Microfoon opnamens klinken 'hol'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond.

Ik neem iets met mijn microfoon op van in een game, en als ik die opname dan luister klinkt hij heel erg 'hol', niet zoals in het spel maar echt alsof je het van een afstand hoort zeg maar. Ik gebruik een simpele losse microfoon (goedkope, weet niet precies wat voor een) en 5.1 speakers.

Ik heb al geprobeerd wat opties uit en aan te doen en hem door één speaker te laten komen etc, geen resultaat.

Heeft iemand een idee wat dit veroorzaakt en hoe ik het op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Dark
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 13:45

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

Kan je niet gewoon de wave-out opnemen, ipv met een mic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat is dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Dark
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 13:45

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

dan neem je direct het geluid op wat naar je speakers wordt gestuurd.

Ik heb bij mijn geluidskaart (creative) de mogelijkheid om in te stellen vanaf welk kanaal die het geluid moet opnemen. Hier kan ik kiezen voor "Wave", wat betekend dat die alles opneemt wat naar m'n speakers gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet precies welke geluidskaart ik heb, maar het geeft 2 opties voor mijn geluid in het configuratiescherm, namelijk: Realtek HD Audio configuratie en Geluiden en audioapparatuur. Kan je dat daar instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rawit
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2024
Eventjes uit mijn hoofd: Op een Windows computer ga je naar volume regeling, vervolgens in volume regeling naar Bestand -> Opnemen. Daar kun je het apparaat/bron kiezen dat je wilt opnemen. Deze staat nu op microfoon. Als je geluiden uit een game wilt opnemen, dan kun je kiezen voor wave/stereo-mix. Hiermee neem je direct de geluiden op die door de geluidskaart worden weergegeven.
Pagina: 1