iPod Nano 2g doorgebrand

Pagina: 1
Acties:

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:10

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Topicstarter
Hallo,

Na een zware dag werken kwam ik dan eindelijk thuis..
Ik dacht laat ik eens een paar muziekjes op mijn iPod zetten en daara rustig in de bank afspelen.

Nu hang ik mijn iPod achter mijn pc met het originele laadsnoer en kijk er verder 5minuten niet meer naar om..
Tot mijn grote verbazing blijkt dat hij geen beeld geeft , dus dat ''niet loskoppelen'' stond niet in beeld.
Voel ik aan de iPod blijkt hij verschrikkelijk heet te zijn , echt HEEET.

Ik als de wiedeweer dat ding eraf trekken en ruiken aan de connector, en ja hoor ik ruik de beruchte geur van verbrande electronica... :| :'(

Nu heb ik dit apparaatje 1,5 jaar, gekocht bij dixons en heb de bon nog liggen staat op :

Gekocht op 06-10-06..

ik vrees dus dat ik geen garantie meer heb, maar dit is toch niet normaal?
Voor het zelfde geld had ik kortsluiting op mijn mobo / beeldscherm gehad en wie ging dat dan betalen?

Ik hoop op jullie wijsheid ;)

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:16
in nederland heb je net zolang garantie als de verwachte levensduur van een apparaat, 1,5 jaar is te kort voor een MP3 speler en zeker als die zo kapot gaat is het gewoon niet goed.

kijk even op www.consuwijzer.nl naar de garantie items, en ga gewapend met deze info naar de Dixons, grote kans dat je een nieuwe kan krijgen (mogelijk wel met bijbetaling omdat je dan een update krijgt) of reparatie.

je kunt altijd nog een zinnetje zeggen met het woord kassa erin

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Topicstarter
Ja bedankt voor de reactie , ik ga me even in de materie verdiepen en dan hopen dat dixons een beetje gul is, want dit vind ik echt vaag.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Garantiekwesties passen beter in SG :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:19
verwacht maar niet veel van Dixons.. ik wens je succes :)

als je gewoon de bon nog hebt (en die heb je) moet het vast wel lukken, desnoods met ietsje bijbetaling. Zo'n ding gaat (moet gaan) namelijk wel langer mee dan 1,5 jaar
offtopic:
(tenminste, van deze hier in de buurt niet, die zijn zo star als ik weet niet wat :( mij zien ze iig nooit meer, wat geven die een %!@% advies, en ze hebben nergens verstand van )

[ Voor 30% gewijzigd door maarud op 26-03-2008 23:19 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik zou ook gelijk garantie opnemen met Apple ipv Dixons...
Maandje geleden heb ik contact opgenomen met Sennheiser (en niet met mp3shop) over m'n anderhalf jaar oude Sennheiser headset die kabelbreuk had en is via Sennheiser zelf netjes gefixed!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Het word al aangedragen, maar ik zou inderdaad óf met Dixons HQ contact opnemen, of liever nog met Apple zelf. Best een grote kans dat ze het nog zonder problemen fixen. Jou tevreden houden kan ze meer opleveren op de lange termijn dan je nu gewoon afschepen ;)

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Je hebt ook geen garantie meer via apple?
Zou even je serienr op de Apple site intikken.

en ze anders gewoon mailen, misschien zijn zij soepeler dan Dixons, maar bedenk: Apple hóeft je geen service te geven, dat moet Dixons.

[ Voor 43% gewijzigd door MuisM4t op 27-03-2008 08:33 ]

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:52

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Apple geeft geen service. Die zekerheid kan ik je alvast geven...
Heb zelf een displayprobleem gehad met mn Nano na 1,5 jaar en daarbij gaf Apple niet thuis toen ik hen contactte...
En van de gemiddelde elektronicazaak hoef je ook niet al te veel te verwachten qua klantvriendelijkheid... hoop dat de Dixons een uitzondering is, want mijn ervaring met de MM bij die kwestie was zeer slecht...

www.elskamp.org * Mijn Twitter

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Topicstarter
Ik heb het serie nr al ingevoerd op de Apple website, het blijkt dat ik daar geen garantie van heb.
Klopt volgens mij ook wel, volgens mij heb je maar één jaar.

Ik ga dus idd wel eerst contact opnemen met Apple via Email , mocht dat op niets uitdraaien hoop ik dat ze bij de Dixons een beetje aardig zijn :<

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 20:55

Hayfork

Drinkin&Boardin

Er is een Europese wet waarbij geldt dat electronica geproduceerd voor gebruikers binnen de Europese Unie standaard twee jaar fabrieksgarantie moeten krijgen.

