XP - BSOD bij Registry search

Pagina: 1
Acties:

• Magrathean
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-02 23:15
Hoi, ik heb een nieuw probleem volgens mij.

Ik heb namelijk een perfect werkende computer. 8)7

Alleen wordt hij soms een beetje traag.... en daar begint het probleem. Ik wilde het ding weer eens goed opschonen, en toen bleek:

Als ik het register doorzoek, manueel of dmv Spybot, Ad-Aware, RegClean of wat dan ook - krijgt ik na verloop van tijd, een gigantische BSOD. Page fault in non-paged area, STOP: 0x000 000 50. (...etc)

Ook als ik het register probeer te exporteren naar een file: zelfde BSOD. Het lijkt er op dat op het moment dat het hele register (sequentieel?) geaccessed wordt, en niet een specifieke value (want "normaal" werkt de PC zoals het hoort), hij tegen een BSOD oploopt.
Zowel een export, als een search, als de diverse regcleaners, als Ad-Aware, als Spybot accessen namelijk de héle registry. En allemaal zorgen ze voor een BSOD.

Als ik daarna boot, en ik blijf met dit soort tooltjes van de registry af en doe ook geen export of search, is er echter geen probleem en draait 'ie normaal.

Het vervelende is nou dat ik eigenlijk het registry wel eens wil opschonen, want sneller wordt mijn PC er niet op.... :|

Iemand enig idee??

...want er zit één fout in enkelvout maar meer fout in meerfout

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02 00:34

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Probeer je geheugen eens te testen met MEMtest86(+), minimaal een uur of 6 aan laten staan. Kan maar zo dat het toch daar in zit :)

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

probeer eens Eusing Free Registry Cleaner. Dat is de beste gratis register cleaner die ik gevonden heb.

En lukt NTRegopt ook? (staat in die zip en is veilig (zelf gehost)

Memtest, drivers allemaal installeren. En lukt Systeemherstel ook, deze maakt namelijk een backup van het register.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Draai CCleaner eens om je register op te schonen (tab registry dus)

PS: Vergeet niet om de Yahoo! Toolbar uit te vinken.

En draai idd. eens een nachtje Memtest86+

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mja, als die PC al BSOD'ed bij een normale registry search lijkt me het niet zo verstandig om zonder een backup alsnog met allerlei regcleaners aan de gang te gaan.

Maak eerst een System State backup met ntbackup, en gebruik dan eerst eens PageDefrag
(http://technet.microsoft....ysinternals/bb897426.aspx).

Daarna kan je alsnog tools uittesten naar hartelust :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Pagedefrag is toch om je wisselbestand (C:/pagefile.sys) te defragmenteren.
NTRegopt is om je register te defragmenteren.

en O&O om je computer te defragmenteren is niet het allerslimste, en ook niet het allerbeste programma voor de taak.
meuk: UltraDefrag 1.3.3 lijkt mij een betere, en vooral een sneller (tsja, eigen ervaring :D)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wiethoofd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 18:47:
Pagedefrag is toch om je wisselbestand (C:/pagefile.sys) te defragmenteren.
NTRegopt is om je register te defragmenteren.
Pakt ook je registy hives mee, evenals je eventlogs en de shadowcopies daarvan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Magrathean
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-02 23:15
Dank jullie wel voor de tips! Ik ga eens aan de slag.... hopen dat het wat wordt!

...want er zit één fout in enkelvout maar meer fout in meerfout

Pagina: 1