Printserver op een router?

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-02 21:25

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Zijn al veel topics over, maar kan mijn antwoord niet vinden...
Ik heb een draadloze router (belkin wireless 54G), daaraan zit 1 pc verbonden met utp kabel, 1 pc wireless en nog 2 laptops wireless.
Verder heb ik een usb printer (HP deskjet 5150), en deze zit verbonden aan de pc die weer met een utp kabel aan de router is verbonden. Ik heb de printer gedeeld, maar het is erg vervelend om steeds de pc aan te moeten zetten als iemand anders iets wilt printen.

Is het mogelijk om een usb printserver te kopen, deze met een utp kabel aan mn router te hangen.. en zo te kunnen printen zonder de computer aan te hoeven zetten?

http://www.edimax.nl/nl/p..._id=97&pl1_id=7&pl2_id=34

Ik denk aan deze printserver, echter mijn printer staat niet bij de compatible lijst, terwijl oudere, goedkopere (simpelere) printers er wel bijstaan..... :s

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

koekjah schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 22:53:
Is het mogelijk om een usb printserver te kopen, deze met een utp kabel aan mn router te hangen.. en zo te kunnen printen zonder de computer aan te hoeven zetten?
Ben jij in staat een daarvoor geschikt product te vinden en je portomonee te trekken om dat aan te schaffen? Zoja: Dan is dat mogelijk ja :Y

Dat is de enige vraag/discussie waardig punt wat ik kan vinden in het topic dus waar op te reageren valt...

Om dan toch even serieus erop te reageren. Zo'n compatability lijst word niet altijd al te best bijgehouden en de beste manier om er chter te komen of het zal werken is dus contact opnemen met de fabrikant(en) en hun het probleem voor te leggen. Veel printers lijken ook dermate veel op zijn voorganger dat het vaak goed mogelijk is dat het preciese typenummer niet bij staat in de lijst maar het wel perfect werkt. Maar ik vertrouw er wel in dat je zelf kan uitzoeken of er een dichtbij liggende printer wel ondersteund word.

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-02 21:25

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
OK, maar is de printserver die ik aandroeg als voorbeeld geschikt om een printer aan mijn router te hangen? (mits hij de printer ondersteunt)

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-02 15:23
koekjah schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 23:02:
OK, maar is de printserver die ik aandroeg als voorbeeld geschikt om een printer aan mijn router te hangen? (mits hij de printer ondersteunt)
De meeste nieuwe types Print servers zullen de nieuwe Printers wel kunnen comuniceren.

Als je een HP hebt zal je bijna niet druk hoeven te maken. Aangezien HP altijd zelfde soort aansturing voor zijn printers gebruikt.
Zo gebruikt HP ook universele drivers..

Daarnaast doet die print server niks aanders dan een DHCP adres aanvragen waarop je machine moet opvragen.

Ook rekening houden indien het een MFP is Dat Faxen, Scannen enz niet meer zomaar gaan naar de PC toe.

[ Voor 17% gewijzigd door To_Tall op 26-03-2008 23:10 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zijn al veel topics over, maar kan mijn antwoord niet vinden...
Waarschijnlijk omdat je op de verkeerde plek zit te zoeken. Overige Hardware is geen dumpbak, kijk eens in de hoofdgroep "Netwerken".

Sowieso is deze topicstart veel te karig (veel topics? Links! - en waar heb je gezocht en op welke zoektermen? Wat heb je zelf geprobeerd? )

[ Voor 25% gewijzigd door dion_b op 27-03-2008 01:21 ]

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.