Ik heb hierdoor mijn Sony Ericsson w800i kunnen laten repareren en ook heb ik mijn Philips LCD TV kunnen laten vervangen.
In eerste instantie doen de meeste bedrijven daar moeilijk over (ook Philips en SE) maar als je met die wet aankomt MOETEN ze wel.
Zal eens kijken of ik het kan vinden

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Hayfork schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 10:49:
Er is een Europese wet waarbij geldt dat electronica geproduceerd voor gebruikers binnen de Europese Unie standaard twee jaar fabrieksgarantie moeten krijgen.

Ik heb hierdoor mijn Sony Ericsson w800i kunnen laten repareren en ook heb ik mijn Philips LCD TV kunnen laten vervangen.
In eerste instantie doen de meeste bedrijven daar moeilijk over (ook Philips en SE) maar als je met die wet aankomt MOETEN ze wel.
Zal eens kijken of ik het kan vinden
Je mept de plank aardig ver mis... In elke geval als je deze richtlijn wil claimen moet je ALTIJD bij de verkoper zijn, met de fabrikant heb je geen enkele overeenkomst..

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Cartman!
  • Niet online
En wat als de winkel echt niet wil meewerken dan? Mijn Wii is kapot en de Bart Smit weigert elke vorm van medewerking. Zij hebben een deal met Nintendo en ik moet het zelf maar uitzoeken is hun reactie. Hij is slechts 5 maanden oud maar ik had maar 14 dagen garantie bij de winkel, zeggen ze.

Consuwijzer en Consumentenbond zeggen allebei dat ik in mn recht sta maar dat ik niks anders kan doen dat het zelf regelen ze via aangetekende brief alsnog aansprakelijk stellen voor de gemaakte kosten (verzend- en of reparatiekosten..). Als ze daar niet op in gaan dan kun je uiteindelijk weinig meer doen. Ik vind het echt belachelijk dat dit allemaal maar kan ieder geval...

TS, succes dus... recht hebben en krijgen zijn 2 totaal verschillende dingen :(

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Cartman! schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:27:
En wat als de winkel echt niet wil meewerken dan? Mijn Wii is kapot en de Bart Smit weigert elke vorm van medewerking. Zij hebben een deal met Nintendo en ik moet het zelf maar uitzoeken is hun reactie. Hij is slechts 5 maanden oud maar ik had maar 14 dagen garantie bij de winkel, zeggen ze.

Consuwijzer en Consumentenbond zeggen allebei dat ik in mn recht sta maar dat ik niks anders kan doen dat het zelf regelen ze via aangetekende brief alsnog aansprakelijk stellen voor de gemaakte kosten (verzend- en of reparatiekosten..). Als ze daar niet op in gaan dan kun je uiteindelijk weinig meer doen. Ik vind het echt belachelijk dat dit allemaal maar kan ieder geval...

TS, succes dus... recht hebben en krijgen zijn 2 totaal verschillende dingen :(
Eens...
Optie
- rechtsbijstand verzekering
- tochtje juridisch loket en wellicht krijg je toevoeging (= gratis advocaat)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Cartman!
  • Niet online
Rechtsbijstand heb ik, ga ze maar eens bellen...

Net het Bart Smit hoofdkantoor gebeld en zij zeggen simpelweg : hier is het nummer van Nintendo en regel het zelf maar. Ze zegt dat veel klanten dat goede service vinden, maar dat kan toch niet zo zijn?! Als ik zelf tijd en geld moet steken in een reparatie dan is dat toch geen service, in tegendeel zelfs imo. Het gaat mij niet zozeer om die 10e verzendkosten van dat apparaat maar om het principe dat een winkel als Bart Smit consumenten zo weet af te schepen.

Verwijderd

Je hebt een overeenkomst met Bart Smit, niet met Nintendo. Stampij maken in een volle winkel wil ook nog wel eens helpen, het is niet zo goed voor de klanditie als je op vol volume schreeuwt dat je Wii na 5 maanden kapot is en dat ze geen garantie willen verlenen. Dus ga eens op koopavond of -zondag langs, of vrijdagmiddag of iets dergelijks.

