Ik heb een actionscript voor een whiteboard, dankzij een tutorial, zelf geschreven en ik snap hem.
Nu wil ik hem verder uitbouwen, maar dat lukt niet zonder complicaties!
Bijvoorbeeld het volgende:
Nu is het whiteboard oppervlak de gehele 'movie'.
Ik wil rechts een paneel maken met sliders en keuzemenu's voor kleuren, alpha, dikte vd stifs, etc etc.
Het is alleen niet cool als er over dat menu heen gestreept en gekleurd kan worden!
Ik wil dus het oppervlak beperken van het whiteboard.
Natuurlijk heb ik zelf al wel iets geprobeerd, maar dat werkte niet.
Ik heb geprobeerd een object (movie) te maken in de scene, en dan dáárop de actionscript toevoegen.
Maar dat werkte niet, het zorgde voor de volgende error:
Heeft iemand een idee hoe ik deze error op kan lossen, of op een andere manier mijn gewenste resultaat kan bereiken?
Nu wil ik hem verder uitbouwen, maar dat lukt niet zonder complicaties!
Bijvoorbeeld het volgende:
Nu is het whiteboard oppervlak de gehele 'movie'.
Ik wil rechts een paneel maken met sliders en keuzemenu's voor kleuren, alpha, dikte vd stifs, etc etc.
Het is alleen niet cool als er over dat menu heen gestreept en gekleurd kan worden!
Ik wil dus het oppervlak beperken van het whiteboard.
Natuurlijk heb ik zelf al wel iets geprobeerd, maar dat werkte niet.
Ik heb geprobeerd een object (movie) te maken in de scene, en dan dáárop de actionscript toevoegen.
Maar dat werkte niet, het zorgde voor de volgende error:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| **Error** Symbol=Symbol 1, layer=Layer 1, frame=1:Line 2: Statement must appear within on/onClipEvent handler
_root.createEmptyMovieClip("myLine",0);
**Error** Symbol=Symbol 1, layer=Layer 1, frame=1:Line 3: Statement must appear within on/onClipEvent handler
_root.onMouseDown = function() {
**Error** Symbol=Symbol 1, layer=Layer 1, frame=1:Line 11: Statement must appear within on/onClipEvent handler
_root.onMouseUp = function() {
Total ActionScript Errors: 3 Reported Errors: 3 |
Heeft iemand een idee hoe ik deze error op kan lossen, of op een andere manier mijn gewenste resultaat kan bereiken?