SQ-verschil tussen Low-Budget Versterker en 5.1 Receiver

Pagina: 1
Acties:

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01 23:21
Beste audio-tweakers, ik heb een vraagje omtrent de kwaliteits verschillen tussen 'low-budget' stereo versterkers en 'low-budget' 5.1 receivers.
Ik ben meer een headphone persoon, maar ik merk toch dat ik steeds meer mijn simpel JVC 5.1 Home Theatre systeempje gebruik via mijn computer. Daarom wil ik dus het huidige systeempje upgraden met wat 'muzikaler' nieuw spul.

Ik heb mijn oog laten vallen op wat Eltax zuiltjes, met name door de enthousiaste tweakers elders in 'Audio en HiFI'. Waarschijnlijk word het de Concept 400's, maar dat doet er verder niet toe.
Ik wil voor een versterker/reciever ~250 Euro uitgeven, en deze zal ik 'in den beginne' voornamelijk met een stereo opstelling gebruiken. Later wil ik misschien nog 2 speakers extra in gebruik nemen, aangezien ik best wel een film-fanaat ben.

Ik ben zelf in de veronderstelling dat een Stereo versterker van betere kwaliteit moet zijn dan een 5.1 versterker van dezelfde prijs. Met de reden dat er 4 kanalen minder versterkt word, en dat er geen DAC, DSP en ondersteuning voor verschillende audio-codec's ingebakken hoeft te worden.

Echter, mijn keuze is best beperkt (gewoonweg omdat er weinig materiaal beschikbaar is voor zo'n lage prijs) en de enige nette stereo versterker die ik kon vinden is een Denon PMA-500AE (voor 240 Euro). 5.1 Receivers zijn er al stukken meer, en daar merk ik ook een spoor van concurrentie wat ik bij de versterkers niet zie. De receivers die mijn aandacht trokken zijn de Pioneer VSX-417 en de Sony STR-DG510.
Nu weet ik dat de beste manier om spul te vergelijken is om het ergens te horen, maar zodra ik een Hi-Fi winkel bezoek en naar apparatuur met een waarde onder de 300Euro vraag word ik enkel begroet met een boze blik en 'een fijne dag gewenst'.
Daar heb ik dus niets aan.

Nu is dus eindelijk mijn vraag, zal de Denon echt stukken beter zijn vergeleken met de receivers? Want ik ben bang dat, zodra ik dat ding openmaak, dat ik precies hetzelfde 'inferieure' versterkingscircuit tegenkom als dat ik bij een el-cheapo receiver zal vinden.
Heeft iemand een duidelijk punt waarmee alles duidelijk word, of zijn hier tweakers met ervaring met goedkope versterkers en recievers?

[Edit] Voor de volledigheid: Indien het de versterker word, zal het aangesloten worden via de Line-Out van mijn E-MU0404 USB (met een zeer goede DAC), indien het een van de receivers word dan via S/PDIF passthrough (de DAC van de receiver word hier dus op de proef gesteld).

Overigens, ik bespaar mijzelf de moeite, en het risico, om voor 2e hands spul te shoppen, dat is dus niet een optie.

[ Voor 4% gewijzigd door SirNobax op 27-03-2008 02:37 ]

Pentaxiaan

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:40

voodooless

Sound is no voodoo!

Tja, de keuze tussen 5.1 of stereo is misschien wel makkelijk gemaakt als je sowieso al van plan bent om er later nog twee speakers bij te zetten?

Verder zit er in een stereo versterker meestal toch wel ander spul dan een HT receiver. Een HT receiver is gemaakt op low cost versterkers, die zo min mogelijk warmte genereren en zo klein mogelijk zijn. Bovendien is de voeding vaak onderbemeten, zeker bij het spul binnen jou budget. Bij een stereoversterker gaat er gewoon net wat meer aandacht naar juist dat soort dingen. De voeding is groter, en de versterker kan men meer tunen op prestaties i.p.v ruimte en warmte.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-12-2025

ksi

^^ Kan je voor mij (en misschien anderen) eens uitleggen wat het verschil precies is.
Het zal er vast zijn, dat heb ik ook wel eens gehoord. Maar waar zit hem dat precies in?
Meer vermogen ? Minder vervorming? Meer dynamiek? Betere kanaalscheiding?

