Toon posts:

wireless probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Ik heb het volgende probleem.

1 terrein van ong 1km. voorzien van een wifi netwerk middels ap(repeaters)
Ik heb op de helft van het terrein volledige dekking. Maar als ik voorbij de eerste 500mtr kom dan valt alles weg. Ik hoop dat jullie mij volgen.

Op het voorste gedeelte draaien 3 netwerken waaronder die van mij. Het draai verder goed. Op het achterste gedeelte van het terrein draait niet 1 netwerk (ook die van mij niet)

Nu het vreemde als in een ap plaats op het achterste deel van het terrein (dus voorbij die 500mtr) dan gaat dit AP niet de moeite doen om een ssid uit te zenden (hij blijft dood) Als ik het ap daarentegen in mijn auto zet met de deuren dicht, dan gaat ie een ssid uitzenden. Zogauw ik het ap weer buiten de auto zet, is de ssid weer weg.

Als ik hetzelfde ap in het voorste deel van het terrein zet, gaat ie netjes meedoen. terwijl hier juist veel drukte in de ether is.

Ik begrijp het niet meer. Namelijk het achterste deel van het terrein bevat geen enkele apparaten wat het signaal van de ap zou kunnen storen. op 1 ding na.... in draadloze video transmitter, (je weet wel zo'n dingetje van de bouwmarkt) Maar ik kan mij niet voorstelle dat dat ding zoveel problemen kan geven.

Er is 1 plaats waar mijn ap het doet op het achterste deel van het terrein. en das vlakbij die video transmitter. en dan werkt de video transmitter niet meer.

wie o wie weet raad.......

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 21:42:
Hallo, Ik heb het volgende probleem.
Er is 1 plaats waar mijn ap het doet op het achterste deel van het terrein. en das vlakbij die video transmitter. en dan werkt de video transmitter niet meer.
Als je het echt uit wilt sluiten. Zet die Video-transmitter eens uit en probeer het dan nog eens....
Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 21:42:
Maar ik kan mij niet voorstelle dat dat ding zoveel problemen kan geven.
Ik wel, want als dat ding op dezelfde 2,4GHz bezig is met zijn signaal kan ik me prima voorstellen dat er van menig wireless signaal in de omgeving niets meer overblijft.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
Ja is ook getest en dan nog starten mijn ap niet op. Links van het terrein ligt bos en rechts van het terrein zijn weilanden. Het terein zelf is ongeveer 100 mtr breed.

Die video transmitter zou nooit geen bereik hebben van 500 mtr. (ik heb op het gehele stuk niets)
Tis mischien een beetje moeilijk uit te leggen. Maar de eerste 500 mtr draait alles perfect. dan de grens (op die 50mtr) hier staat een woning met die video knaller. Bovenop de woning doet het ap zijn werk. maar zo gauw ik op een andere willekeurige plaats kom dan gaat ie niet werken.

Maar zoals ik al zei als ik mijn ap boven op de woning zet dan heeft het gezin geen tv op de bovenverdieping.

Bedankt overigens voor je reactie

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Welke AP's gebruik je?

Offtopic:
Meer een stoorzender dan een ap :P

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Hmm, kun je ook eens kijken of het wel mogelijk is om een Bluetooth verbinding op te zetten in dat gebied waar wireless niet werkt?

Bluetooth gebruikt hetzelfde spectrum (2,4GHz) maar op een andere manier. Als Bluetooth daar wel werkt denk ik dat je aan mag nemen dat een groot deel van het 2,4GHz spectrum daar gestoord wordt. (Bluetooth, heeft namelijk weinig last van 'lokale' storing zolang andere delen van het spectrum maar wel werken).

Hoe dan ook, het moet iets met storing zijn. (Anders had het in een auto niet gewerkt). Kan het zijn dat er door dat gebied een straalzender werkt (als in van de ene naar de andere kant)?

Begrijp ik het goed als ik zeg dat het gebied rondom wel bomen bevat, maar dat gebied zelf niet?

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
Het gebied bevat rondom bomen ook het terrein zelf heeft enkele bomen. Maar das het probleem niet. Ik heb in het eerste gedeelte 4 repeaters staan die naadloos werken. Als ik met mijn laptop op de grens sta dan kan ik het internet op via de dichts bijzijnde repeater. (ik sat dan met mijn pc vlak bij die viedeo trans... Zet ik op de plaats van mijn laptop een ap, dan gaat ie dus niet een ssid uitzenden. Overigens is er bij niemand bekend dat er iets dergelijks is van zendstation met evt een straal verbinding. Immers mijn laptop vangt wel die andere repeaters op.

Als ik het ap op de woning plaats dan bereik dan start ie wel op en bereik ik zelfs het eind van het terein in een keer. Enkel vanaf de woning. Zet ik het ap naast de woning, op ongeveer 2 mtr hoog dan doet ie niets. zet ik hem op de grond dan zendt hij weer een ssid, maar kan ik hem niet connecten met mijn laptop. Dus mijn insziens vangt het ap iets op, waarop hij weigerd dienst te doen.

Ik gebruik wl5460 . en deze geven mij een goede dekking op het eerste gedeelte (500mtr * 300mtr) achter is het terrein smaller.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost. Het draait nu perfect. Het hele terrein heeft internet.
Pagina: 1