[iPod Touch] (Vrij) diepe kras verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:37

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Topicstarter
Ik ben sinds een tijdje de trotse eigenaar van een iPod Touch, maar ik heb een probleem.

Op de één of de andere manier is er een vrij diepe kras precies in het midden van mijn scherm gekomen. Het zou me niet zo héél veel kunnen schelen, ware het niet dat licht nogal vreemd verbogen wordt door de kras en ik daardoor constant tegen een heel dun regenboogje aan het kijken ben.

Nu ben ik op internet eens gaan zoeken naar het verwijderen van krassen uit iPods, en ik kon genoeg oplossing vinden. Echter, meeste oplossingen gaan over oudere generaties en houden simpelweg in dat je met een licht schurend middeltje (brasso wordt enkele keren genoemd, maar er zijn ook aparte middeltjes voor te krijgen) vrij lang (of, als je durft, minder lang als je een dremel hebt) over de kras te wrijven.

Nu zou ik dat voor mijn vorige iPod (een 5.5G) zo doen. Ik weet echter totaal niet hoe dat gaat werken i.c.m. het scherm van de iPod touch. Zou dit kwaad kunnen, of zou dit wellicht helemaal niet werken omdat het scherm krasvaster is dan de vorige iPods (die waren bizar slecht met krassen..)?

Ik heb overigens wel dit topic gevonden op het forum van macrumors.com, ik ben niet de enige, maar er worden geen oplossingen aangedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:11
Je moet uitgaan van het materiaal en volgens mij (ik heb de iPhone) is het gehard glas dan zou polijsten alleen de oplossing zijn (misschien via juwelier).
Dus goed uitzoeken wat voor soort materiaal en dan gaan zoeken naar kras verwijderen.
Kijk eens bij iPhones daar moet meer info te vinden zijn (wel nagaan of het inderdaad hetzelfde materiaal is bij de iPhone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Topicstarter
EnderQ schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 22:10:
Je moet uitgaan van het materiaal en volgens mij (ik heb de iPhone) is het gehard glas dan zou polijsten alleen de oplossing zijn (misschien via juwelier).
Dus goed uitzoeken wat voor soort materiaal en dan gaan zoeken naar kras verwijderen.
Kijk eens bij iPhones daar moet meer info te vinden zijn (wel nagaan of het inderdaad hetzelfde materiaal is bij de iPhone).
Dat was best een handig idee, maar helaas is het eigenlijk overal hetzelfde verhaal. De mensen die een kras hadden hebben hem simpelweg geruild. Dat is voor mij een lastig puntje, want ik ga niet even snel naar Amsterdam heen en weer met de kans dat ik voor niks ga (ik geloof dat in A'dam de dichtstbijzijnde Apple store is).

Ik kan me overigens niet voorstellen dat er glas in de iPod zit, zou er niet gewoon een soort plastic in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:40
(Het is wel degelijk glas... Goed voorbeeld is hoe koud je scherm is als hij een tijdje buiten gebruik is.)
Een kras lijkt mij persoonlijk erg onwaarschijnlijk... Je hebt filmpjes op Youtube waar ze met een sleutel over het scherm krassen en er geen krassen komen. Hoe denk jij die kras op het scherm gekregen te hebben?

Ik zit in jouw geval eerder aan een scheur/breuk te denken... Want aangezien het glas is gebeurt dat natuurlijk redelijk snel als er genoeg druk op komt.
Ik zou het nog eens even goed checken.

[ Voor 11% gewijzigd door Saeverix op 26-03-2008 22:32 ]

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Topicstarter
Saeverix schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 22:31:
(Het is wel degelijk glas... Goed voorbeeld is hoe koud je scherm is als hij een tijdje buiten gebruik is.)
Een kras lijkt mij persoonlijk erg onwaarschijnlijk... Je hebt filmpjes op Youtube waar ze met een sleutel over het scherm krassen en er geen krassen komen. Hoe denk jij die kras op het scherm gekregen te hebben?

Ik zit in jouw geval eerder aan een scheur/breuk te denken... Want aangezien het glas is gebeurt dat natuurlijk redelijk snel als er genoeg druk op komt.
Ik zou het nog eens even goed checken.
Sorry, maar het is toch echt een kras. Je moet de links maar eens nagaan uit mijn posts, daar staan ook foto's en het zijn gewoon krassen. De kras op mijn iPod begint heel licht (je ziet het alleen in het licht) en op een bepaald moment kwam er waarschijnlijk net iets meer druk achter waardoor de kras dieper werd. Ik weet 100% zeker dat het een kras is, en als ik een knappe camera had zou ik er een foto van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Dan is natuurlijk de vraag: Hoe is die erop gekomen? Want de oorzaak van zo'n grote kras zou je toch moeten weten lijkt mij.

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Topicstarter
Saeverix schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 22:42:
Dan is natuurlijk de vraag: Hoe is die erop gekomen? Want de oorzaak van zo'n grote kras zou je toch moeten weten lijkt mij.
Ik denk dat dat wel meevalt. Een kras zit er volgens mij zo in als er bijvoorbeeld in je broekzak een zandkorrel tegenaangedrukt wordt. Zo ziet het er uit, een licht slingerend 'paadje' naar de wat diepere kras toe. Er is bij deze iPod vast een krasbestendiger materiaal gebruikt, maar het is niet onmogelijk om het te bekrassen. Juist als het van glas is kan ik me voorstellen dat het met een zandkorrel en genoeg druk (de iPod hoeft maar net op een ongelukkige manier in je zak te zitten) vrij snel gebeurd is.