En welke specificaties zijn dan vooral belangrijk om op te letten, of zeggen deze eigenlijk nooit iets?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

ksi schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:02:
^^ Kan je voor mij (en misschien anderen) eens uitleggen wat het verschil precies is.
Het zal er vast zijn, dat heb ik ook wel eens gehoord. Maar waar zit hem dat precies in?
Meer vermogen ? Minder vervorming? Meer dynamiek? Betere kanaalscheiding?
Eigenlijk zo'n beetje allemaal ;) Meer vermogen zie je zelden terug in de specs, maar dat komt omdat bij HT receivers het vermogen wordt opgegeven bij het gebruik van een enkel kanaal. Ga je er meer gebruiken zakt het beschikbare vermogen flink in. Daarnaast zijn de stereo versterkers meestal veel beter in staat moeilijke speakers aan te sturen (late impedantie dipjes).
En welke specificaties zijn dan vooral belangrijk om op te letten, of zeggen deze eigenlijk nooit iets?
Basically kun je dit soort dingen niet aan de specs zien :(

Verwijderd

voodooless schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:11:
[...]
Basically kun je dit soort dingen niet aan de specs zien :(
Gun deze TS nou eens de lol van de luistersessie(s). Ik blijf luistersessies nou eenmaal leuk vinden. Ook als er onverwachte dingen uitkomen (tegenvallers plaats ik ook onder dezelfde noemer)!

Zo heb ik vorige week een luistersessie gehad met de volgende variabele: Sun Leiste stekkerdoos, Isotek Titan (met Isotek multi-link) en PS Audio Powerplant Premier (PPP).
Hoewel ik ontzettend sceptisch was en eigenlijk het meeste van Isotek had verwacht, kwam PPP toch als winnaar uit de bus.
Of ik het wil gaan kopen, is meer een gewetensvraag: heb ik er zoveel geld voor over? Daarvoor wil ik in de nabije toekomst de PPP toch eerst bij mij thuis beluisteren wat ie doet.

PS1: Erover stijgeren doe je maar in de topic met elfen ed... ;)
PS2: de PPP is nogal off-topic, aangezien het om een totaal ander segment gaat dan waar de TS om vraagt ;)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 10:34

JT

VETAK y0

Hoezo wordt hem dan niet de lol van luistersessies gegund :/ Leuk om met je dure spul aan te komen zetten, maar dit komt op mij een beetje over van "kijk mij eens met m'n verstand van audio"....

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• ksi

ksi

Het probleem met luistersessies is dan psycho akoestiek. Misschien dan eens blind luisteren naar wat versterkers dat dit gedeeltelijk kan worden 'opgelost'. Maar welk mens of welke verkoper doet dit?

Vergelijk het met placebo medicijnen. Er is echt daadwerkelijk een effect van een placebo. Vaak zo dat het moeilijk een medicijn te testen is tegenover een placebo.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 14:07

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:34:
[...]

Of ik het wil gaan kopen, is meer een gewetensvraag: heb ik er zoveel geld voor over? Daarvoor wil ik in de nabije toekomst de PPP toch eerst bij mij thuis beluisteren wat ie doet.
Kun je niet beter een luistersessie doen met apparatuur die wel binnen je budget valt?

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

ksi schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:41:
Het probleem met luistersessies is dan psycho akoestiek. Misschien dan eens blind luisteren naar wat versterkers dat dit gedeeltelijk kan worden 'opgelost'. Maar welk mens of welke verkoper doet dit?

