Toon posts:

Acer laptop is raid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag een acer laptop. Het is de Acer Aspire 7250G-503G50Mi.
Deze laptop heeft 2 X 250 GB harddisks en nu heb ik me laten vertellen door de verkoper dat het mogelijk is een raid opstelling te maken. Is dit ook daadwerkelijk mogelijk of heeft de verkoper staan liegen daarover?
Aangezien ik er heel weinig van kan vinden is aan mij de vraag of iemand dit heeft op een acer laptop?

Excuses voor type foutje in de titel

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2008 23:21 . Reden: type foutje ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als het BIOS RAID voorziet is alles ok, dan ziet Windows je setup als één schijf. Ik denk niet dat Windows kan booten vanaf een software RAID-setup...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
In de bios staat niks van RAID of iets wat daar mee te maken kan hebben.
Wel heb ik een bios van V1.30 en is er een nieuwe bios uit van V1.32 maar ik neem aan dit in een bios upgrade een RAID setup erbij komt

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:52
Heb je al in de manual gekeken (papier of pdf)?
Er zijn meedere types van Acer die met RAID overweg kunnen (zitten niet voor niks 2 hdd's in), dus die verkoper verzint dat niet zelf :).

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

Voor zover ik kan zien kan het alleen softwarematig maar dan verlies je je OS installatie op de schijf :

http://www.acer.nl/public...=Nederland&crc=1882334825

Misschien even de gebruiksaanwijzing doorlezen en anders nog even met Acer bellen.

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-01 14:29

SpamLame

niks

Borromini schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 23:23:
Als het BIOS RAID voorziet is alles ok, dan ziet Windows je setup als één schijf. Ik denk niet dat Windows kan booten vanaf een software RAID-setup...
Dat kan het wel, maar alleen R1 wat ik zeker weet (gebruik ik zelf nl) mogelijk ook R0, R5 zeker niet
Wat ik overigens bedoel is de "pure" softraid van windows zelf, softraid op basis van drivers van bv Promise is R5 wel weer mogelijk. Kijk anders eens op RAID FAQ

[ Voor 23% gewijzigd door SpamLame op 26-03-2008 23:40 . Reden: toevoeging ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dat typenummer vind ik nergens terug
is het niet 7520 ?

Iperf

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:03

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik kon dat specifieke typenummer niet vinden maar ik vermoed dat het een Acer Aspire 7520G-503G50Mi is.
Het is me niet duidelijk of RAID mogelijk is, ik kan ook er weinig over vinden. Wat zegt de verkoper die je dit vertelde erover als je hem nog eens vraagt?

In de specificaties van Acer lees ik "(Activation of RAID software disables future recovery possibilities)", waarschijnlijk dus alleen softwarematige RAID mogelijk.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

volgens mij staat er ..

"als je raid wil gebruiken verneuq je de recovery partitie."
dus ik gok dat er wel een hardware kont in zit

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag zowat de hele dag gezocht naar software en informatie voor een RAID opstelling.
Daarvoor wil ik best de recovery voor opgeven en eventueel een eigen vista erop zetten.

Maar kan iemand mij helpen met verkrijgen van RAID.
Pagina: 1