Overigens kan ik me wel voorstellen dat het, als het scherm van glas is, ook wat sneller meer kan hebben. Ik dacht dat het een vrij apart soort scherm was omdat het een touchscreen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Dus ik kan er maar om denken met mijn iPhone... Morgen gelijk de voorkant van mijn Invisible Shield er ook maar op plakken.
Ik had namelijk alleen de achterkant gedaan met de gedachte dat het scherm toch vrijwel niet te bekrassen valt... Toch wel dus :(

Veel succes met je iPod. In het laatste geval kun je op eBay nog een nieuw scherm bestellen.

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Topicstarter
Saeverix schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 22:59:
Dus ik kan er maar om denken met mijn iPhone... Morgen gelijk de voorkant van mijn Invisible Shield er ook maar op plakken.
Ik had namelijk alleen de achterkant gedaan met de gedachte dat het scherm toch vrijwel niet te bekrassen valt... Toch wel dus :(

Veel succes met je iPod. In het laatste geval kun je op eBay nog een nieuw scherm bestellen.
Een nieuw scherm bestellen? Of bedoel je bescherming? Als ik bij Apple voor niet al te veel geld een nieuw scherm zou kunnen bestellen zou ik dat al doen namelijk, dan kan ik er dan alsnog bescherming op plakken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bel anders de Apple Store op, als het te ver is om naar de dichtstbijzijnde Apple Center te gaan :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Topicstarter
Datafeest schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 23:41:
Bel anders de Apple Store op, als het te ver is om naar de dichtstbijzijnde Apple Center te gaan :P
Ik ga morgen inderdaad even met Apple bellen. Sowieso om te vragen of zij misschien tips hebben en of het eventueel mogelijk is een nieuw scherm te installeren. Hoewel ik dat eigenlijk liever wil vermijden, een reparatie zie ik liever gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Patriot schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 00:31:
[...]

Ik ga morgen inderdaad even met Apple bellen. Sowieso om te vragen of zij misschien tips hebben en of het eventueel mogelijk is een nieuw scherm te installeren. Hoewel ik dat eigenlijk liever wil vermijden, een reparatie zie ik liever gebeuren.
Reparatie (Oftewel garantie) kunt je vergeten... Dat is puur je eigen schuld, en geen garantiekwestie.
Dus je kunt eens vragen wat een nieuw scherm kost en wat het inbouwen daarvan kost.

Als dat niet kan moet je een scherm op eBay bestellen en zelf inbouwen. Staan wel handleidingen op internet.

Edit:
http://www.iresq.com/ipod...e.php?search=Touch.*Parts
Daar staat ie... Kost 130 dollar

[ Voor 7% gewijzigd door Saeverix op 27-03-2008 13:56 ]

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuif
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:10
Saeverix schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 22:42:
Vanmiddag is mijn iPhone van geringe hoogte (40 cm) uit mijn handen geglipt en met het scherm op het laminaat gevallen. Resultaat een kras van +/- 15 mm onder aan het scherm met een regenboog effect, heel irritant. Na het zien van al die scratch testen op het internet dacht ik dat het niet nodig was om het scherm te beschermen. Helaas het tegendeel is bewezen. Sleutels of andere scherpe voorwerpen zijn geen probleem maar zwaartekracht en de vloer blijkbaar dus wel :(

Op het iPhoneforum wordt gesproken over een polisher ala Displex of polyWatch (http://www.iphoneclub.nl/...en-krassen-op-iphone.html) en er wordt zelfs gerept over een banaan (http://www.iphoneclub.nl/...s-verwijderen-banaan.html). Maar de ervaringen zijn meestal gebaseerd op nano's e.d. en niet op iPhone's of iPod Touch. Ik weet het nog niet hoe ik het ga repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Je kan ook gewoon voorzichtiger zijn ermee en je iPhone niet laten vallen. ;)
I admit, ik laat mijn mobieltje ook vaak vallen, maar dat is mijn eigen schuld, wil niet zeggen dat ik er meteen een dikke case omheen moet bouwen. Mijn iPod Touch is btw nog nooit gevallen, ik beschouw dat ding als myn baby. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuif
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:10
Reef_91 schreef op zondag 30 maart 2008 @ 21:43:
Je kan ook gewoon voorzichtiger zijn ermee en je iPhone niet laten vallen. ;)
I admit, ik laat mijn mobieltje ook vaak vallen, maar dat is mijn eigen schuld, wil niet zeggen dat ik er meteen een dikke case omheen moet bouwen. Mijn iPod Touch is btw nog nooit gevallen, ik beschouw dat ding als myn baby. :9
Klopt, maar hij glibte zo uit mijn handen. Zonder shield protector is hij ook zo glad. Dom dom 8)7 maar ja niets meer aan te doen. Wat ik gelezen heb is dat het scherm van "Optical quality glass" is gemaakt en dat de kras hier niet helemaal meer uit te krijgen is. Een iPhone van 1 week oud en nu al vermikt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266953

Klinkt misschien erg cliché..

Maar je moet bij dit soort dure apparatuur gewoon een oplossing bedenken zoals bijvoorbeeld screen protectors, ik heb een bodyguardz gekocht, de achterkant heb ik tot 2 keer toe in de prullebak gegooit, die protector was troep, maar diezelfde protector voor het scherm is perfect. Heb ook een gelaskin bemachtigd voor de chrome achterkant, en het voelt allemaal perfect aan.
Pagina: 1