Ik heb net een HD-tv besteld en ook digitale tv (Casema, dus DVB-C?). Nu zit ik een beetje rond te kijken naar een digitale HD ontvanger (omdat die van casema sowieso 100euro boven internetprijzen ligt). Toch zou ik ook wel graag een HDD recorder willen hebben. Nu lees ik vaak dat een hdmi-aansluiting op je ontvanger toch echt wel je beeld verbetert en nodig is voor HD-tv, maar ik kan geen HDD recorder (die tevens ontvanger is) waar een hdmi-aansluiting op zit. Klopt dit? Of zoek ik naar iets onmogelijks.. ?
Ik zie dat ik echt naar iets onmogelijks zoek... Het zijn OF HDD-recorders met digitale ontvanger (nog geeneens HD-ontvangers) zonder HDMI, OF HD digitale ontvangers met HDMI maar zonder HDD-recorder...
ben ik zo veeleisend?
ben ik zo veeleisend?
De HDD recorders zijn niet HD en hebben daarom geen HDMI of HD ontvanger nodig.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Binnenkort gaat UPC zo'n ding testen, maar die zullen niet los te koop zijn voorlopig, en alleen geschikt zijn voor UPC. Helaas.
Tesla Model Y RWD (2024)
UPC
ik koop wel een HD-ontvanger en een HDD-recorder los... Maar ik heb wel een mailtje gestuurd naar de elektronicafabrikantjes dat ze snel zo'n ding moeten maken
ik koop wel een HD-ontvanger en een HDD-recorder los... Maar ik heb wel een mailtje gestuurd naar de elektronicafabrikantjes dat ze snel zo'n ding moeten maken
Wat verwacht je dan? Een recorder die HD materiaal op kan nemen? Of een non HD recorder met een HDMI uitgang?Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 10:48:
Inderdaad... opzich een beetje jammer, had eigenlijk wel zo'n product verwacht...
Ik verwacht een HDD-recorder die een HD-digitale ontvanger heeft (welke er al zijn van Humax) maar dan met een HDMI-uitgang. Wat heb je anders aan de HD-ontvanger als je deze niet full HD via HDMI op je tv kan zien?
Verwijderd
dat hebben ze dan ook vast wel.Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:40:
Ik verwacht een HDD-recorder die een HD-digitale ontvanger heeft (welke er al zijn van Humax) maar dan met een HDMI-uitgang. Wat heb je anders aan de HD-ontvanger als je deze niet full HD via HDMI op je tv kan zien?
Dit irriteert mij nou ook mateloos. Ik wil een digitale recorder (gewoon SD) met een HDMI uitgang, maar die zijn er gewoon niet. Het is óf digitaal + scart óf analoog + hdmi...
Edit: en om het af te maken zou het ook leuk zijn als hij bestanden kon streamen vanaf een PC, maar da's al helemaal teveel gevraagd. Enige optie zou een HTPC zijn met FloppyDTV etc.
Edit: en om het af te maken zou het ook leuk zijn als hij bestanden kon streamen vanaf een PC, maar da's al helemaal teveel gevraagd. Enige optie zou een HTPC zijn met FloppyDTV etc.
[ Voor 34% gewijzigd door VanRoyal op 27-03-2008 15:57 ]
Denk dat het weinig zin heeft. De gemiddelde consument zit nog met scart te klooien, dus ze zullen er vast niet zoveel haast mee maken.Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 15:57:
zullen we een petitie starten en naar alle elektronica-fabrikanten sturen? ;-)
Er was ooit een gerucht dat Casema bezig was met een nieuw kastje, maar na het persbericht van een jaar geleden heb ik daar nooit meer iets over gehoord
Humax heeft er welgeteld 1, maar die is alleen voor satelliet en heeft wel degelijk een hdmi uitgang.Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:40:
Een Dreambox DM-8000 of DM-800. Deze ontvangers, met name de DM-8000, worden al een geruime tijd aangekondigd, maar schijnen nu dan toch echt geleverd te gaan worden.