• Cartman!
  • Niet online
Been there, done that. Ze weigeren. Probleem is dat 95% van alle consumenten het slikt als een verkoper zulke dingen roept en het dan vervolgens 'goede service' vinden dat ze het direct mogen oplossen met de fabrikant. Maar laat ik t topic niet kapen met mn kapotte Wii, terug naar het probleem van de TS :)

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Topicstarter
Ah ik heb enige vordering geboekt :

Contact forumulier van Dixons ingevuld en kreeg dit antwoord:

Geachte heer Laarveld,

Hartelijk dank voor uw bericht van 27 maart 2008. Hierin meldt u een defect aan uw ipod. Hieronder geven wij u graag onze reactie.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Wij vinden het bijzonder vervelend dat uw ipod defect lijkt te zijn. Wij willen het artikel door de reparateur laten analyseren/repareren omdat wij menen dat dit tot het definitief verhelpen van het vermeende defect zal leiden. Gelieve uw product in te leveren in een dichtstbijzijnd Dixons filiaal voor reparatie.

Wij gaan er vanuit u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Hopenlijk komt het dan ook nog goed... ik heb duidelijk vermeld dat ik brandgeur rook , en nog geloven ze erin dat ze het kunnen fixxen!!

Dat vind ik wel beter :o

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:07
Cartman! schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 12:00:
Been there, done that. Ze weigeren. Probleem is dat 95% van alle consumenten het slikt als een verkoper zulke dingen roept en het dan vervolgens 'goede service' vinden dat ze het direct mogen oplossen met de fabrikant. Maar laat ik t topic niet kapen met mn kapotte Wii, terug naar het probleem van de TS :)
Je begrijpt dat als niks helpt je ze gewoon een proces aan de broek kan doen he? Nou denk ik dat het zo ver niet zal komen, een brief waarin je je intenties ze een proces aan te doen duidelijk maakt moet al voldoende zijn.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

@TS: maak voordat je hem opstuurd wel goede afspraken over eventuele kosten voor analyse en reparatie... zodat je niet achteraf verrast kan worden.

@Cartman: Logisch dat de Bart Smit je doorverwijst naar Nintendo. Bij een defect tijdens de garantieperiode (neem aan 1 jr) kun je altijd een claim indienen als consument bij de fabriekant... Ze gaan er dus vanuit dat jij daar je gelijk wel krijgt...

@MrAngry: Dreigen werkt lang niet altijd... MM reageert niet op dreigen en laat het rustig op een proces aankomen, omdat die initiële kosten vaak de moeite niet waard zijn...

[ Voor 18% gewijzigd door Luuk_Luchtloper op 28-03-2008 12:33 ]

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Topicstarter
Luuk_Luchtloper schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 12:31:
@TS: maak voordat je hem opstuurd wel goede afspraken over eventuele kosten voor analyse en reparatie... zodat je niet achteraf verrast kan worden.
Ik ga hem zelf naar de Dixons in Hengelo brengen en daar idd proberen duidelijke afspraken te maken.
8)

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-12 12:34
Cartman! schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 12:00:
Ik werk zelf bij de Intertoys, en wij sturen als de klant dat wil de Wii/DS/whatever gewoon op naar nintendo voor reparatie.

• Cartman!
  • Niet online
Slurpgeit schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 14:26:
[...]

Ik werk zelf bij de Intertoys, en wij sturen als de klant dat wil de Wii/DS/whatever gewoon op naar nintendo voor reparatie.
Zoals het hoort ja, volgende keer ga ik wel naar Intertoys dan ;)

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-10 11:58
Slurpgeit schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 14:26:
[...]

Hmmm.. M'n broertje heeft een PSP met kapot scherm maar die weigerden ze op te sturen. Hij kon 'm weer op komen halen en moet 'm vervolgens zelf maar opsturen... Ook bij Intertoys dus :(

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-12 12:34
Bij sony is het een ander verhaal. We hebben een klein conflict gehad met sony, en die moeten ze zelf komen ophalen bij ons, wat enkele weken op zich kan laten wachten. Daarom wordt meestal het advies gegeven hem zelf op te sturen. Al zouden ze het wel ook gewoon zelf moeten regelen op verzoek van de klant.

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12 09:52

Spotter

Lichtnicht

Hayfork schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 10:49:
Is die 'wet' een verordening of een richtlijn? Als het een richtlijn is en deze nog niet is omgezet naar een nationale wet heb je er namelijk vrij weinig aan....

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Spotter schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 14:46:
[...]
Is die 'wet' een verordening of een richtlijn? Als het een richtlijn is en deze nog niet is omgezet naar een nationale wet heb je er namelijk vrij weinig aan....
Staat nog wel het één en ander over in dit topic over die Europese wet- en regelgeving...

Pagina: 1