Vergelijk het met placebo medicijnen. Er is echt daadwerkelijk een effect van een placebo. Vaak zo dat het moeilijk een medicijn te testen is tegenover een placebo.
Fout... de akoestiek van de ruimte is een probleem! De akoestiek in de luisterruimte is bijna altijd anders dan in je woonkamer (of voor beginnende audio-videofielen). Dat maakt een vergelijking vrij moeilijk. Derhalve zul je toch eens bij je thuis moeten beluisteren of de (voorlopig) gekozen set inderdaad zo goed klinkt (of helemaal niet). Dat is de lol van de luistersessie.
JT: Voodooless had een :( geplaatst achter het feit dat kiezen op basis van specificatie eigenlijk nutteloos is en (zo lees ik het) luistersessies als een noodzakelijk kwaad :P . Ik denk dat Voodooless beter de ;) erachteraan had kunnen plakken. Voor mij is het een hobby die redelijk uit de hand gelopen is (en het is geen patsen: het gaat om de lol! Vandaar de term 'hobby': ook ik ben begonnen met een simpele Panasonic midi-setje. Oh nee... met een simpele portable Philips cassettespeler).

• ksi

ksi

^^ Dat komt er uiteraard nog een keer overeen.
En samen kom ik dan tot de conclusie dat het eigenlijk maar verrekte weinig verschil maakt allemaal?

[ Voor 52% gewijzigd door ksi op 27-03-2008 12:55 ]

Verwijderd

Edit: ik had niet goed begrepen wie PcDealer wilde aanspreken en voelde me aangesproken... Ik zat weer eens te :z

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2008 17:15 ]

• SirNobax
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:34:
[...]
Gun deze TS nou eens de lol van de luistersessie(s). Ik blijf luistersessies nou eenmaal leuk vinden. Ook als er onverwachte dingen uitkomen (tegenvallers plaats ik ook onder dezelfde noemer)!
Dit is dus totaal niet wat ik vroeg. Maar ik denk dat ik niet helemaal duidelijk heb gemaakt wat nou mijn punt, en vraag is. Dus laat ik maar even opnieuw beginnen;

Ik heb aardig wat ervaring met het mid/hi-end segment audio en ik heb ook veel verschillende setups gehoord die allemaal ver boven mijn budget liggen, zo ver, dat zulk spul mij eigenlijk niet eens interesseerd. Ik heb mij ook redelijk verdiept in het DIY van versterkers, niet omdat ik zo goed ben met elektronica, maar omdat ik gewoon wou weten wat nu eigenlijk het geleverde geluid produceert, en hoe dat eventueel te verbeteren, of aan te passen is.
Ik noem mijzelf dan ook totaal geen 'audio-noob' en ik kan stellen dat ik gewoon weet 'wat alles doet'.

Ik heb mijzelf tot een korte tijd terug echter enkel op headphones gericht voor mijn eigen plezier, aangezien ik speakers maar niets vond, en headphones gewoon veel meer bang-for-buck geeft.
Nu vind ik mijn headphone-rig, vroegtijdig, prima. Ik ben ik er namelijk achter gekomen, om het echt stukken beter te laten klinken moet ik een enorme investering doen die ik op het moment niet kan verantwoorden.

Daarom nou de overslag naar een budget speaker systeempje, wat gewoon lekker kan klinken voor weinig geld. Helaas, heb ik van het goedkope speaker spul, _Totaal_ niets meegekregen, ik had dan ook geen flauw idee waar ik moest zoeken. Ik heb mij daar dus even op georienteerd, maar ik blijf dus met 1 vraag zitten.

En dat is de reden dat ik die hier op GoT vraag:

Is de Denon PMA-500AE (lees: Cheapo Stereo Versterker) nou echt, 'stukken' beter vergeleken met een gelijk geprijsde 5.1 versterker. Theoretisch zou dat inderdaad zo moeten zijn, maar aangezien er zeer weinig concurentie is kwa versterkers in die prijsklasse (in tegenstelling tot de 5.1 receivers), vraag ik mij dat dan zeer sterk af of dat ook zo in de praktijk zal zijn.
Of zal het eigenlijk niet zoveel verschillen, ... want dan kan ik net zo goed profijt nemen van de surround mogelijkheden van een Receiver.

Luisteren naar hi-end spul, wat cyberjobe voorstelde, helpt dan ook echt totaal niets met deze vraag.

