• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-05 21:38

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Als je je geheugen op dual channel wil moet je 2 dezelfde geheugenstripjes hebben, moeten ze dan ook van hetzelfde merk zijn?

Ik heb bijv op dit moment een kingston 1024mb @ 800 mhz.
Moet er dan persé een kingston 1024 mb @ 800 mhz bij, of kan ik er ook een bijv samsung of takeMS 1024 mb @ 800 mhz bijplaatsen?

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ten eerste, een mb is niets (milibits bestaan niet) en snelheden drukken we verder niet uit in milihertzen. Dus het is MB en MHz, niet mb en mhz.

Verder, als beide dimmen de snelheid kunnen draaien waar je ze op instelt, dan kunnen ze prima in dual channel draaien.

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-05 21:38

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 22:02:
Ten eerste, een mb is niets (milibits bestaan niet) en snelheden drukken we verder niet uit in milihertzen. Dus het is MB en MHz, niet mb en mhz.

Verder, als beide dimmen de snelheid kunnen draaien waar je ze op instelt, dan kunnen ze prima in dual channel draaien.
Volgesmij snap je wat ik bedoel, het is ook al laat..........

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Kan gewoon, zie de search.

Check voor de zekerheid even de QVL op de site van de fabrikant van je moederbord.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:56

Thandor

SilverStreak

Lees de PMG en RAM FAQ eens door :). Dan wordt het met een beetje logisch nadenken vanzelf wel duidelijk. Even zoeken mag ook wel op GoT ;).

Overigens, ik heb hier minstens drie verschillende soorten Kingston DDR-SDRAM modules liggen. Er staat wel mooi Kingston op maar de chips die gebruikt zijn, zijn afwijkend. En, al die Kingston modules werken prima in dual-channel dus ik vraag mij af waarom een Kingston niet met een Corsair of wat dan ook gecombineerd kan worden. Geheugen == Geheugen zeg maar. Enkel de specificaties in de vorm van chipgrootte, voltage, nanoseconden (e.d.) wijken af.

Overigens altijd even duidelijk zijn met MB's en Mb's. Het is bijzonder irritant als je in een situatie zit waarbij je exact moet weten wat voor verbinding er ligt of geheugen er is en men heeft de MB's en Mb's door elkaar gehaald.

[ Voor 19% gewijzigd door Thandor op 26-03-2008 22:09 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.