Toon posts:

geheugen werkt niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views

Verwijderd

Topicstarter
wegens uitbreiding geheugen heb ik de volgende gekocht:

Apacer 512 MB geheugen DDR-400 (pc3200)

heb nu:
MSI K8N-NEO2 Platinum AMD Athlon 64 3200+ socket 939
Geheugen 2 x 256 DDR Kingston (@200Mhz)
(er zijn 4 slots op dit moederbord, dus 2 vrij)

ik prik m erbij..... pc doet helemaal niets! niet opstarten geen rare piep, helemaal niets.

heb op de andere slot geprobeerd, nog steeds niets! ook op de slots waar mijn originele geheugen opzit (deze verplaatst naar een ander slot)

als hij er alleen inzit (zonder de 2x256) doet ie het wel, dus de geheugenmodule is niet defect....

iemand enig idee waar dit aan kan liggen? ik heb weleens horen zoemen dat ze in paren geplaatst moeten worden?

de 2x256 is single-sided
de nieuwe is double-sided, kan dat een probleem zijn?

pc doet het nu overigens weer prima met mijn oude geheugen erin (2x256)

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al eens doorgenomen? Lijkt mij dat je mobo (of je BIOS) gewoon niet met een dergelijke geheugen config om kan gaan. Kijk eens of een nieuwere BIOS werkt?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eerst troubleshooten, pas daarna aan topic denken :o

Je geeft nagenoeg geen van de relevante specs. Kijk maar in het beleid van dit subforum wat we moeten weten - de gebruikte chips op de DIMMs, liefst met info erbij van dichtheid en aantal datalijnen, verder ook je settings in BIOS (voltage, timings, maar ook gewoon wat voor snelheid je ingesteld hebt). En tenslotte zit op een Athlon64 de geheugencontroller op de CPU en er zijn twee verschillende So939 3200+ CPUs die juist in geheugencontroller van elkaar verschillen.

Begin dus eens met alle relevante info op te zoeken. Terwijl je daarmee bezig bent valt hoogstwaarschijnlijk ergens een kwartje. Zo niet, even de FAQ bekijken (we hebben nota bene een apart stukje over Athlon64 geheugencontrollers) en als je er dan niet uitkomt de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doornemen, met name de delen over het geheugen.

Kom je er dan niet uit, dan mag je een topic openen, maar wees dan volledig, zowel qua specs als mbt wat je zelf (adhv de troubleshooter) gedaan hebt.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.