Pentaxiaan

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

SirNobax schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 15:40:
Luisteren naar hi-end spul, wat cyberjobe voorstelde, helpt dan ook echt totaal niets met deze vraag.
Dan zul je toch echt moeten gaan luisteren naar de spullen die je in overweging neemt vrees ik. Wij kunnen voor jou niet beslissen of jij het een groot verschil vind.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 10:34

JT

VETAK y0

[...]
En dat is de reden dat ik die hier op GoT vraag:

Is de Denon PMA-500AE (lees: Cheapo Stereo Versterker) nou echt, 'stukken' beter vergeleken met een gelijk geprijsde 5.1 versterker. Theoretisch zou dat inderdaad zo moeten zijn, maar aangezien er zeer weinig concurentie is kwa versterkers in die prijsklasse (in tegenstelling tot de 5.1 receivers), vraag ik mij dat dan zeer sterk af of dat ook zo in de praktijk zal zijn.
Of zal het eigenlijk niet zoveel verschillen, ... want dan kan ik net zo goed profijt nemen van de surround mogelijkheden van een Receiver.
Ik denk het wel en als je weinig-nooit surround gebruikt kan je denk ik beter een stereo versterker kopen. Maar wel met de kanttekening dat ik het een groot verschil vind, of jij het groot vind of anderen, dat is allemaal subjectief.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-02 14:21
Mag ik trouwens even een suggestie geven?

Je zegt dat je het geld niet hebt voor een 5.1 speakerset, maar als je dan eens de speakers van je jvc kanibaliseerd en de rears gebruikt.

Heb je snel een 4.0 setje. De rears gebruik je alleen in films en dan valt het verschil in kwaliteit niet al te erg op. (center wordt veel gebruikt voor dialogen en muziek, dat moet een goeie zijn)

Je kan waarschijnlijk aangeven. (bij mij iig) grootte rear speakers, afstand, ohm, geluidsniveau.

En met kwaliteitsverschil, feit is natuurlijk wel dat een receiver veel meer electonica heeft, ingangen, uitgangen en moet geluid geven aan 6 kanalen ipv. 2. Dus verschil zal er wel zijn.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:41
over deze versteker : http://www.hobo.nl/webwin...ae432e8ed2dbc171f092faa9e

heb ik erg lovende beoordelingen gezien op Hifi.nl. Volgensmij heb je dan voor 320euro. een mooi instap model... Zelf heb ik de voorkeur aan 2 luidsprekers. zeker als je verschillende luidsprekers erop wilt. Het geluid is (bijna) zo goed als de slechtste luidspreker

Verwijderd

Ik heb 2.5 jaar geleden bewust de keuze gemaakt om voor stereo te gaan. Ik had geen behoefte aan surround en muziek luister ik veel meer dan ik film kijk. Misschien moet je daar eerst eens naar gaan kijken, wat je precies wilt.

Daarnaast lijkt mij het een beetje overdreven een instapmodel van een fatsoenlijk merk (Denon, Nad, Cambridge Audio etc) aan een stel Eltax zuiltjes van 100,-. Dan wil ik je toch aanraden eens voor 2de hands speakers te gaan kijken (bijv via htforum.nl, hifi.nl, hear.nl, audiofreaks.nl) :).

Verwijderd

[...]
Dit is dus totaal niet wat ik vroeg. Maar ik denk dat ik niet helemaal duidelijk heb gemaakt wat nou mijn punt, en vraag is. Dus laat ik maar even opnieuw beginnen;