Deze ontvangers beschikken over een DVI-uitgang, en er wordt een DVI → HDMI verloop meegeleverd. Volgens mij is wegens allerlei rechten-kwesties voor deze oplossing gekozen. Deze ontvangers worden voornamelijk ingezet voor satelliet-gebruik, maar je kunt ze ook gewoon bestellen met een DVB-C tuner voor de kabel. Wellicht ten overvloede: Deze ontvangers worden niet officieel ondersteund door de kabelmaatschappijen. Er wordt door hobbyisten allerlei (zeer volwassen) software voor geschreven, waardoor deze ontvangers bijvoorbeeld ook kunnen werken (soms na enig getweak) met @Home en Casema.
Omdat er al geruime tijd naar deze ontvangers wordt uitgekeken, zijn de eerste leveringen bij de meeste winkels echter al gereserveerd.
Deze ontvangers beschikken over een DVI-uitgang, en er wordt een DVI → HDMI verloop meegeleverd. Volgens mij is wegens allerlei rechten-kwesties voor deze oplossing gekozen. Deze ontvangers worden voornamelijk ingezet voor satelliet-gebruik, maar je kunt ze ook gewoon bestellen met een DVB-C tuner voor de kabel. Wellicht ten overvloede: Deze ontvangers worden niet officieel ondersteund door de kabelmaatschappijen. Er wordt door hobbyisten allerlei (zeer volwassen) software voor geschreven, waardoor deze ontvangers bijvoorbeeld ook kunnen werken (soms na enig getweak) met @Home en Casema.
Omdat er al geruime tijd naar deze ontvangers wordt uitgekeken, zijn de eerste leveringen bij de meeste winkels echter al gereserveerd.
Ik hoop dat die DM-8000 compatible gaat worden met Casema DVB-C.
Zou een erg mooi alternatief zijn voor de Scientific Atlanta die Casema zelf gaat uitbrengen, aangezien je dan niet aan de beperkingen vast zit die Casema aan hun eigen product zal opleggen.
Zou een erg mooi alternatief zijn voor de Scientific Atlanta die Casema zelf gaat uitbrengen, aangezien je dan niet aan de beperkingen vast zit die Casema aan hun eigen product zal opleggen.
Er zijn al behoorlijk veel mensen die @Home en Casema werkend hebben op de huidige Dreambox modellen, dus op die nieuwe modellen zal dat ook wel gaan. Je moet daarvoor dan wel alternatieve software installeren, maar hetzelfde geldt als je Canal Digitaal (satelliet) wilt gaan kijken.Mr Magic schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 13:18:
Ik hoop dat die DM-8000 compatible gaat worden met Casema DVB-C.
Philips Consumer Care:
"Alhoewel Philips momenteel geen HD kabelontvanger met interne harde schijf in zijn assortiment heeft is er wel een zodanig product gepland in de 2008 product reeks.
Het gaat in dit geval om de DCR9015 welke waarschijnlijk eind April op de markt zal komen. Momenteel hebben wij nog geen definitieve informatie over dit product maar naar naarmate de releasedatum dichterbij komt verwachten wij dat dit ook beschikbaar komt.
Met vriendelijke groet,
Philips Nederland"
Even wachten dus nog =)
"Alhoewel Philips momenteel geen HD kabelontvanger met interne harde schijf in zijn assortiment heeft is er wel een zodanig product gepland in de 2008 product reeks.
Het gaat in dit geval om de DCR9015 welke waarschijnlijk eind April op de markt zal komen. Momenteel hebben wij nog geen definitieve informatie over dit product maar naar naarmate de releasedatum dichterbij komt verwachten wij dat dit ook beschikbaar komt.
Met vriendelijke groet,
Philips Nederland"
Even wachten dus nog =)
Toen je de vraag stelde aan Consumer Care heb je toen ook duidelijk aangegeven dat het om Casema gaat als kabelbedrijf en niet UPC waarvan bekend is dat Philips inderdaad bezig is met een HDTV PVR?Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 18:51:
Philips Consumer Care:
Pagina: 1