Aansluiten voor chassis fan te weinig

Pagina: 1
Acties:

• Gonzalioz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-05-2021
Ola,

Ik heb een eigen gebouwd servertje staan thuis en voor goede koeling heb ik natuurlijk genoeg fans. Maar probleem is dus dat ik aansluiting te wienig heb op me mobo. Ik heb 1 120mm fan die zit direct op mijn voeding aangesloten en heeft een schakelaar om snelheid te regelen, dit is verder geen probleem.

Dan heb ik nog 2 60mm fannetjes maar 1 daarvan heb ik nu dus op die standaard aansluiting case fan op mijn mobo draaien. Maar die 2e heb ik dus verder niks voor. Bestaat er iets van een splitter voor de aansluiting op me moederbord zodat ik allebei mijn 60mm fans kan gebruiken?

Thnx.

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-02 18:53

racoon

mooowwww

wat heb je zelf voor mogelijkheid gevonden?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• Gonzalioz
Voorlopig nog niks. Ik heb gezocht naar een zelfde optie als die 120mm fan maar die 60mm heeft geen snelheids regelaar. Zo'n splitter lijkt me het ideaalst maar ik heb geen idee hoe zo iets heet en met de zoektermen die ik gebruik heb ik tot nu toe niks kunnen vinden.

• Tommy_G
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-12-2025
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/DataFile/product/ZM-MC1_01_m(0).jpg

Zoiets zoek je waarschijnlijk. Dit is de Zalman ZM-MC1

linkje naar pricewatch voor shops

• Gonzalioz
Dan hebben ze alleen maar stroom toch? Dan gaan ze draaien op max toeren. Of kan 1 van die stekkers ook aangesloten worden op mijn mobo?

*edit*: of is het de bedoeling de snelheid te regelen door ze op 5v of 12v te doen?

[ Voor 8% gewijzigd door Gonzalioz op 26-03-2008 20:54 ]

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:16
Ze hebben inderdaad alleen maar stroom dan. Meer vraag je ook niet in je TS. Anders heb je een fancontroller nodig. dan kan je wel de snelheid regelen

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

• Tommy_G
  • Laatst online: 28-12-2025
Idd. op deze manier hebben ze alleen stroom. Of 5v of 12v.

Eventueel kan je ook nog een 3 pin y splitter gebruiken
Afbeeldingslocatie: http://specialtech.co.uk/spshop/files/detail/3pin_splitter_cable.jpg

Maar dan moet je even nakijken hoeveel watt je fans verbruiken en hoeveel je moederbord over 1 aansluiting kan leveren.

Anders blijft niet veel meer over dan een fancontroller.

• Gonzalioz
Oke, super bedankt ik denk dat ik er zo wel uitkom. Ik weet nu al weer beter waarnaar ik moet zoeken en waar ik keuze tussen heb :).

Misschien nog een laatste vraag. Is 5volt weinig of standaard en is 12volt dan enorm veel? Omdat ik namelijk behoorlijk wat fans heb hoeven ze van mij niet zo hard te draaien. Dus ik weet al zeker dat als ik die stroom splitter neem, ik ze aansluit op 5 volt. De vraag is dan alleen of 5volt niet al te veel is voor die kleine fans :)?

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Dan zijn er ook nog producten/schakelingen zoals deze EWMS

• Tomfish
  • Laatst online: 18-10-2025
Gonzalioz schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 21:00:
Oke, super bedankt ik denk dat ik er zo wel uitkom. Ik weet nu al weer beter waarnaar ik moet zoeken en waar ik keuze tussen heb :).

Misschien nog een laatste vraag. Is 5volt weinig of standaard en is 12volt dan enorm veel? Omdat ik namelijk behoorlijk wat fans heb hoeven ze van mij niet zo hard te draaien. Dus ik weet al zeker dat als ik die stroom splitter neem, ik ze aansluit op 5 volt. De vraag is dan alleen of 5volt niet al te veel is voor die kleine fans :)?
Nee, iedere fan heeft als standaard 12 volt. Echter zou ik ze in jouw geval op 5 volt gooien. Ze zijn dan vooral veel stiller wat weer beter is voor het gehoor :P . Ook vind ik het persoonlijk veel rustiger werken als er geen stofzuiger naast je staat. Mocht je nou niet tevreden zijn met de 5 volt, kan je ze altijd nog met een beetje rommelen op 7 volt zetten. ( of kijk eens naar de Scythe Kama Meter, leuk speelgoed :) )
Pagina: 1