Ik heb een Windows XP Machine met daarop een VPN verbinding naar een bedrijf. Deze verbinding heeft voorheen altijd gewerkt, op deze internetverbinding. Het gaat om PPtP VPN. Ik heb echter de VPN router vervangen, door een VPN/RAS server van Windows 2003 server. Op alle stations waarop ik dit geinstalleerd heb, werkt het (+/- 10 users), behalve bij één thuiswerker. De IP range (intern) is verschillend, de gebruikersnaam klopt etc. Alle standaard problemen zijn al nagekeken. Mijn laptop is er al geweest op de betreffende verbinding en daar werkt de VPN gewoon. Op zijn laptop echter lijkt het niet te werken. Het gaat om een ASUS laptop met een intel netwerkkaart. Firewall staat uit en er staat inmiddels ook geen anti virus meer op.
In mijn logboeken vind ik wel terug dat het misgaat met het GRE protocol, maar mijn laptop doet het wel dus het ligt niet aan zijn router.
Ik weet echt niet waar ik het moet zoeken, aangezien de laptop voor deze blokkade lijkt te zorgen. Kan iemand mij a.u.b. helpen, of heeft iemand ooit hetzelfde meegemaakt?
Alvast bedankt.
Bart Schraven
In mijn logboeken vind ik wel terug dat het misgaat met het GRE protocol, maar mijn laptop doet het wel dus het ligt niet aan zijn router.
Ik weet echt niet waar ik het moet zoeken, aangezien de laptop voor deze blokkade lijkt te zorgen. Kan iemand mij a.u.b. helpen, of heeft iemand ooit hetzelfde meegemaakt?
Alvast bedankt.
Bart Schraven