pc reageert heel erg traag bij typen

Pagina: 1
Acties:
  • 403 views

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-01 22:45
Hallo allemaal

sinds een aantal dagen word het steeds erger

als ik aan het typen ben duurt het een paar seconden voordat het daadwerkelijk op mn scherm komt
Ook tijdens het gamen slaat de muis af en toe over wat heel erg irritant is

Fps in games is hetzelfde als eerst en de 3dmark score is ook hetzelfde als toen ik het nog niet had

meerdere muisjes geprobeerd en 3 verschillende toetsenborden

setup

E2180
Abit fpin9 fatality moederbord
x1950pro
200gb
550watt coolermaster
4gb geil

wat kan ik hier aan doen?? virusscanner geeft niks aan en bij taakbeheer zit er geen geheugenvreter bij

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-01 21:20
en wat doet je hardeschijf ? iets zegt me dat je daar meer moet gaan kijken. ik bedoel als het zelfs in windows is lijkt het me sterk aan je videokaart te liggen aangezien je het ook in gamen hebt.

[ Voor 44% gewijzigd door Cardo op 26-03-2008 23:57 ]

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je in je taskmanager kijkt, staat er dan ook niet een proces of app bij die 100% van je cpu trekt?. En wat zijn de snelheden die je met je hdd nog haalt? Heb het eens meegemaakt met een brakke hdd die nog geen 30kB/s aan transfer had... geloof me, dan kun je nog zo'n snel systeem hebben, dat ding was zo gaar dat alles belachelijk traag werd.

• glangeveld
in games lijkt de schijf geen enkel probleem te hebben , grote bestanden kopieren enz werkt ook gewoon snel
het is overigens een 160gb maxtor sata schijf , 8mb buffer en 7200toeren

bij taskmanager is er geen enkel programma dat veel cpu of geheugen vreet dus dat is het ook niet

• glangeveld
als het de hardeschijf is , dan vind ik het wel heel typisch

in mn andere systeem zijn er in een half jaar 3 hdd's dood gegaan en dan na een maandje deze ook al??

lijkt me eigenlijk wel sterk

overigens maakt de voeding soms een heel raar geluid , net alsof de fan dan ergens tegenaan komt al kan dit niet want er hangt niks tegen aan of los
mischien een lager ofzo maar het lijkt me niet dat deze de boosdoener is

• PierreG
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-02 11:49
Ik heb hetzelfde gehad met m'n muis. Het bleek een slechte USB ingang te zijn. Toen ik hem connecte met een andere USB ingang ging alles weer supervlot. Ik betwijfel het hetzelfde probleem is maar het is het proberen waard.

• glangeveld
niks mocht baten , dan toch maar een verse windows installatie

iig bedankt voor alle reactie's en hulp

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

glangeveld schreef op zondag 30 maart 2008 @ 00:46:
niks mocht baten , dan toch maar een verse windows installatie

iig bedankt voor alle reactie's en hulp
Mjah, is dat niet het eerste dat je hebt gedaan? Anders kun je niet uitsluiten of het nu in de hardware of in de software ligt.

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-02 12:23
Terw_Dan schreef op zondag 30 maart 2008 @ 00:51:
[...]

Mjah, is dat niet het eerste dat je hebt gedaan? Anders kun je niet uitsluiten of het nu in de hardware of in de software ligt.
Uitsluiten dat iets door je software komt kan ook mbv een live-cd. Dat kost een stuk minder tijd en moeite dan een reinstall.

PV Output

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Beetje weinig inzet allemaal. Software uitsluiten is iets wat je voor het posten in Overige Hardware hoort te doen, bijvoorbeeld door even een willekeurige LiveCD erin te stoppen (zo hoef je niets te herinstalleren voordat je zeker weet dat het daaraan ligt). Sowieso is inzet niet je sterkste kant, TS. Het zou je sieren als je daar wat aan zou doen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.