  • 3 Megapixel camera (5 mp is optioneel)
  • De li-ion batterij houdt het 7 uur vol (of 90 uur op stand-by)
Het interessantste is misschien nog wel dat het apparaat 3 verschillende OS'en heeft; namelijk Windows Mobile, Windows XP en Linux Qplus. Het apparaatje kan dienst doen als internettelefoon, umpc, mp3 speler, digitale camera, navigatiesysteem etc. De mogelijkheden zijn nagenoeg onbeperkt. Het prijskaartje valt ook mee met zo'n 500 dollar. (250 tot 350 euro tegen de huidige dollarkoers).

Linkjes:
Een kleine Fotocollectie
Nieuwsbericht van tweakers.

Wat mij persoonlijk vooral interesseert is wat de mogelijkheden zijn wat betreft import (zeker gezien de telefoonfunctie/simlock wat erop zou kunnen zitten). Want op die manier heb je natuurlijk voor een laag bedrag een hele mooie telefoon (vooral aan de binnenkant O-) ) Laat je mening/interesse horen, ik zal de startpost aanpassen zodra er meer info is.

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-11 12:17
Voor mij een zeer interessant toestel ik ga hem zeker kopen als die uit komt hier. Want mijn Qtek 9000 is aan vervanging toe.

Trouwens vreemd dat deze topic in GSM's staat terwijl er nu beter passende forums voor zijn.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je kunt dus niet 3 OS's tegelijk hebben:
De mobiele alleskunner belooft Windows XP en Linux Qplus te kunnen dualbooten; desgewenst kan Linux voor een embedded Windows ingeruild worden.
Maar toch grappig. Al vraag ik me af wat je met een dualboot moet. De meeste mensen zullen toch maar één OS willen gebruiken. Maar de functionaliteit en dan met name het hebben van de keuze is erg leuk :)

Jammer trouwens dat ze niet voor flashgeheugen icm een SDHC-slot hebben gekozen. Daarmee kom je tegenwoordig ook wel aan de 60GB en het scheelt een stuk aan dikte.. wat imo een groot (letterlijk :+ ) minpunt is van het apparaat. Natuurlijk gaat de prijs dan ook omhoog, maar dit ding is niet erg duur, dus het kan wat hebben. Ik zou er in ieder geval wel wat extra voor neer willen leggen. Die 4GB SSD lijkt mij niet echt een zinvolle vervanging van de 60GB hdd.

[ Voor 36% gewijzigd door RoD op 09-04-2008 22:32 ]

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-11 08:52

westergas

rikkie_pc

Je hebt niet mooi.
Dan komt lelijk.
Daarna afzichtelijk.
Dan komt een heeeeele tijd niets.

En dan dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.phonemag.com/blog/wp-content/uploads/2008/03/miu_hdpc_3.jpg

Als ik dit zie ga ik bijna twijfelen of dit wel serieus bedoeld is.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:42

The Legend

*Plop*

Die ziet er toch wat anders uit dan het plaatje uit de SP.

Ik ben toch malle pietje niet!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-11 14:48

itarix

404 soul not found

Maar... kan je er ook mee bellen? gsm umts?
Het ziet er inderdaad niet uit maar hij heeft zo veel functies!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nou, als dat ding er net zo uit ziet als op de foto hierboven dan wacht ik liever nog even totdat dit soort apparaatjes wat meer ingeburgerd zijn. Het lijkt net zo'n jaren 80 koelkast-telefoon, ofzoiets. Dan zijn die features leuk, maar lijkt het me geen prettig apparaat.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:50
Sorry mijn toetsenbord zit nu onder de koffie... Wat een butt f-ing lelijk ding is dat!
Zal het nog zien als een verlate 1 april grap :X

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Is dat niet een proto prototype ofzo? Aangezien die in TS er anders uitziet.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• RoD
  • Niet online

RoD

ZpAz schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 10:45:
Dan nog vraag ik me af waarom je in godsnaam zo'n prototype maakt :P

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12
Lijkt wel een oldschool ghettoblaster zeg.

320 euro is wel heel goedkoop trouwens, lijkt me niet te kloppen

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-11 08:52

westergas

rikkie_pc

ZpAz schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 10:45:
Pic uit de TS lijkt me een render.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Pagina: 1