[een heel verhaal]
Ik heb mijzelf tot een korte tijd terug echter enkel op headphones gericht voor mijn eigen plezier, aangezien ik speakers maar niets vond, en headphones gewoon veel meer bang-for-buck geeft.
Nu vind ik mijn headphone-rig, vroegtijdig, prima. Ik ben ik er namelijk achter gekomen, om het echt stukken beter te laten klinken moet ik een enorme investering doen die ik op het moment niet kan verantwoorden.
Ik heb blijkbaar de klepel nog steeds niet gevonden: je zegt eerst dat je de speakers die je tot nu toe beluisterd heb je niet bevallen (merken en typen mis ik hier) en derhalve je voorkeur uitgaat naar headphone. Absoluut niks mis mee. Ik kan het me voorstellen dat een verbetering een (eventuele) stevige investering is. Dat ontken ik ook niet.
Wat ik dus mis is: waarom wil je toch speakers met een stereo/Surround amp gaan gebruiken? Heb je misschien overwogen om een dedicated headphone versterker te beluisteren? In je prijsklasse is de spoeling helaas erg dun. Bedenk echter: als je een stereo-versterker koopt, dat de headphone uitgang vrijwel zeker een simpele op-amp heeft (dat geldt zeker voor surround versterker. Ook mijn Denon heeft een vrij slechte headphone versterker). Dat is ook logisch: het accent ligt op speaker weergave en niet headphone.
Je hebt echt niets aan onze meningen (om JT te herhalen): ieders interpretatie is verschillend. Je zult toch echt zelf moeten beluisteren OF je het verschil hoort. Zo ja, dan zul je zelf moeten bepalen of het verschil de investering waard vindt (dat is wat ik bedoelde met mijn voorbeeld).
Ik heb niet gezegd dat je naar high-end moet luisteren (ik kan dit nergens vinden). Het was slechts mijn ervaring die ik wilde delen. Wat ik je zeker zou aanraden, is goed nadenken wat je wilt: stereo of surround. Het geld wat je in stereo steekt is meestal investeren in goede weergave van muziek. Wil je surround ongeveer op hetzelfde niveau, dan ben je veelvouden kwijt.
Wat je ook zou kunnen doen, is kijken naar demo-modellen in hifi zaken. Vaak krijg je gewoon de volledige fabrieksgarantie (de aankoopdatum is de start datum). Je kan dan vaak een goede koop doen. Tweedehands in dit soort winkels zijn soms een gok. Je krijgt dan of 2 maanden garantie of (als het een jonge occasion betreft) de resterende fabrieksgarantie. Dat zul je toch moeten navragen bij de winkelier.
Ik vraag me wel af, bij welke winkel je zo afgepoeierd bent?! 300 euro is geen reden om zo behandeld te worden (imho).

• SirNobax
Medetweakers, bedankt voor jullie reacties d:)b .

Jullie hebben mij goed aan het denken gezet, en ik ben vrij zeker van (onder voorbehoudt) dat ik sowieso voor de stereo versterker ga. Ik heb net nog even een filmpje opgezet (met het geluid op stereo), en eerlijk gezegd, mis ik die achterspeakers niet eens.
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 17:27:
[...]
Ik heb blijkbaar de klepel nog steeds niet gevonden: je zegt eerst dat je de speakers die je tot nu toe beluisterd heb je niet bevallen (merken en typen mis ik hier) en derhalve je voorkeur uitgaat naar headphone.
Oh, ik heb het nogal ongelukkig neergezet, maar ik bedoelde dat de speakers die ik gehoord heb (Aurum Cantus', Teufels, etc) best strak klonken (understatement) maar dat speakers gewoon mijn ding niet was. Een headphone vond ik gewoon fijner.
De laatste tijd zet ik echter steeds sneller mijn 5.1 set aan, waar ik dus niet aan een touwtje gebonden ben, wat ik toch wel fijn begin te vinden. Alleen vind ik dat het JVC Home Theatre setje niet echt super is voor muziek, en dat een kleine upgrade wel op zijn plaats is. Dus vandaar speakertjes. :>
[...]
Heb je misschien overwogen om een dedicated headphone versterker te beluisteren? In je prijsklasse is de spoeling helaas erg dun.
Ik gebruik mijn Beyerdynamic DT-550 in combinatie met een E-MU 0404 USB die (imo) een erg mooie headphone versterker verstopt heeft, die goed de details van de Beyerdynamic naar voren brengt. Ik heb diezelfde DT-550 met verschillende dedicated headphone amps gebruikt, en ik zal het zo zeggen, de verbetering is mij niet die >700$ waard. De hogere Beyerdynamics gaven ook niet het geluid wat ik verwachtte (sterker nog, ik kon de DT-880 niet eens van mijn DT-550 onderscheiden) dus een headphone upgrade valt ook al af. (ik werd echter wel blij van het geluid van de Ultrasone Edition 9 , ..... maarja het duurd wel even voordat ik daarvoor genoeg geld weggelegd heb)
Wat je ook zou kunnen doen, is kijken naar demo-modellen in hifi zaken. [...]
Goede tip, ik zal daar zeker naar kijken. Die onvriendelijke winkel waar ik voornamelijk op doelde zat trouwens ergens in het centrum van Rotterdam.
Roderiktweaker schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:27:
Over deze versteker : [NAD C-315BEE linky] heb ik erg lovende beoordelingen gezien op Hifi.nl.
Tja, die is net buiten budget, en zoals Koeitje eigenlijk ook al zei, dat word wel heel erg overkill. Je heb me wel op een andere manier geholpen, ... een van de vestigingen van de winkel waar je naartoe linkte zit blijkbaar (zonder dat ik het wist) 2 straten verderop :o .
Die ga ik zeer zeker binnenkort even bezoeken, waarbij ik hoop, daar de een keuze kwa versterker kan nemen.

