Ik zit met een query in een Access 2003 DB waar ik een iff functie in gebruik, maar welke niet de juiste dingen doet.
de code die ik gebruik =
Wat er dus gebeurd : ik maak in de query een extra kolom genaamd Volg Keuring.
Door een controle op de Keurdatum ( indien de keurdatum blanco is ) in de tabel Keuringen moet er iets gebeuren :
bij het eerste werkt het wel : de aankoopdatum waar we de keurfrequentie x 30 bij optellen. Daar krijgen we effectief een resultaat op.
Echter bij het tweede, waar de keurdatum opgeteld wordt bij de keurfrequentie x 30, krijg ik geen resultaat.
Ik vermoed dat mijn probleem ligt bij men voorwaarde Keurdatum=Null.
Aangezien er in dat record gewoon niets in staat, is de inhoud dus ook <> Null.
Er bestaat nog een functie IsEmpty, maar ik snap de syntax niet hiervan om deze in de iif functie te zwieren. Ik vermoed dat deze de oplossing is en ervoor gaat zorgen dat ik wel een resultaat krijg in het tweede geval.
Iemand enig idee hoe dit in elkaar steekt ?
de code die ik gebruik =
code:
1
2
3
| Volg Keuring: IIf([Keuringen.Keurdatum]=Null;
[Wagengegevens.Aankoopdatum]+([Keuringen.Keurfrequentie]*30);
[Keuringen.Keurdatum]+([Keuringen.Keurfrequentie]*30)) |
Wat er dus gebeurd : ik maak in de query een extra kolom genaamd Volg Keuring.
Door een controle op de Keurdatum ( indien de keurdatum blanco is ) in de tabel Keuringen moet er iets gebeuren :
bij het eerste werkt het wel : de aankoopdatum waar we de keurfrequentie x 30 bij optellen. Daar krijgen we effectief een resultaat op.
Echter bij het tweede, waar de keurdatum opgeteld wordt bij de keurfrequentie x 30, krijg ik geen resultaat.
Ik vermoed dat mijn probleem ligt bij men voorwaarde Keurdatum=Null.
Aangezien er in dat record gewoon niets in staat, is de inhoud dus ook <> Null.
Er bestaat nog een functie IsEmpty, maar ik snap de syntax niet hiervan om deze in de iif functie te zwieren. Ik vermoed dat deze de oplossing is en ervoor gaat zorgen dat ik wel een resultaat krijg in het tweede geval.
Iemand enig idee hoe dit in elkaar steekt ?
-| Hit it i would ! |-