Toon posts:

Probleem met VPN verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Windows XP Machine met daarop een VPN verbinding naar een bedrijf. Deze verbinding heeft voorheen altijd gewerkt, op deze internetverbinding. Het gaat om PPtP VPN. Ik heb echter de VPN router vervangen, door een VPN/RAS server van Windows 2003 server. Op alle stations waarop ik dit geinstalleerd heb, werkt het (+/- 10 users), behalve bij één thuiswerker. De IP range (intern) is verschillend, de gebruikersnaam klopt etc. Alle standaard problemen zijn al nagekeken. Mijn laptop is er al geweest op de betreffende verbinding en daar werkt de VPN gewoon. Op zijn laptop echter lijkt het niet te werken. Het gaat om een ASUS laptop met een intel netwerkkaart. Firewall staat uit en er staat inmiddels ook geen anti virus meer op.

In mijn logboeken vind ik wel terug dat het misgaat met het GRE protocol, maar mijn laptop doet het wel dus het ligt niet aan zijn router.

Ik weet echt niet waar ik het moet zoeken, aangezien de laptop voor deze blokkade lijkt te zorgen. Kan iemand mij a.u.b. helpen, of heeft iemand ooit hetzelfde meegemaakt?

Alvast bedankt.

Bart Schraven

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben inmiddels misschien wat verder. Het is namelijk zo dat de laptop ook lid is van het domein waarin de VPN server zich ook bevindt. Misschien dat ik het daar even moet zoeken, misschien dat daar het probleem ligt. Tips altijd meer dan welkom.

Probleem blijft dat het GRe protocol niet werkt.

Dit is de melding van mijn server:

Er is een verbinding tussen de VPN-server en de VPN-client 77.249.173.48 gemaakt, maar de VPN-verbinding kan niet worden voltooid. De oorzaak van deze fout is dat een firewall of router tussen de VPN-server en de VPN-client niet is geconfigureerd voor het toestaan van GRE-pakketten (Generic Routing Encapsulation, protocol 47). Controleer of de firewalls en routers tussen de VPN-server en het Internet GRE-pakketten toestaan. Controleer of de firewalls en routers in het netwerk van de gebruiker zijn geconfigureerd voor het toestaan van GRE-pakketten. Laat, als het probleem blijft bestaan, de gebruiker contact opnemen met de Internet-provider om te bepalen of de Internet-provider GRE-pakketten blokkeert.Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Het is niet de bedoeling dat je binnen 24 uur reageert op een topic als je zelf al de laatste reactie had. Daar is de 'edit'-knop voor. Zoals je het nu doet heet het "kicken binnen 24 uur" en topics kunnen daar gesloten voor worden omdat het niet gewenst is.

Verder raad ik je aan de Firewall niet alleen eens uit te zetten, maar te deïnstalleren (indien het losse software is). Dat een firewall die uit staat wil betekent niet persé dat er dan wel wat doorheen komt.

GRe is overigens poort 47 UDP verkeer. Wellicht helpt dit bij het zoeken naar bij de Firewall instellingen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
OK Duidelijk. Het gaat om de Windows Firewall, die deze verbindingen en GRE niet mag hinderen. De internetprovider blokt het ook niet. Het heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat er al eerder een VPN verbinding naar hetzelfde IP adres is opgezet en dat deze nu gewijzigd is. Waarschijnlijk moet ik in Windows één of andere tabel opschonen ofzo om toch een verbinding te kunnen maken. Ik heb alleen geen idee met welk commando ik dat zou moeten doen, of waar ik dit zou moeten doen.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 21:45:
OK Duidelijk. Het gaat om de Windows Firewall, die deze verbindingen en GRE niet mag hinderen. De internetprovider blokt het ook niet. Het heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat er al eerder een VPN verbinding naar hetzelfde IP adres is opgezet en dat deze nu gewijzigd is. Waarschijnlijk moet ik in Windows één of andere tabel opschonen ofzo om toch een verbinding te kunnen maken. Ik heb alleen geen idee met welk commando ik dat zou moeten doen, of waar ik dit zou moeten doen.
Als je de firewall vermoed als oorzaak; schakel m eens uit.

Het 'opschonen' is onzin, je Windows gaat dit echt niet bijhouden ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Verwijderd

Topicstarter
De Windows firewall heb ik natuurlijk al een keer uitgeschakeld en het op die manier geprobeerd. Het is alleen deze laptop die de problemen geeft, op elke VPN verbinding waarop deze aangesloten wordt. Volgens mij houdt windows wel een routetable bij en houdt windows ook een DNS table bij, en ook een soort van IP historie.

De laptop doet het in geen enkele internetverbinding, waar je deze ook op aansluit. Weet iemand een ander programma die de GRE werking kan blokkeren, mocht het niet liggen aan het probleem wat ik hierboven heb beschreven. Nogmaals het heeft tot het het plaatsen van de nieuwe router aan de serverzijde altijd gewerkt en bij andere gebruikers werkt het ook gewoon.

Ik ben er in ieder geval nog steeds niet uit.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2008 06:57 ]

Pagina: 1