Allemaal bedankt ! :)

Pentaxiaan

Verwijderd

Als je bij Hobo aankomt met je verhaal over Eltax speakers kunnen ze je best wel vreemd aan gaan kijken ;)

• SirNobax
Haha, ik dacht er ook net aan.
...ik zeg wel dat die slechts tijdelijk zijn ofzo :> .

Pentaxiaan

Verwijderd

Voor ~250 euro worden er tegenwoordig niet zo gek veel goede stereo geintegreerde versterkers aangeboden (bijna alles is 5.1 of meer in dat segment), maar 2e hands is er nog veel moois te krijgen, of kijk anders 's in Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 7, en lees vooral de topic start goed.

En wat die Eltaxen betreft: ik ben bang dat die je zullen tegenvallen. Ze zijn niet slecht, maar jij bent met je koptelefoon direct geluid gewend, en daar is Eltax niet echt goed in. Ik schat in dat je beter af bent met een leuke monitor set, en dan is 2e hands ook weer een prima optie.

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Er is trouwens nog genoeg concurrentie in die prijsklasse stereoversterkers hoor :). Zo hebben bijna alle serieuze bekenden Hifi merken wel een model in die prijsrange in het assortiment. Zo hebben Marantz (PM-4001), Yamaha, Pioneer en Onky allemaal versterkers in die prijsklasse en een instapmodel Nad is niet veel duurder. Ik wil daarmee niet zeggen dat die Denon slecht is (vindt hem persoonlijk erg goed voor het geld), maar de opmerking dat er geen concurrentie is, is onzin. De concurrentie bij de stereoversterkers komt in bijna even grote mate vanuit dezelfde merken als bij de receivers.

• SirNobax
Even voor de netheid, toch maar even mijn thread 'afmaken'; Ik heb zojuist een (stereo) versterker aangeschaft.

Heb toch maar zo'n lelijkerd in huis genomen. :9

Afbeeldingslocatie: http://sirnobaxphotos.googlepages.com/IMGP5069_duim.JPG

Afbeeldingslocatie: http://sirnobaxphotos.googlepages.com/IMGP5074_duim.JPG

Afbeeldingslocatie: http://sirnobaxphotos.googlepages.com/IMGP5078_duim.JPG

Ik kan hem helaas nog niet gebruiken, aangezien ik nog geen (waardige) speakers heb. Maar het begin is er al.
Naja, ik ga hem dan maar weer tijdelijk inpakken terug in zijn doos, ... :'(

Pentaxiaan

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Gefeliciteerd met je aankoop ;) Nad versterkers zijn misschien niet moeders mooiste en de gemiddelde vrouw gaat bijna over haar nek als ze er een ziet, maar als er een kenner naar binnen loopt zal die hem wel mooi vinden, want die weet dat ware schoonheid van binnen zit ;)
En daar zit het bij Nad wel goed! :p
Heb er vertrouwen in dat je hier wel wat plezier van gaat hebben :).

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:41
Zeker.. Ik vind die eenvoud wel heel erg mooi. Ik heb liefst een sobere versteker zonder schermpje enzo. Als hij wel maar stevig is. Zoek er een paar goede luidsprekers voor uit. Je kan e.v.t tweedehans kijken.
Pagina: 1